سقوط شدید قیمت نفت وست تگزاس

  • کد خبر : 42387
  • 28 فروردین 1399 - 0:20
سقوط شدید قیمت نفت وست تگزاس
به گزارش نیوز،

نرخ هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت به پایین‌ترین سطح خود در ۱۸ سال گذشته رسید.

اخبار بین الملل– همچنین پابگاه خبری اکونومیست گزارش داد قیمت نفت خام امروز چهارشنبه با ۵ درصد سقوط، به حوالی ۲۸ دلار در هر بشکه رسیده است. این کاهش در حالی انجام می‌شود که گزارش‌ها از ادامه ارائه بیش از ظرفیت نفت در بازار و کاهش تقاضا در نتیجه قرنطینه‌های ناشی از ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ در جهان حکایت دارد.

آژانس بین المللی انرژی امروز چهارشنبه پیش بینی کرد روزانه به میزان ۲۹ میلیون بشکه در تقاضای نفت در ماه آوریل کاهش را شاهد خواهیم بود و به سطحی خواهد رسید که در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین طبق گزارشها، نفت خام برنت با سقوط ۱.۴۹ دلاری (معادل ۵ درصدی) به ۲۸.۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود گفته است: هیچ توافق عملی که که بتواند عرضه را به اندازه کافی کاهش دهد تا بتوان چنین ضرر‌هایی را جبران کرد، وجود ندارد. با این وجود، دستاورد هفته گذشته، یک شروع محکم است.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) که به همراه شماری دیگر از کشور‌ها از جمله روسیه به نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، هفته گذشته توافق کردند تا تولیدات خود را به میزان ده میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

طبق این توافق، گروه کشور‌های نفتی از ابتدای ماه مه تولید خود را به میزان ۱۰ میلیون بشکه در روز با امید بالارفتن قیمت نفت در میان شیوع کرونا کاهش خواهند داد. این کاهش تولید تا پایان ماه اوریل سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=42387

ثبت نظر

-