تغییرات میل جنسی در دهه های دوم، سوم و چهارم زندگی/ راه حل هایی برای داشتن بهترین زندگی جنسی در این دوران!

  • کد خبر : 431521
  • 10 خرداد 1400 - 15:11
تغییرات میل جنسی در دهه های دوم، سوم و چهارم زندگی/ راه حل هایی برای داشتن بهترین زندگی جنسی در این دوران!

هر روز، شما احتمالاً تغییراتی در میل جنسی خود مشاهده می کنید ، که ناشی از همه چیز است. از چرخه های ماهانه شما گرفته تا جنجال های ناامیدکننده با شریک زندگی و خستگی است. آنچه احتمالاً به این راحتی تشخیص نمی دهید نحوه تغییر میل جنسی با افزایش سن است. اما به لطف چندین عامل این اتفاق می افتد.

“جان توپپیل”، متخصصی در تگزاس ، می گوید: “میل جنسی معمولاً با افزایش سن کاهش می یابد.” البته ، وقتی از 29 یا 39 سالگی عبور می کنید، تفاوت چشمگیری در میل جنسی خود مشاهده نخواهید کرد. عواملی که باعث این تغییرات می شوند- تغییرات هورمونی ، بارداری و افزایش مسئولیت های خانوادگی – هنگام عبور از دهه های 20 و 30 سالگی به 40 سالگی است.

میل جنسی

انگیزه جنسی چیست؟

فاکتورهای زیادی – برخی از نظر بیولوژیکی ، برخی از عوامل روانی – بر میزان میل جنسی تأثیر می گذارد. استرس “بزرگترین قاتل میل و انگیزه جنسی است.” جنیفر لاندا ، دانشجوی ارشد پزشکی در اورلاندوی فلوریدا می گوید: “اضطراب و افسردگی همچنین می توانند تمایلات جنسی را کور کنند. بسیاری از داروهای ضد افسردگی که این شرایط را درمان می کنند ، و همچنین سایر داروها ، اثرات جانبی مهار میل جنسی را نیز دارند.”

احساسات شما در مورد شریک زندگی و رابطه شما نیز می تواند روی میل جنسیتان تأثیر بگذارد. دکتر تاپپیل خاطرنشان می کند: یک رابطه قوی و رابطه ای که امیال جنسی را در اولویت قرار می دهد ، به جنبش میل جنسی کمک می کند. همچنین سبک زندگی مهم است. دکتر لاندا می گوید: “عادات سالم مانند داشتن یک رژیم غذایی متعادل ، تمرین های بدنی منظم و استراحت کافی بر روحیه و همچنین سلامتی شما تأثیر می گذارد.”

دکتر لاندا می گوید ، هورمون ها عوامل موثر دیگری هستند. سطوح هورمون های جنسی مانند تستوسترون (بله ، زنان نیز به مقدار کم این ماده را تولید می کنند) ، استروژن و پروژسترون به طور طبیعی با تغییر در طی دهه ها بر  میل جنسی ، برانگیختگی و ارگاسم نقش دارند.

جوانی

 

میل جنسی در دهه دوم زندگی

مانند بسیاری دیگر از محرک های بدن و عملکردها ، میل جنسی شما در سن 21 یا 28 سالگی معمولاً بسیار قوی است. دکتر لاندا می گوید: “میل جنسی در دهه دوم معمولاً تکان دهنده است.” این به دلایل زیادی بستگی دارد. برای مبتدیان اینطور باید گفت که روابط شما ممکن است تازه و جدید باشد و همانطور که دکتر تاپپیل اشاره می کند ، “تمایل اغلب در یک رابطه جدید قوی ترین است.”. دکتر لاندا می گوید: “انگیزه بیولوژیکی برای تولید مثل در این دوران کاملاً جدی است.”

نکاتی برای داشتن بهترین زندگی جنسی در دهه دوم زندگی: دکتر لاندا می گوید ، اگر میل جنسی شما پایین است ، این می تواند به دلیل عوامل به کار برده شده برای کنترل بارداری باشد. وی توضیح می دهد: “این تاثیری در همه افراد ندارد ، اما برخی از خانم ها سطح تستوسترون کمتری را به دلیل قرص ها تجربه می کنند ، که می تواند منجر به کاهش میل جنسی و حتی خشکی واژن شود.”

>>>بیشتر بخوانید:

میل جنسی(هدیه ای الهی)/همسران و صمیمیت در رابطۀ زناشویی

زندگی جنسی

میل جنسی در دهه سوم زندگی

اگر در طول دهه سوم عمرتان اشتیاق شما برای رابطه جنسی کاهش یافت ، تعجب نکنید. تستوسترون در این مرحله از زندگی ، برای مبتدیان رو به کاهش است. دکتر لاندا می گوید: “این افت می تواند باعث کاهش طبیعی میل جنسی شود.” این نیز معمولاً یک دهه شلوغ برای زنان است ، پر از موقعیت های شغلی، بزرگسالی و مسئولیت هایی مانند تربیت فرزندان.

دکتر لاندا خاطرنشان می کند: “این دهه می تواند زمان طاقت فرسایی باشد ، و بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند به جای این که چند ساعت از شب را به سکس اختصاص دهند، بخوابند و خستگیشان را در کنند.”

دهه 30 سالگی دوران مهمی برای فرزند پروری است. تغییرات هورمونی که در هر سه ماهه بارداری و سپس در طول شیردهی اتفاق می افتد نیز می تواند باعث کاهش تمایلات جنسی شود. خستگی دیوانه کننده ای که مادران جدید با آن روبرو هستند را هم به این اضافه کنید ، و اینکه احساسی که قبل از به دنیا آمدن فرزندتان داشتید با حس و تمایل جنسی که پس از زایمان دارید متفاوت است، کاملا منطقی می باشد.

بهترین زندگی جنسی

نکاتی برای داشتن بهترین زندگی جنسی در دهه سوم زندگی: اگر میل جنسی شما تغییر کند ، می تواند برای شما و همسرتان ناراحت کننده باشد. فرانسیس توصیه می کند با برقراری ارتباط آزاد و صمیمی مثل قبل رمز و راز را از بین ببرید. او می گوید: “توانایی بیان نیازهای خود و حرف زدن درباره ی آن ها باعصث می شود که دوباره شادابی را به زندگی جنسی خود بازگردانید.”

و تأثیر استرس را که می تواند مانع از صمیمیت شود را کمرنگ کنید. دکتر لاندا می گوید: “استرس می تواند تستوسترون را سرکوب کرده و کورتیزول را افزایش دهد ، که می تواند در تستوسترون و عملکرد آن تداخل ایجاد کند.” وی توصیه می کند از روشهای اساسی کاهش استرس (مانند یوگا یا مدیتیشن) به عنوان اولین قدم استفاده کنید.

یائسگی

میل جنسی در دهه چهارم زندگی

تغییرات هورمونی می تواند در این دهه به شدت موثر باشد، زیرا زنان وارد دوره یائسگی می شوند ، 5-10 سال قبل از شروع یائسگی و تخمدان شما به تدریج تولید استروژن را متوقف می کند. در دوران یائسگی ، کاهش هورمون های جنسی شایع است. و این نوسان می تواند بر میل جنسی ، خلق و خوی و حتی میل به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.

این به این دلیل است که وقتی تولید استروژن کند می شود ، ممکن است ترشحات واژن نیز کمتر شده و واژن خشک تر باشد. دکتر تاپپیل می گوید: “کاهش استروژن می تواند باعث خشک شدن بافت واژن و سخت تر شدن رابطه جنسی شود.”

کاهش سطح پروژسترون ، که دکتر لاندا آن را هورمون “آرام بخش” می نامد ، ممکن است منجر به “دوره های سنگین تر ، افزایش وزن ، بدخلقی ، بی خوابی و عدم تحریک پذیری شود”.

رابطه جنسی در ۴۰ سالگی با قبل از آن می تواند تفاوت هایی داشته باشد در این سن تمایلات سرکش جنسی به تعادل رسیده و قاابل کنترل تر است شاید دیگر به سرعت قبل و فقط با دیدن یا فکر کردن تحریک نشوید و نیاز به محرک های قوی تری داشته باشید ولی پختگی و تجربه این سن و رسیدن به شناخت کامل تر از خود و شریک زندگیتان باعث میشود روابط بسیار با کیفیت تری را تجربه کنید .

زندگی جنسی

تمایلات جنسی در دهه ۴۰

در درجه اول هورمون تستوسترون است که میل جنسی مردان را کنترل میکند ولی بر خلاف خانم ها تولید آن در مردان هرگز متوقف نمی شود و فقط کاهش پیدا می کند. مردان بالای ۴۰ سال حتی با وجود سطح پایین تستوسترون تمایلات جنسی فعالی دارند. البته این میل جنسی می تواند تحت تاثیر استرس، داروها، شرایط پزشکی، خستگی، آشفتگی روابط قرار بگیرد.

میل جنسی در مدران حدود دهه ۴۰ تغییر می کند و بسیاری از آن ها ممکن است نیاز به تحریک مستقیم داشته باشند و یا نعوظشان به اندازه سالهای اولیه محکم نباشد. در این سن حتی زاویه نعوظ مردان هم تغییر خواهد کرد و جایی که قبلا آلت تناسلی هنگام نعوظ به آن اشاره میکرده، پایین تر می آید.

نکاتی برای داشتن بهترین رابطه جنسی در دهه چهارم زندگی: فرانسیس توصیه می کند که بدن شما در این دوران تکامل یافته پس با کنجکاوی عمل کنید. اگر خشکی واژن و سایر عوارض جانبی ناشی از یائسگی ، میل جنسی شما را کاهش داده و باعث آزار شما می شود ، دکتر لاندا پیشنهاد می کند که از به پزشک زایمان خود مراجعه کنید.

وی می گوید: “درمان با پروژسترون یا تستوسترون یا هر دو در برخی از زنان می تواند به بهبود میل جنسی کمک کند.” با این حال به خاطر داشته باشید که آنچه شما تجربه می کنید به سادگی می تواند بخشی طبیعی از پیری باشد و شما می توانید با زندگی سالم و احساس ارتباط با شریک زندگی خود میل جنسی خود را تقویت کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=431521
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.health.com/condition/sexual-health/female-sex-drive-changes-20s-30s-40s

ثبت نظر

-