روزه راهی برای احترام به سلامتی است

  • کد خبر : 42522
  • 28 فروردین 1399 - 4:06
روزه راهی برای احترام به سلامتی است

کد خبر: ۱۴۹۸۴۲

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ – ۲۳:۰۲

۲ نفر از متخصصان سلامت دانشگاه سیدنی استرالیا به برخی فوائد جسمانی روزه‌داری اشاره کردند و حتی از افراد غیرمذهبی خواستند که به دلیل حفظ سلامتی روزه بگیرند.

به گزارش نیوز، بسیاری از متخصصان تغذیه  در سطح دنیا معتقدند روزه در کنار فوائد معنوی، آثار مناسبی در حوزه سلامت جسمانی دارد.

سایت ABC NEWS (سایت خبری استرالیا) طی گزارشی با عنوان “ماه‌های رمضان و سایر دوره‌های روزه‌داری فوایدی برای بدن و ذهن دارد” (Ramadan, Lent and other fasting periods have benefits for body and mind) طی مصاحبه‌ای با دو متخصص حوزه سلامت به نکات قابل تأملی اشاره کرده است.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است ” با توجه به مشاهده دوره‌ای که در آن محدودیت غذایی وجود دارد (ماه رمضان)، می‌تواند فوائد سلامتی در بر داشته باشد، خواه شما به دلایل شرعی این کار را بکنید یا نه.

این گزارش می‌افزاید پروفسور آماندا سالیس ( Amanda Salis ) که در مورد محدودیت شدید انرژی در دانشگاه سیدنی تحقیق می‌کند، می‌گوید: خوردن و هضم غذا باعث می‌شود تا به بدن آسیب برساند و استراحت بخشیدن به آن می‌تواند چیز خوبی باشد.وی گفت: همچنین مواد غذایی حاوی رادیکال‌های آزادند و سبب آسیب به بدن شما می‌شوند. بنابراین غذا خوردن در همه اوقات خوب نیست. این استراحت احتمالاً سبب می‌شود بدن ما از فرآیند سلامت بهره ببرد.

او گفت تحقیقات نشان داده است که عدم  خوردن غذا در یکسری اوقات، می‌تواند عوامل خطر را در شرایطی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی کاهش دهد.

همچنین خانم پرفسور مریدیت فولر  (Meredith Fuller) به نکته ظریفی اشاره کرده و می‌گوید برای افراد غیر مذهبی، تجربه روزه می‌تواند نسبت به آن دسته از دوستانی که به دلایل مذهبی روزه می‌گیرند، همدلی بیشتری ببخشید.فولر که به‌خاطر سلامتی و نه به دلایل شرعی در روزه گرفتن شرکت کرده است، گفت که این امر را راهی برای احترام به سلامتی خود می‌داند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=42522

ثبت نظر

-