ازدواج سنتی یا مدرن؟ کدام موفق تر است؟

  • کد خبر : 427749
  • 21 اردیبهشت 1400 - 14:00
ازدواج سنتی یا مدرن؟ کدام موفق تر است؟

برخی می گویند هرکسی برای خودش نیمه گمشده ای دارد. اما همه سرنوشت یکسانی ندارند. برخی برای همیشه با هم می مانند ، و بعضی ها از هم جدا می شوند. اگر همه این ها را بگذاریم کنار، زنان هندی مجبورند تا ازدواج را به عنوان آخرین راه حل خود قبول کنند. اکنون ، بحث بزرگی در مورد خوب بودن “ازدواج های مدرن” یا “ازدواج های سنتی” وجود دارد.

نمی توانید این واقعیت را انکار کنید که مانند هر چیز دیگری این نیز بر اساس ترجیحات ذهنی است. آنچه به نفع من است ممکن است برای شما خیلی خوب نباشد. من دیده ام که بهترین زوج ها که ازدواجشان سنتی بوده است از هم پاشیده است و حتی مخالفت های شدید باعث می شود که این درگیری ها تا آخر ادامه پیدا کند. بنابراین ، در آغاز کار ، بهتر است با این واقعیت موافقت کنیم که هیچ گزینه بر دیگری برتری ندارد. آنچه مهم است کارهای زمینه ای است که زوجین انجام می دهند تا روابطشان یک عمر پایدار بماند.

ازدواج سنتی یا مدرن

ازدواج سنتی یا مدرن

این سوال اغلب با شما خواهد بود، “کدام نوع ازدواج را ترجیح می دهید؟” این هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب شریک زندگی بسیار ترسناک است.

ازدواج سنتی

به طور سنتی، خانواده ها برای ازدواج فرزندان خود نکاتی را در نظر می گرفته و هنوز هم در نظر می گیرند. این نکات، حاصل تجربه های خاص خودشان، یا تعالیم فرهنگی و اجتماعی بوده است. هر خانواده، اصول و قوانین ویژه ای برای خود دارد و تلاش می کند طبق این اصول اقدام کند.

وقتی یکی از پسرها آمادگی خود را برای ازدواج اعلام می کند، به طور سنتی، بزرگترها می نشینند و با هم گفتگو می کنند. در مرحله اول، از طریق پرس و جو، دختر خانم هایی را برای ازدواج انتخاب می کنند، در مورد آنها و خانواده هایشان تحقیق و بررسی می کنند و بعد، بر اساس اصول و قوانین خانواده ، از بین موارد مطرح شده، یک نفر را بر می گزینند و این گزینش، معمولاً با نظر خواهی از ریش سفید ها و با اصطلاح عقلای قوم صورت می گیرد.

فرایند سنتی ازدواج، معمولاً با خواستگاری رسمی و خانوادگی شروع می شود. خانواده ها همدیگر را می سنجند تا ببینند آیا مطابق با اصول و هنجارهای یکدیگر هستند یا نه. در صورتی که تطابق وجود داشت، از دختر و پسر هم نظر خواهی می کنند و اگر این دو به ازدواج رضایت دادند، بقیه مراحل اجرا می شود. حتی هنوز هم در برخی از ازدواج های سنتی در همان شب خواستگاری مراسم عقد کنان انجام می شود ولی شکل امروزی تر آن، این است که خانواده ها به دختر و پسر فرصت می دهند تا همدیگر را بیشتر بشناسند و در طی چند جلسه گفتگو، تصمیم بگیرند.

ازدواج سنتی یا مدرن

دین در سنت

عروسی های سنتی از یک سنت مذهبی یا فرهنگی پیروی می کنند. آنها معمولاً با توجه به دین در یک کلیسا یا عبادتگاه متناسب با اعتقادات خود عروسی را برگزار می کنند. این مراسم شامل قرائت هایی از کتاب مقدس یا متن مذهبی و نذورات ازدواج سنتی است.

کدامیک موفق تر است؛ ازدواج سنتی یا امروزی؟

هنوز هم ، ازدواج سنتی در مقایسه با ازدواج های امروزی تر، به لحاظ توجه به هنجارها و قوانین خانواده ها، ازدواج با ثبات و امن تری به حساب می آید؛ اما در اینگونه ازدواج ها به برخی از ویژگی های فردی دو طرف ازدواج، توجهی نمی شود. به عنوان مثال، ابعاد عاطفی، جنسی، ویژگی های شخصیتی و سبک های رفتاری فرد کمتر مورد توجه قرار می گیرد. شاید به این دلیل که این ویژگی ها برعکس خصائص جسمانی، خانوادگی و سطح اجتماعی فرد مقابل، کمتر ملموس است. در ازدواج های خیلی سنتی، معمولاً خانواده ها تمایلی به صبر کردن و وقت گذاشتن برای بررسی خصائص فردی طرف مقابل ندارند.

معمولاً خیلی عجله می کنند که کار را تمام کنند (در اینجور مواقع، ضرب المثل « تا تنور داغ است، بچسبان! » را زیاد می شنویم).البته، آنچه در مورد ازدواج های سنتی گفته شد، به معنای این نیست که در ازدواج های غیر سنتی ، که احتمالاً بدون توجه کامل به معیارها و اصول خانوادگی انجام می شود (مانند ازدواج هایی که با روابط عاشقانه شروع شده و با وجود مخالفت خانواده ها انجام می گیرد)، نیازهای عاطفی، جنسی، و …. زوج ها بر آورده می شود.

خیلی از اینگونه ازدواج ها، بیشتر به دلیل کشش های شدید عاطفی و جنسی صورت می گیرد و به دیگر شباهت ها (حتی شباهت در نیازهای عاطفی و جنسی) کمتر توجه می شود. متأسفانه، کم نیستند زوج هایی که با موانع دشوار اجتماعی و خانوادگی مبارزه می کنند و در نهایت، با اشتیاق فراوان ازدواج می کنند، اما بعد از فروکش کردن اشتیاق شدیدشان، تازه متوجه می شوند که چقدر با هم متفاوتند. فکر کنید، رسیدن به این نقطه کور چقدر می تواند دردناک باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

ازدواج موفق/چند نکته ضروری برای موفقیت در ازدواج

ازدواج

ازدواج موفق می‌تواند ترکیبی از ازدواج سنتی و امروزی باشد.

بر پایه‌ی آن‌چه گفته شد ترکیب ازدواج مدرن و سنتی می‌تواند موفقیت ازدواج را به میزان بالاتری تضمین کند. در این شیوه بهتر است دختر و پسر پیش از ازدواج به هم علاقه‌مند باشند و به شناخت یک‌دیگر بپردازند. معیارهایی که برای ازدواج و همسر ایده‌آل دارند را در نظر بگیرند و ببینند آیا کسی که می‌خواهند با او ازدواج کنند مناسبشان هست یا نه. از سوی دیگر معیارهای خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شود.

هم‌ ترازی فرهنگی، اخلاقی، مالی و هنجارهای خانواده‌ها هر اندازه به هم نزدیک باشد ازدواج موفق‌تر خواهد بود. هم‌فکری و راهنمایی خانواده‌ها را نباید نادیده گرفت و این راهنمایی گرفتن از آنان به معنی دخالت در ازدواج نیست. در پایان پیشنهاد می‌کنم کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند پیش روان‌شناس بروند و مشاوره‌ی پیش از ازدواج بگیرند تا بتوانند هم به شناخت و درک بهتری از هم، شرایط و چالش‌ها برسند و سپس برای ازدواج تصمیم بگیرند. به یاد بسپارید اگر این ویژگی‌ها را دارید ازدواج نکنید!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=427749
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://bipublication.com

برچسب ها

ثبت نظر

-