میل جنسی/چرا همیشه به فکر سکس هستم؟!

  • کد خبر : 431498
  • 10 خرداد 1400 - 8:28
میل جنسی/چرا همیشه به فکر سکس هستم؟!

برانگیختگی و میل جنسی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. اما اگر دائماً از لحاظ جنسی برانگیخته هستید، ممکن است نگران باشید که آیا این طبیعی است و اشکالی دارد یا نه ، یا اینکه آیا نشانه مشکلی بزرگتر است؟ در این پست آنچه متخصصان رابطه جنسی در مورد چیزهای طبیعی ، غیر طبیعی و اینکه چرا ممکن است دائماً در فکر رابطه جنسی باشید ، بیان کردند آورده شده است.

میل جنسی

زمانی که صحبت از میل جنسی شود چه چیزی طبیعی است؟

کارشناسان اتفاق نظر دارند که تعیین “طبیعی” هنگام تحریک و تعداد دفعات رابطه جنسی دشوار است. استفاده از کلماتی مانند “عادی” در واقع کمکی نمی کند ، زیرا میل به رابطه جنسی در طول زندگی دچار نوساناتی می شود و شما هرگز نباید احساس کنید که تجربه شما نسبت به دیگران معتبرتر است. اساساً ، میل جنسی سالم و عادی نوعی احساس آرامش است که شما با آن احساس راحتی می کنید – خواه این کار یک بار در ماه باشد یا دو بار در روز.

طبق یک تحلیل بزرگ ملی درباره تعداد دفعات جنسی از سال 1989 تا 2014 ، که در سال 2017 منتشر شده است، اکثر زوج ها معمولاً هفته ای یک بار رابطه جنسی برقرار می کنند. البته ، اینکه چقدر رابطه جنسی دارید و تا چه میزان رابطه جنسی می خواهید اغلب متفاوت است. مطالعات نشان داده است که حدود نیمی از مردان و زنان در روابط دگرجنس گرایانه از این که چند بار با شریک زندگی خود رابطه برقرار می کنند راضی هستند ، به طوری که نیمی از مردان معمولاً از میزان رابطه جنسی خود راضی نیستند زیرا آنها خواهان رابطه جنسی بیشتری اند. حدود دو سوم زنان ناراضی نیز خواهان رابطه جنسی بیشتر هستند.

درد عمیق در لگن هنگام دخول

 

اگر همیشه از لحاظ جنسی برانگیخته باشم چطور؟

تفاوت اساسی بین میل جنسی طبیعی یا سالم در حقیقت نگرانی و اضطراب درباره ی میل جنسی است ، احساسی که می گوید کنترل رفتار از دست شما خارج است و یا در دنیای واقعی به دلیل رفاتر جنسی شما عواقب منفی در انتظارتان است. ” سارا ملانکون ، یک جامعه شناس و سکسولوژیست بالینی این را می گوید.

اگر فکر می کنید بیش از حد در فکر سکس هستید و این باعث می شود ازکارهای روزمره و مهمتان عقب بمانید اینجا سه دلیل برایتان توضیح داده شده است.

شریک جنسیتان بیش از حد تحریکتان می کند!

اگر همه وقت خود را تشنه سکس می یابید ، ممکن است اینطور باشد که در مورد چیزهایی که به سکس با شریک جنسیتان مربوط می شود  بیش از حد فکر می کنید. ملانكون می گوید ، مراحل اولیه یك رابطه (تقریباً در سه ماه اول تا دو سال) معمولاً دارای شور و هیجان است. این مرحله اغلب “مرحله آهکی” یک رابطه نامیده می شود و شامل هورمون و انتقال دهنده های عصبی خاص است که احساسات عاطفی و جنسی بسیار شدیدی ایجاد می کنند.

ملانكون می گوید: “نه تنها زوجین در روابط طولانی مدت – هر چقدر هم که با هم خوشبخت باشند – نمی توانند به مرحله یکنواختی و بی میلی برسند ، بلکه می توانند با ایجاد اعتماد ، احساس تعهد و برقراری ارتباط آزاد درباره نیازهای جنسی خود ، از زندگی جنسی خود لذت ببرند.”

احتمالا به رابطه جنسی معتاد هستید

ملانکون توضیح می دهد که به اصطلاح اعتیاد به جنسیت مشابه ” بیشتر شدن” بازی های ویدئویی ، استفاده از تلفن همراه یا تماشای پورنوگرافی است – اساساً این رفتارها از نظر فیزیولوژیکی به همان روشی که هروئین ، الکل یا کوکائین عمل می کنند اعتیاد آور نیستند.” بعلاوه ، این نگرانی وجود دارد که اگر بگوییم کسی به رابطه جنسی اعتیاد دارد ، شاید افراد با انگیزه های جنسی بالاتر اینگونه فکر کنند که آن ها را مورد اتهام قرار داده ایم. مدل سنتی اعتیاد به طور كافی به موضوعات اساسی که منجر به رفتارهای اجباری یا تکانشی می شود، نپرداخته است.

در مورد ایده “اعتیاد به رابطه جنسی” بین متخصصان بحث و جدال های همیشگی وجود دارد. دکتر کروگر می گوید: “برخی فکر می کنند این یک اختلال تولید شده است و روی رفتارهای جنسی اسم اعتیاد می گذارد و عیب جویی می کند.” “دیگران فکر می کنند که این یک اعتیاد رفتاری است ، مانند اختلال اعتیاد به بازی (او عقیده دارد که امکان اعتیاد به رابطه جنسی وجود دارد.)

لیلا آر. مگاوی ، روانپزشک کودک ، نوجوان و بزرگسال در کالیفرنیا ، می گوید: “اعتیاد به رابطه جنسی نوجوانان و بزرگسالان بی شماری را تحت تأثیر قرار می دهد که من آنها را در کلینیک ارزیابی می کنم.” “برخی از افراد ادعا می كنند كه خودارضایی یا رابطه جنسی به طور مكرر به آنها كمك می كند تا حس لذت بخشی را تجربه كنند كه هنگام قمار یا استفاده از ماده لذت آوری مانند كوكائین تجربه می كنند.”

>>>بیشتربخوانید:

محقق جنسی، ژانا ورانگالووا به سوالات رایج درباره مسائل جنسی جواب می دهد!

شما به اختلال بیش فعالی جنسی مبتلا هستید!

دکتر مگووی می گوید: “برخی از افراد از اصطلاحات” اعتیاد به رابطه جنسی” و ” بیش فعالی جنسی” به جای یکدیگر استفاده می کنند. اعتیاد به رابطه جنسی و بیش فعالی جنسی ممکن است بر عملکرد افراد تأثیر بگذارد و باعث ایجاد نگرانی در رابطه شود.

متخصصان سلامت روان هنگام درمان شخصی که نگران رفتارهای جنسی خود است ، عوامل خاصی را در نظر می گیرند. ملانکون می گوید دلایل زیادی وجود دارد که می تواند انگیزه جنسی کسی را افزایش دهد که قابل بررسی است. وی توضیح می دهد: “رابطه جنسی می تواند به عنوان مکانیزم مقابله ای مورد استفاده قرار گیرد ، تقریباً در روشی که مردم احساسات خود را پنهان می کنند، بیش از حد پورنوگرافی تماشا می کنند ، نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند یا از مواد مخدر استفاده می کنند تا از مواجه با احساسات و مشکلات خود جلوگیری کنند.” در برخی موارد ، یک ضربه (جنسی یا غیر جنسی) می تواند منجر به یک رفتار بیش فعالی جنسی شود – ملانکون می گوید این تا حد زیادی راهی برای مقابله با واکنش های سیستم عصبی مداوم و ناراحت کننده در بدن است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=431498
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.health.com/sex/why-am-i-always-horny

ثبت نظر

-