روز جهانی مشاور و روانشناس

  • کد خبر : 425746
  • 09 اردیبهشت 1400 - 11:00
روز جهانی مشاور و روانشناس

هر دو مشاور و روانشناس هدف کمک به دیگران را در برنامه کاری و زندگی خود دارند. چه بسا روانشناسان و مشاوران دلسوزی که از زندگی خود زده و به مردم کمک می کنند. دلسوزانه با غم های آن ها می گریند و دنبال بهترین راه کار برای کم کردن غم و اندوه آن ها هستند.همانطور که می دانید مشاور و روانشناس دو کار جدا هستند. حال این دو چه فرقی با هم دارند؟
مشاور فردی است که در مراحلی از زندگی شما را در انتخاب و تصمیم گیری کمک می کند. مثلا برای انتخاب رشته تحصیلی، کار مورد نظر و ازدواج درست.او به فرد خاطی مشاوره می دهد و به او می گوید راه درست چیست تا در آینده به بهترین ها دست یابد.

اما روانشناس فردی است که با مریضی های فکری و روانی سر و کار دارد. او به حرف های بیمار خود گوش می دهد و بهترین راه حل را به او نشان خواد داد. مشکلات فکری مانند افسردگی، اضطراب و غیره می باشد. در این موارد مشاور نمی تواند کمکی کند و فقط روانشناس باید وارد عمل شود.

روز جهانی مشاور و روانشناس
تفاوت مشاور و روانشناس

افرادی که به مشاور مراجعه می کنند مشکل خاصی در زندگی خود ندارند. و دنبال راه حل برای کارهای ساده خود در زندگی است که البته تاثیر بسزایی در آینده او خووهد داشت.
مشاور به فرد خاطی کمک می کند تا بهترین انتخاب را کند ولی چنانچه او در گذشته انتخاب های اشتباه پی در پی ای داشته، او نمی تواند به آن فرد کمک کند و بیمار باید به روانشناس مراجعه نماید.
و در کل مشاور بیشتر به زمان حال کار دارد و به ریشه یابی و زمان گذشته کاری ندارد.
او با اختلالات روانی کاری ندارد و بیشتر به تصمیم گیری ها دقت می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

چه زمانی لازم است به روانشناس مراجعه کنم؟

در صورت بروز مشکل به کدام یک مراجعه نماییم؟

گاها افراد مشاور و روانشناس را به جای هم اشتباه می گیرند و هر مشکلی داشته باشند می گویند می روم پیش مشاور. به طور کلی می توان گفت اگر مشکل جدی ای در زندگی زمان حال و گذشته ی خود ندارید و هدف مربوط به آینده می شود( تصمیم گیری برای آینده) پس می توانید به مشاور مراجعه نمایید. ولی اگر مشکل شما مربوط به گذشته است و این مشکل به صورت جدی شما را آزار می دهد به این صورت که زندگی را برای شما مختل ساخته است، پس باید به مشاور مراجعه کنید.

روز جهانی مشاور و روانشناس

به چه دلیل باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

با پیشرفت روزافزون علم پزشکی سطح سلامت همه ما به طرز چشم گیری بهبود یافته است، به طوری که متوسط طول عمر افراد فقط در نیم قرن گذشته ده سال افزایش داشته است. با این حال پیشرفت فناوری و تغییرات سبک زندگی باعث بروز فشار های روانی و افزایش استرس و اضطراب در انسان امروزی شده است به نحوی که آمار ها نشان می دهد سطح اضطراب یک فرد نرمال نسبت به ۷ دهه پیش نزدیک به سه برابر شده است. در چنین شرایطی است که با مشاوره روانشناسی با یک مشاور دلسوز می‌توانیم راحت تر از پس مشکلات برآمده و آسایش را به زندگی خود بازگردانیم.

هر چه علم بیشتر پیشرفت می کند دغدغه های زندگی هم بیشتر می شوند گویا زندگی در عوض راحت تر شدن، سخت تر می شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان مشاوره آنلاین یا تلفنی انجام داد. و نیازی به مراجعه حضوری هم نیست.بله این دنیای مدرن که خود دلیلی برای انواع بیماری های روانی است گاهی سبب راحت تر شدن کار ها هم خواهد شد.

در انتها باید از تمامی مشاوران و روانشناسان تشکر بی نهایت کرد. مشاورینی که در گرفتن تصمیم های سخت زندگی کنار ما هستند و به ما در انتخاب صحیح کمک می نمایند.روانشناسی که با صبوری تمام به مشکلات ما گوش می دهند و برای آن ها راه درمانی پیدا می کنند.
روز جهانی روانشناس و مشاور به همه روانشناسان و مشاوران کشور عزیزمان تبریک می گوییم و دست آن ها را به نشانه ی احترام به سختی می فشاریم.

روز جهانی مشاور و روانشناس

امروز روز اندیشه در رفتار آدمی است. روز چرایی رفتار آدمی است.

روز اندیشیدن به ذهن است. روز تفکر در روان است.

روز به چالش کشیدن پیچیده ترین بعد انسان یعنی ذهن و روان انسان است.

روز جهانی روانشناس مبارک

چه حس لطیف وشعف بخشی است
وقتی مراجعت که باکوله باری از یاس ،
غم و نا امیدی پیش تو آمده ولی با برق امید
در چشمانش از تو خداحافظی میکند
و حیات در نگاهش موج میزند
نا امیدی میدهد وامید میگیرد،
غم میدهد و نشاط میگیرد
و برای ساختن گامی محکمتر برمیدارد
و این زیباترین لحظه است که هر روانشناسی
را در شعف میبرد ودلش آرام میگیرد
شاید باید روانشناس باشی
تا این لحظه را به درک بنشینی.
روز روانشناسان مبارک!

امروز روز به چالش کشیدن رفتارهای گم
و آسیب زننده به حیات انسان است
روز تفکر در ماهیت و چیستی تفکر انسان است
امروز روز غمگین شدن ما
از بابت دیدن آینده کودکی دست فروش است
روز نگاه رنج آور به بیماری اعتیاد است
روز نگاهی تعمقی به رفتار رانندگی شهروندان است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425746
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-