با این راهکارها تازگی را به زندگی زناشویی خود بازگردانید!

  • کد خبر : 429364
  • 01 خرداد 1400 - 14:18
با این راهکارها تازگی را به زندگی زناشویی خود بازگردانید!

ما از لحاظ جسمی ، روحی ، روانی و عاطفی به تازه سازی خود نیاز داریم. باید مطمئن شویم که برای بازگرداندن و جبران مجدد همه ی یکنواختی های زندگی به اندازه کافی وقت می گذاریم.زندگی در شرایط عادی استرس زا است: کار، ازدواج، فرزندان! تنش ناشی از کووید-19 را به این موارد اضافه کنید و بیشتر ما خود را در آرزوی راه هایی برای کاهش استرس می بینیم. در حالی که با خستگی مبارزه می کنیم و کودکانی را که احساس می کنند در خانه گیر افتاده اند را اداره می کنیم ، گاهی اوقات همه ی این برنامه های روزمره باعث یکنواختی در زندگی می شود.

زندگی زناشویی

به تجدید قوای جسمی احتیاج دارید؟

  • وضع سلامتی ات چطور است؟ سطح انرژی و همچنین عادت های مربوط به خواب ، غذا خوردن و ورزش را بررسی کنید.
  • چه فعالیت هایی در روز شما را خسته می کند؟
  • سطح علاقه جسمی در ازدواج را چگونه توصیف می کنید؟

اگر به مقداری تنفس و پویایی جسمی نیاز دارید ، کمی از فعالیت های فعلی خود فاصله بگیرید. به جای انجام کار ، کمی وقت بگذارید تا بنشینید و فکر کنید. اگر خواب به مسئله ای در برنامه تان تبدیل شده است ، برای ان چاره ای بیابید.

به تقویت روحی نیازمندید؟

  • آیا تمرکز یا تصمیم گیری برای شما دشوار شده است؟
  • آیا با افکار مضطرب ، ترسهای غیر منطقی یا باورهای منفی دست و پنجه نرم می کنید؟
  • آیا نمی توانید با گفت و گوها و مشاجره های اخیر کنار بیایید؟ آیا عبور از درگیری های اخیر دشوار است؟

اگر به نوعی روحیه بخشی نیاز دارید ، در طول روز به مغزتان وقفه های کوتاهی بدهید. دور شدن از کامپیوتر ، قدم زدن یا انجام کاری بدون فکر یا خلاقیت برای چند دقیقه راه های موثری برای کاهش استرس است. همچنین برگزاری جشن ها و مراسم های کوچک و جایزه دادن به خود با تجربیات لذتبخش پس از انجام کار دشوار بسیار مفید است. پریدم از یک کار ذهنی به یک کار دیگر دلیل اصلی تحریک خستگی ذهنی است.

اگر به نظر می رسد مشاجره های زناشویی روزتان را خراب کرده است، زمان هایی را برای گفتگوهای جذاب تر با همسرتان برنامه ریزی کنید تا آمادگی لازم را داشته باشید. به یاد داشته باشید که پس از اختلافات ، تعهد و عشق خود را به یکدیگر گوشزد کنید.

زندگی زناشویی

 به نشاط عاطفی نیاز دارید؟

  • آیا شما به راحتی ناامید می شوید ، بیش از حد تحت فشار قرار می گیرید یا گریه می کنید؟
  • آیا عصبانیت خود را نگه می دارید تا زمانی که بتوانید همه آنها را بر روی همسرتان تخلیه کنید؟
  • آیا حتی هنگام گذراندن وقت با همسرتان ، احساس تنهایی می کنید ، و دچار سوتفاهم شده اید؟

می توانید از چند طریق خود را از نظر احساسی تقویت کنید. شاید لازم باشد “همه چیز را بیرون بگذارید” و احساسات شدید خود را با گریه کردن یا رفتن به یک باشگاه و انجام ورزشهای سخت و پرتحرک تخلیه کنید. در مورد پیدا کردن سرگرمی چه فکر می کنید؟

همچنین می توانید از روش های خلاقانه برای آزادسازی احساسات درونی خود استفاده کنید. گردشگری، رنگ آمیزی و نقاشی انتزاعی روش های درمانی برای پردازش و بیان احساسات خود بدون نیاز به مهارت هنری هستند.

>>>بیشتربخوانید:

چرا زندگی مشترکمان خسته کننده میشود؟

زندگی مشترک

آیا به تازه سازی رابطه تان نیاز دارید؟

  • آیا دائم از شما می خواهند که بهترین خود باشید؟
  • همانطور که بیشتر افرادی که اغلب با آنها تعامل دارید را در نظر می گیرید ، چه تعداد از این روابط برای شما ضروری است؟
  • آیا انتظار زیادی از گفتگو با همسرتان دارید؟

برای تازه سازی رابطه خود و کاهش استرس در این زمینه ، اطمینان حاصل کنید که با افرادی که با آنها احساس امنیت می کنید و در ارتباط با ان ها خودتان هستید، وقت خود را صرف می کنید.

روش دیگر برای کاهش استرس در روابط شما مدیریت کلمات است. اگر در زندگی زناشویی سخنگو هستید ، مطمئن شوید که با کلمات خود همسرتان را آزرده خاطر نمی کنید و همچنین وقتی حرفی برای گفتن باقی نمانده صادق باشید. ادامه بیش از حد گفت و گو به هیچ کس کوچکترین کمکی نمی کند.

و فراموش نکنید که با هم سرگرمی هایی داشته باشید! انجام دادن فعالیتهای لذت بخش به شما کمک می کند جنبه “رابطه ای” زندگی زناشویی تازه شود. اگر رابطه جنسی منظمی ندارید از همین امشب شروع کنید!

به سکوت احتیاج دارید؟

اگر ذهنتان بیش از حد درگیر باشد ، می تواند باعث ایجاد استرس در تمام وجود شما شود. بسیاری از ما روزهای خود را درگیر سرگرمی با مردم ، سر و صدا و وسایل الکترونیکی الکترونیکی هستیم. اگر تماشای بیش از حد احساس بی حالی یا فشار را در شما ایجاد می کند و فکر انجام کاری که از آن لذت می برید اکنون طاقت فرسا است ، ممکن است لازم باشد به خلوت نیاز داشته باشید.

سعی کنید با بیرون رفتن حس خود را تازه کنید و فضای آرام برای افکار خود ایجاد کنید ، محیط خانه خود را ساده کنید یا از شبکه های اجتماعی و صفحه های نمایش فاصله بگیرید.

زندگی مشترک به تازگی و پویایی احتیاج دارد!

بررسی نوع حضور خود مفید است زیرا در هر وضعیتی که باشید ، این همان چیزی است که در زندگیتان تاثیر می گذارد. دانستن اینکه از نظر جسمی ، روحی ، و روانی کجا هستید به شما این امکان را می دهد که راه های موثری برای کاهش استرس پیدا کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=429364
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.focusonthefamily.com/marriage/do-you-need-refreshment-in-your-marriage/

برچسب ها

ثبت نظر

-