علی مطهری: حجاب در اندازه برداشتن روسری اشکالی ندارد!

  • کد خبر : 425016
  • 04 اردیبهشت 1400 - 16:18
علی مطهری: حجاب در اندازه برداشتن روسری اشکالی ندارد!

نیوز: علی مطهری، نماینده سابق مجلس ایران، گفت که وضعیت حجاب در ایران اختیاری است و ۸۰ درصد مردم آن را قبول دارند. ماه گذشته نیز سخنان مطهری در کلاب‌هاوس واکنش کاربران توییتر را به دنبال داشت.

او گفته بود: «اگر کسی کنار دریا تحریک نمی‌شود بیمار است…اینکه جوان ما با دیدن دست یک خانم تحریک می‌شود، خوب است… الان در اروپا مردها تحریک نمی‌شوند و زن‌ها به مردهای آفریقایی رو می‌آورند.»

او همچنین حق انتخاب پوشش برای زنان را «استعداد حیوانی» توصیف کرد.

علی مطهری وحجاب

علی مطهری و حجاب در کشور

او در مصاحبه با پایگاه خبری رویداد۲۴ تاکید کرد که ۲۰ درصد باقی‌مانده مردم نیز به طور نسبی حجاب را قبول دارند و نباید با آنان برخورد کرد.

من با ساپورت مخالف نبودم. مخالفتم با کسانی بود که فقط با ساپورت در خیابان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمدند اما کلا وضع حجاب در کشور را قابل قبول می‌دانم و معتقدم مسئله حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست.

حکومت اسلامی قبول نمی‌کند خانم‌ها نیمه عریان به خیابان بیایند اما درباره نداشتن روسری، با جریمه خودروها به خاطر برداشتن یا عقب رفتن روسری هم مخالفم و باید از کنار این مسائل بگذریم. مردم با اراده خودشان حجاب را قبول دارند. اما برخی می‌گویند باید آزاد باشیم. بنابراین معتقدم حجاب الان اختیاری است. حجاب اجباری آن چیزی است که طالبان می‌گفت.

اگر روزی رییس جمهور شوم، تلاش می‌کنم برخوردهای سختگیرانه نسبت به حجاب را از بین ببرم. برخورد باید با کسی باشد که بخواهد عریان بیرون بیاید. حتی اگر کسی روسری خودش را کنار بگذارد، نباید با او برخورد کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح مقابله با کشف حجاب در خودرو
انتشار عکس های بی حجاب و خصوصی ریحانه پارسا / خبرنگار شبکه های ماهواره ای دنبال چیست؟
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425016

ثبت نظر

-