حلیم گندم/غذاهایی بسیار مقوی و عالی

  • کد خبر : 425754
  • 10 اردیبهشت 1400 - 9:51
حلیم گندم/غذاهایی بسیار مقوی و عالی

حلیم گندم از جمله غذاهایی بسیار مقوی و عالی است که معمولا خانم های ایرانی آن را درست می کنند.همچنین یکی از صبحانه های سنتی و خوش مزه ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد و به صورت نذری هم پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با نیوز همراه باشید.

این غذا برای چهار نفر است

و هرآنچه شما برای این غذا نیاز دارید؛

گندم پوست کنده دیست و پنجاه گرم
گوشت گوسفندی چهارصد گرم
پیاز یک عدد متوسط
چوب دارچین یک تکه
زردچوبه نصف قاشق چایخوری
دارچین و نمک به مقدار کافی
روغن یا کره برای تزیین

حلیم گندم

>>>بیشتر بخوانید:

حلیم عدس خراسانی؛ این غذای معرکه خراسانی!


روش پخت؛

مرحله اول؛

این حلیم را می توانید با بلغور گندم یا گندم پوست کنده به انتخاب خود درست کنید.
حلیم با یلغور گندم سریع تر آماده می شود ولی اگر از گندم کامل پوست کنده استفاده کنید حلیم شما کشدار تر و دارای لعاب بیشتری خواهد بود.


مرحله دوم؛

ابتدا گندم را بشویید و تمیز کنید، سپس داخل یک ظرف مناسب گندم را یک شب خیس کنید تا نرم شود.
برای شروع آشپزی همان اول گوشت را به همراه سه لیوان آب، چوب دارچین، پیاز و زردچوبه داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار دهید.


مرحله سوم؛

زمانی که یک لیوان از آب گوشت باقیمانده بود قابلمه را از روی حرارت کنار بگذارید و پس از این که گوشت سرد شد آنرا ریش ریش کرده و کنار بگذارید. آب گوشت را هم با یک پارچه تمیز یا توری تمیز صاف کنید و کنار می بگذارید.


مرحله چهارم؛

حالا گندم را آبکشی کنید و داخل قابلمه پخت حلیم بریزید. حالا دو برابر حجم گندم آب اضافه کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب کف روی آب را با کفگیر بگیرید و دور بریزید.


حلیم

مرحله پنجم؛

حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید گندم با حرارت ملایم بپزد و لعاب بیندازد. پس از این که گندم پخت آن را داخل میکسر یا غذاساز ریخته و میکس کنید. حالا گندم میکس شده را مجددا به قابلمه بر گردانید.


مرحله ششم؛

در ادامه آب گوشت و گوشت ریش ریش شده را اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کرده و مداوم با یک قاشق چوبی حلیم را به صورت رفت و برگشتی هم بزنید تا ته نگیرد. حالا نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.


مرحله هفتم؛

اگر می خواهید حلیم را با شکر مصرف کنید نمک کمتری بریزید. هم زدن حلیم را تا جایی که حلیم کشدار و غلیظ شود ادامه دهید. در اخر حلیم اماده شده را داخل ظرف مورد نظرمان بکشید و با دارچین، کنجد و روغن تزیین کنید.حلیم شما اماده است.
نووش جااان.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425754
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-