سفید کردن دندان/چگونه دندان های سفید و براقی داشته باشیم؟

  • کد خبر : 423944
  • 29 فروردین 1400 - 15:15
سفید کردن دندان/چگونه دندان های سفید و براقی داشته باشیم؟

آیا سفیدی مروارید مانند دندان هایتان را به دلیل لکه های خاکستری یا زرد از دست داده اید؟ دندان های لکه دار می توانند با افزایش سن ظاهر شوند ، اما برخی از غذاهای رایج ، نوشیدنی ها و حتی دهان شویه ها می توانند دندان ها را لکه دار کنند. برای بازگرداندن لبخند براق خود از این اسرار برای سفید کردن دندان استفاده کنید.

سفید کردن دندان

ممکن است خودتان بتوانید از لکه های سطحی خلاص شوید. تعدادی از محصولات سفید کننده دندان در خانه – کیت ها ، نوارها ، خمیردندان ها و شوینده ها – ممکن است لکه ها را روشن تر کنند. حتی برخی از روش های درمانی قدیمی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. در محصولات سفید کننده دندان موجود در قفسه های داروخانه ها از سفید کننده ملایم برای سفید سازی کردن دندان های زرد استفاده می شود. در خمیردندان ها از مواد ساینده و مواد شیمیایی برای از بین بردن لکه های سطحی استفاده می شود. برای لکه های عمیق ، ممکن است به کمک دندانپزشک نیاز داشته باشید.

سفید کردن دندان

کیت های سفید کننده دندان

یک کیت سفید کننده دندان خانگی حاوی کاربامید پراکسید است ، سفید کننده ای که می تواند لکه های عمقی و سطحی را از بین ببرد و در واقع رنگ زرد طبیعی دندان شما را تغییر دهد. اگر دندان های شما به قهوه آغشته شده است، یک کیت سفید کننده دندان می تواند به شما کمک کند. با استفاده از برخی کیت ها ، شما یک ژل مبتنی بر پراکسید به سطح دندان های خود می زنید. در کیت های دیگر ، ژل در یک جعبه است که به عنوان قالب روی دندان قرار می گیرد. هر بسته باید روزانه (به مدت 30 تا 45 دقیقه) به مدت یک هفته یا بیشتر استفاده شود.

نوارهای سفید کننده خانگی

نوارهای سفید کننده دندان به از بین بردن لکه ها کمک می کند. این نوارها بسیار نازک ، و کاملاً نامرئی هستند و با ژل سفید کننده پایه پروکسید پوشانده شده اند. شما آنها را چند دقیقه در روز و به مدت یک هفته یا بیشتر روی دندان قرار می دهید. نتایج فقط در چند روز پس از استفاده قابل مشاهده است و حداقل یک سال سفیدی دندان به همان شکل باقی می ماند. نتایج حاصل از نوارها به اندازه کیت های سفید کننده چشمگیر نیستند ، اما استفاده از این نوارها بسیار راحت تر است.

مسواک

خمیر دندان و شستشوی دندان

چگونه می توان لکه های دندان را از بین برد؟ خمیر دندان ، ژل و شوینده های دهان بدون نسخه به از بین بردن برخی لکه های سطحی کمک می کنند. بسیاری از این محصولات حاوی ساینده های ملایم ، مواد شیمیایی یا مواد صیقل دهنده هستند. برخلاف سفید کننده ها ، آنها رنگ طبیعی دندان ها را تغییر نمی دهند.

درمان های خانگی برای داشتن دندان های سفیدتر

بعضی از افراد هنوز داروی قدیمی جوش شیرین و مسواک را ترجیح می دهند تا دندان های خود را به آرامی و با گذشت زمان سفید تر کنند. همچنین ، برخی از غذاها مانند کرفس ، سیب ، گلابی و هویج بزاقی دندان ها را تحریک می کنند ، به این شکل که به پاکسازی بقایای مواد غذایی در دندان کمک می کند. جویدن آدامس بدون قند یک عمل پاک کنندگی دندان است و همچنین باعث ترشح بزاق و به گئنه ای باعث شستشوی دندان می شود. و اسید را که باعث پوسیدگی دندان می شود خنثی می کند.

سفید کردن دندان

جلوگیری از ماندگاری لکه های روی دندان

با افزایش سن ، لایه خارجی مینای دندان از بین می رود. لایه زیرین ، عاج نامیده می شود ، زردتر می شود. به همین دلیل مهم است که سعی کنید از لک شدن دندان در وهله اول ، به خصوص پس از سفید سازی ، جلوگیری کنید. اگر از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ دندان ها می شوند پرهیز کنید، ممکن است نتایج سفید سازی دنان هایتان تا یک سال باقی بماند.

برای سفید نگه داشتن دندان ها ، سیگار روشن نکنید!

سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی شما مضر است ، بلکه دشمن دندان هاست. تنباکو باعث ایجاد لکه های قهوه ای می شود که به شیارها و چاله های مینای دندان نفوذ می کند. از بین بردن لکه های تنباکو تنها با مسواک زدن کار دشواری است. هرچه بیشتر سیگار بکشید ، لکه ها بیشتر محکم می شوند. سیگار کشیدن همچنین باعث بوی بد دهان و التهاب لثه (بیماری لثه) می شود و خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می دهد.

>>>بیشتر بخوانید:

خشکی دهان/ دلیل پنهان پوسیدگی دندان

غذاهایی که باعث ایجاد لکه می شوند

دلیل دیگری نیز برای مراقبت از آنچه می خورید وجود دارد. برخی از غذاهای رایج می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند. اینجا یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا ممکن است غذایی مقصر باشد یا نه وجود دارد: دندانپزشکان می گویند ، هر چیزی که می تواند یک تی شرت نخی سفید را لکه دار کند ، می تواند دندان را نیز لکه دار کند. به عنوان مثال قهوه دندان ها را لکه دار می کند. سایر موارد مهم ، نوشیدنی هایی مانند چای ، نوشابه های تیره و آب میوه هستند. این لکه های دندان به آرامی رشد می کنند و با افزایش سن بیشتزر به چشم می خورند.

غذاهای بیشتری که دندان ها را لکه دار می کنند

بلوبری ، توت سیاه و چغندر رنگ خود را بر روی دندان ها باقی می گذارند. برای سلامتی خود غذا بخورید و اینگونه از لکه های دندان جلوگیری کنید:

مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا.

شستن دهان با آب.

آیا نوشیدنی های انرژی زا برای دندان ها مضر است؟!

بر اساس یک مطالعه در زمینه دندانپزشکی عمومی ، در حالی که تمام نوشیدنی های شیرین برای دندان ها مضر هستند ، برخی از نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی ممکن است بدتر باشند. محققان دریافتند که این نوشیدنی ها – و همچنین لیموناد – ممکن است مینای دندان را پس از استفاده طولانی مدت از بین ببرد. نتیجه این کار دندانهای بی استحکام ، شفاف و تغییر رنگ آنها است. برای جلوگیری از فرسایش دندان:

این نوشیدنی ها را زیاد مصرف نکنید.

در صورت نوشیدن ، پس از پایان دهان خود را با آب بشویید

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423944
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/oral-health/ss/slideshow-10-secrets-to-whiter-teeth

ثبت نظر

-