قدرت تفکر مثبت /5 راهی که می‌توانید مثبت نگری را تمرین کنید

  • کد خبر : 428149
  • 25 اردیبهشت 1400 - 10:07
قدرت تفکر مثبت /5 راهی که می‌توانید مثبت نگری را تمرین کنید

ما به طور معمول به دنبال حال خوب از اطراف خود هستیم، اما معجزه دورنی خود را فراموش کرده ایم. (ذهنیت ما) ارتباط بین داشتن نگرش مثبت و گرفتن نتیجه مثبت خیلی آسان است، اما بسیاری از ما وقت نمی گذاریم و تلاش نمی کنیم تا این رویکرد را واقعاً در بسیاری از جنبه های زندگی به کار ببریم. “فقط مثبت باش!” همه ما قبلا هنگام مواجهه با چالشی این موضوع را شنیده ایم. اما همیشه اینقدر ساده نیست. ایجاد یک ذهنیت مدوام مثبت به تمرین نیاز دارد. تقریباً به همان اندازه که ایجاد انرژی مثبت ضروری هست، پرهیز از انرژی منفی هم مهم است. بنابراین، بیایید روی افکار مثبت تمرکز کنیم. ما در اینجا چند روش برای داشتن تفکر مثبت مطرح کرده‌ایم، در ادامه با نیوز همراه باشید.

تفکر مثبت

تفکر مثبت:

از عبارت‌های تأکیدی مثبت استفاده کنید

تأییدهای مثبت عبارت‌های کوتاه و مثبتی هستند که می‌توانید مرتباً با خود تکرار کنید شاید در ابتدا کار مسخره‌ای بنظر برسد اما به ندرت مشاهده خواهید کرد که چه تاثیری در زندگی شما می‌گذارد جملاتی مانند: “من زنده و سالم هستم” یا “امروز روز خوبی خواهد بود!” را با خود هر روز تکرار کنید و انرژی مثبت وارد زندگیتان کنید.

تفکر مثبت

روی رفتارها و افکار خوب تمرکز کنید هرچند کوچک باشند

چیزهایی که باعث خوشحالی شما می‌شوند را مرتباً به خود یادآوری کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تصویر زمینه گوشی خود را تغییر دهید تا روحیه شما عوض شود، برچسبی را روی بطری آب خود بچسبانید که یادآور سرگرمی مورد علاقه شما باشد، دستبندی را که بهترین دوستتان به شما هدیه داده است دستتان کنید. همچنین لیستی از داشته‌های خود تهیه کنید و بابت آن‌ها شکرگزار باشید.

کار خوبی برای کسی انجام دهید

منتظر نباشید تا کسی به شما یک روز عالی هدیه بدهد. به جای آن، خودتان دلیل حال خوب خود باشید و لحظات شادی را برای شخص دیگری رقم بزنید. مشاهده خواهید کرد که انجام کارهای خوب برای دیگران می‌تواند روحیه شما را بهبود ببخشد، لازم نیست که حتما کارهای بزرگ انجام دهید. مثلا هنگامی که دوستان وآشنایان خود را می‌بینید به آن‌ها لبخند بزنید، دست بدهید و همديگر را در آغوش بگیرید. این کارها تاثیر فوق‌العاده‌ای در ایجاد انرژی مثبت دارند.

>>>بیشتر بخوانید:

نگرش مثبت به بدن/اینگونه نگرش خود را نسبت به بدنت تغییر بده!

در لحظه زندگی کن

در لحظه زندگی کنید

بسیاری از اوقات، اجازه می‌دهیم که خاطرات منفی گذشته بر تفکر فعلی ما تأثیر بگذارد. یا نگرانی در مورد آینده آرامش را از ما بگیرید. سعی کنید فقط در زمان حال زندگی کنید. حسرت گذشته و نگران آینده بودن چیزی را حل نمی‌کند فقط باعث سلب آرامش شما می‌شود. به یاد داشته باشید که هرگز در گذشته یا آینده هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اتفاقات خوب در زمان حال رخ می‌دهد. هر لحظه که شاد باشید، هرچند کوچک یا به ظاهر ناچیز، می‌توانید انرژی مثبت زیادی را احساس کنید. اگر روی وضعیت فعلی خود متمرکز شوید، بعدا متوجه خواهید شد مواردی که نگران آنها بوده اید چقدر بی اهمیت هستند.

تا جایی که می‌توانید با افراد مثبت معاشرت کنید

احتمالاً شنیده اید که افرادی که مدام با آن‌ها در ارتباط هستید تأثیر زیادی بر روی شما می‌گذارند. با افرادی معاشرت کنید که نه نتها به شما انرژی مثبت منتقل می‌کنند بلکه حمایتگر شما در همه زمینه هستند. از افرادی که باعث می‌شوند شما را از اهدافتان منصرف کنند دوری کنید.

هر چه بیشتر با افراد مثبت در ارتباط باشید، طرز فکر شما به مرور زمان به سمت افکار مثبت تغییر می‌یابد. مثبت بودن با گذشت زمان به وجود می‌آید. هر قدم کوچکی که برای تغییر ذهنیت خود برمی‌دارید، یک قدم شما را به زندگی ایده آل خود نزدیک تر می‌کند. با خود تمرین کنید تا افکار مثبت به سمت شما سوق داده شوند و به اهدافتان نزدیک شوید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=428149
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : northmemorial.com

برچسب ها