علت گریه برخی زنان بعد از سکس

  • کد خبر : 426368
  • 13 اردیبهشت 1400 - 11:09
علت گریه برخی زنان بعد از سکس

رابطه ی جنسی یکی از ارکان مهم زندگی هر زن و شوهری می باشد و یکی از پایه های ایجاد صمیمیت و نزدیکی بیشتر. اکثر مواقع سکس با لذت و شادی همراه است ولی بعضی مواقع، سکس سبب ایجاد ناراحتی در برخی خانم ها می شود. دلیل آن چیست؟ اگر خواهان دانستن دلیل و درمان این مشکل وحشتناک در زندگی هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

علائم

انتظار می رود بعد از مقاربت جنسی سالم و توافقی، زوجین خوشحال و راضی و راحت تر باشند اما برخی افراد احساس عصبی شدن و ناراحتی و گریه می کنند.علاوه بر این، گریه بعد از رابطه احتمال مشکلات ارتباطی را بالا می برد. تحقیقات نشان داده است زوجینی که بعد از سکس ارتباط جسمی و روانی دارند، رابطه ی بهتری با هم خواهند داشت.

افسردگی

گریه کردن بعد از رابطه جنسی به چند دلیل اتفاق می افتد:

۱. افسردگی

افسردگی یکی از عوامل مهم ناراحتی و گریه بعد از سکس می باشد.افراد دارای افسردگی لذت چندانی از سکس نمی برند و احتمال ناراحتی بعد از رابطه جنسی وجود دارد. برای درمان افسردگی باید به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه کرد و در صورت لزوم دارو مصرف کرد.

۲. استرس

کریه کردن واکنش فوری بعد از بروز استرس می باشد. تحقیقات نشان داده است، استرس رابطه جنسی در حدود ۶ تا ۱۶ درصد خانم ها و ۹ تا ۲۵ درصد مردان را درگیر کرده است.هنوز درمان خاصی برای استرس بعد از سکس وجود ندارد ولی درمان های روانشناسی شاید این حالت را بهتر کند.

گریه بعد سکس

۳. تحریک کردن

گاهی اوقات مقاربت جنسی بیشتر از آنچه تصور می کنید به افراد احساس جراحت و درد دهد.این بدین معنی است فرد خاطی خاطراتی از سکسی بد و وحشتناک داشته و هنگام انجام رابطه جنسی آن ها را به خاطر مز آورد.

مثلا افرادی که قربانی تجاوز در گذشته های خود شده اند، احتمال دارد با ناراحتی های بیشتری در رابطه جنسی خود مواجه شوند. که حتما باید با مشاوری با تجربه مشورت نمایند.

۴. ناراحتی جسمی

گاه خود رابطه جنسی با درد همراه است به دلیل سکس های سخت و خشن یا به دلیل مشکلی در آلات تناسلی. در این موارد فردی که حین سکس دردی را متحمل شده است از تکرار دوباره آن درد می ترسد و احتمال ناراحتی بعد از سکس یا اکراه انجام دوباره ی آن را داشته باشد.

گریه بعد سکس

ممکن است این درد جسمی یا روانی باشد. برخی دلایل جسمی این ناراحتی شامل موارد زیر می باشد:

درد مزمن در اطراف ولو و مثانه
اسپاسم عضله
اسکارینگ بیماری
التهابی لگن
اثرات یائسگی

درمان صحیح با توجه به شناخت دلیل اصلی درد امکان دارد:

کرمهای استروئیدی ، برای ایجاد جای زخم
در رژیم غذایی و داروها ، برای درمان مشکلات مثانه
ماساژ و مدیتیشن ، برای اسپاسم عضلات

سکس

۵. هورمون ها

ارگاسم سبب می شود سطوح دوپامین و اکستاسین تغییر کند، و سبب ایجاد خوشحالی و افزایش رضایت می شود.
مارک شوکمن یکی از برجسته ترین پزشک ها پیشنهاد می کند از نالترکسون با دوز کم استفاده کنید ، که دارویی است که به درمان وابستگی به مواد افیونی و الکل کمک می کند تا تأثیر کاهش دوپامین ناشی از ارگاسم را به حداقل برساند.

>>>بیشتر بخوانید:

سرد مزاجی زنان در رابطه جنسی/ دلایل و راه های رفع سردی مزاج

۶. مشکلات رابطه

گریه بعد از رابطه جنسی لزوما نشانه مشکل در یک رابطه نیست ، اما این می تواند عاملی برای PCT ( گریه و ناراحتی بعد از سکس) باشد. برای بسیاری از زوج ها ، بهترین راه برای مقابله با این مسئله ، صحبت در مورد آن است.

آمار

بر طبق تحقیقات، حدود ۴۶ درصد خانم ها گریه بعد از سکس را حتی یک بار در زندگی خود تجربه کرده اند. در حالی که حدود ۵ درصد این گریه را طی دو هفته اخیر پس از سکس تجربه کرده اند.مطالعه دیگری در مورد PCT در مردان نشان داد که ۴۱ درصد از ۱۶۳۵ شرکت کننده در دوره ای از زندگی خود PCT را تجربه کرده اند ، در حالی که ۳۱ درصدآن را به طور منظم تجربه کرده اند.

اگرچه بسیاری از مردان PCT را تجربه می کنند ، مطالعات نشان داده است که زنان در مقطعی از زندگی خود ۸۷/۲ برابر بیشتر تجربه می کنند.

خلاصه

گریه بعد از رابطه جنسی واکنش ناگهانی از احساسات مختلف که غالبا ناراحتی، درد و عصبانیت است، می باشد.گریه بعد از سکس نادر نیست، در واقع تعداد بی شماری از بزرگسالان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. مشاوره ، درمان و گاهی داروها می توانند به افراد در مدیریت PCT کمک کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426368
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-