بالا بردن اعتماد به نفس؛ با پنج قانون ساده

  • کد خبر : 424800
  • 02 اردیبهشت 1400 - 12:38
بالا بردن اعتماد به نفس؛ با پنج قانون ساده

گیرم که باخته ام اما کسی جرات ندارد به من دست بزند یا از صفحه بازی محوم کند. مهم نیست، من شاه شطرنجم!!!
تخریب می کنم آنچه را که نمی توانم باب میلم بسازم.آرزویی طلب نمی کنم آرزو می سازم! لزومی ندارد من همانی باشم که تو فکر می کنی من همانی ام که حتی فکرش را هم نمی توانی بکنی.معرفی چنج قانون برای بالا بردن اعتماد به نفس در این مطلب.

بالا بردن اعتماد به نفس
لبخند می‌زنم و او فکر می‌کند برنده شده

او هرگز نمی فهمد با هر کسی رقابت نمی کنم… زانو نمی زنم، حتی اگر تمام مردم دنیا روی زانوهایشان راه بروند، من زانو نمی زنم!
اشخاصی که اعتماد به نفس فوق العاده بالایی دارند خود را ارزشمند احساس می‌کنند ارزش خویش را در برابر دیگران حفظ می کنند این افراد خود را لایق توجه می دانند البته برخی افراد غرور را با اعتماد به نفس اشتباه می‌گیرند غرور خودخواهی است و فقط و فقط خود را خواستن است اما اعتماد به نفس برای خود و دیگران ارزش قائل شدن.
افرادی که اعتماد به نفس دارند برای دیگران نیز ارزش قائل اند و ارزش و شخصیت خود و دیگران را حفظ می‌کنند.
آیا تا به حال فردی را دیده اید که سخنرانی می کند و دیگران به او سخنران می گویند متوجه شده اید که چقدر رسا و عالی صحبت می کند؟
به گونه ای صحبت می‌کند که دیگران را مجذوب خود میکند و این نشان از تسلط فراوانش دارد، او اعتماد به نفس بالایی دارد و هر فردی می تواند این احساس برتر را داشته باشد.
اگر احساس می کنید باید در جمعی سخنرانی کنید و نمی توانید،
اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید،
اگر می خواهید فرزند خود را به خوبی تربیت کنید،
اگر می خواهید خود را متفاوت احساس کنید،
به طور کلی اگر می خواهید فرد موفقی باشید باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.
اعتماد به نفس بهترین و مهربانترین دوست شماست. این مقاله به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؛ با ۶ قانون بسیار ساده شما می توانید به نقطه اوج خود برسید:

بالا بردن اعتماد به نفس

اولین قانون:

قوز نکنید قوز کردن افراد نشان دهنده ضعف آنان است مدام به خود یادآوری کن، قوز نکن!
برای تمرین شانه هایتان را به سمت عقب ببرید و تصور کنید که فردی نخی به سر شما بسته و به بالا می کشد تا ستون فقرات شما کش بیاید و چانه شما بالا بیاید.

دومین قانون:

با خود تصور کنید که مردم چه فکری در مورد شما می کنند اما واقعیت این است که هیچ کس هیچ فکری در مورد شما نمی کند. با خود تصور کنید که دارای یک ذهن جادویی هستید و یک قدرت جادویی که می توانید افکار دیگران را در مورد خود بخوانید. جملاتی می شنوید؛
فردا جواب دوستانم را چه بدهم؟
ای وای ایستگاه را رد کردم.
وای چقدر از پولم مانده؟
با همه این حرف ها حالا فکر کنید که مردم چقدر مشغله و درگیری دارند که اصلاً وقت نمی کنند که به شما فکر کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

یوگا/ اگر از پایینی اعتماد به نفس رنج می برید این پست را بخوانید!

گفتگوی منفی

سومین قانون؛

با خودتان گفتگوی منفی نداشته باشید ممنوع.
اگر در مورد خودتان مثبت فکر نمی‌کنید حتماً به این خاطر است که از جمله افرادی هستید که گفتگوهای منفی زیادی با خودشان دارند خودتان را طوری اصلاح کنید که در دنیای خارج نیز می‌توانید دیگران را اصلاح کنید. با خود فکر کنید که طول روز چه چیزهایی به خودتان می گویید. خود را فردی سومی تصور کنید که به حرف‌های خودتان گوش می‌دهد. چه احساس می کنید؟
که بشنوید کسی کنار شما به خودش می‌گوید چقدر چاقی، چقدر بی دست و پایی، بی خاصیت، زنده بودن برای تو زیاد است.
شما می‌توانید این حرف‌ها را اصلاح کنید با نیروی قدرت تلقین.

لبخند زدن

چهارمین قانون:

این است که همه چیز را آسان بگیرید برخی افراد سخت گیری زیادی نسبت به خودشان دارند اگر شما نیز این گونه افرادید یاد بگیرید بخندید، بگویید، حتی یک لبخند کوچک می تواند روحیه شما را تغییر دهد و اطرافیان شما را نیز متحول کند مثلاً در طول روز زمانی را به خود اختصاص دهید و جلوی آینه بایستید و خندیدن را تمرین کنید. مواقعی که به سر کار می‌روید، در اتومبیل نشسته اید یا شب قبل از خواب.
احتمالاً عجیب به نظر برسد اما بعد از مدتی می توانید به راحتی می خندید.این امر برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است.

قانون پنجم؛

در مورد اشتباهاتتان به خود سخت گیری زیاد نکنید و با دوستی و مهربانی با خود رفتار کنید. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند می‌دانند که هیچ انسانی کامل نیست و فقط خداوند است که کامل است اگر در کارتان با شکست مواجه شدید هنگام راه رفتن به زمین خوردید یا همه چیز را از دست دادید یا در عشق شکست خوردید بدانید که آخر دنیا نیست بدانید که شکست بخشی از روند موفقیت است که انسان باید طی کند.

از خود بپرسید بعد از چند ماه این اشتباه من چقدر مهم خواهد بود به خود قول دهید که دیگر این اشتباه را تکرار نکنید.
به قول دل کارنگی نویسنده بزرگ؛
برای شیر ریخته شده شیون نکن.
حالا اگر اشتباه های شما چیزی مانند سر خوردن یا حواس‌پرتی و یا این مدل اتفاق‌ها باشد بهترین راه این است که به خودتان کمک کنید و به خودتان قول بدهید که دیگر تکرار نمی شود. حتما امتحان کنید موفق خواهید شد.

ششمین قانون:

از اطرافیان و آشنایان خود در مورد اعتماد به نفس تان سوال کنید و بعد از این که تمرین کردید از آن ها بپرسید و بفهمید که کجای کار شما ایراد دارد؟ آن را برطرف کنید. دیگران نگاهی واقع بینانه تر به شما خواهند داشت پس به خود احترام بگذار و برای خود ارزش قائل شوید. وقتی که تو به شخصیت خودت احترام می‌گذاری دیگران نیز به تو احترام خواهند گذاشت و برای تو ارزش قائل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=424800
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-