پوست کودک و مراقبت از آن/اینگونه از پوست کودکتان مراقبت کنید….

  • کد خبر : 423757
  • 29 فروردین 1400 - 9:47
پوست کودک و مراقبت از آن/اینگونه از پوست کودکتان مراقبت کنید….

از نظر تئوری ، صابون های مایع ضد باکتری ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. ماده رایج تریکلوزان ممکن است برای بچه هایی که پوست حساس دارند تحریک کننده باشد. اداره کل مواد غذایی و دارویی ایلات متحده آمریکا همچنین به دلیل مطالعاتی که نشان می دهد ممکن است روی رشد و نمو تأثیر بگذارد ، مواد شیمیای را تحت بررسی قرار می دهد. برای خلاص شدن از شر میکروب ها ، آب و صابون معمولی تا حدی نتیجه خوبی در پی دارد.

پوست کودک و مراقبت از آن

پوست کودک و مراقبت از آن

 

مشکلات اگزما با لوسیون

نرم نگه داشتن پوست کودک با لوسیون وسوسه انگیز است ، اما مرطوب کننده ها می توانند رایحه هایی داشته باشند که ممکن است پوست لطیف کودکان را تحریک کند ، به خصوص در کودکانی که قبلاً اگزما دارند. و سوالاتی در مورد اینکه آیا برخی از مواد مانند پارابن ها و فتالات ها ممکن است مشکلات هورمونی ایجاد کنند وجود دارد. برای خشکی پوست ، از صابون ملایم استفاده کنید ، پوست را پس از استحمام خشک کنید (مالش ندهید) و از متخصص اطفال درباره ی استفاده از لوسیون پرس و جو کنید.

دستمال مرطوب یا حوله خیس؟!

دستمال مرطوب یکبار مصرف کودک وظیفه خاصی دارد ، اما ممکن است حاوی الکل و رایحه ای باشد که باعث تحریک پوست کودک شود. برخی از دستمال های مرطوب همچنین دارای مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث بروز واکنش های تماسی آلرژیک شوند – جوش های پوستی یا کهیر در اثر تماس با ماده آلرژی زا اتفاق می افتد. در عوض از حوله ی خیس استفاده کنید.

لک کودکان

ارتباط صمیمانه شوینده ها و جوش ها!

مواد شیمیایی موجود در برخی از مواد شوینده لباس می تواند باعث ایجاد التهاب پوستی شود – همان حساسیت ناشی از لمس چیزی که باعث تحریک پوست می شود. این در بچه هایی که اگزما دارند بیشتر دیده می شود. برای کمک به جلوگیری از آن ، از یک شوینده ملایم و بدون عطر و رنگ اضافه کنید. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که حداقل دو بار لباس ، ملافه و حوله های کودک خود را بشویید تا باقی مانده مواد شوینده پاک شود.

پوست کودک و مراقبت از آن

حساسیت به شامپو و نرم کننده

قبل از شامپو زدن به موهای کودکتان ، برچسب آن را به دقت بررسی کنید. برخی از رایحه ها و مواد شیمیایی موجود در شامپوها و نرم کننده ها ممکن است پوست سر را تحریک کرده و در نتیجه باعث حساسیت شود. تحقیقات همچنین برخی از مواد تشکیل دهنده مانند فتالات ، فرمالدئید و 1،4 دی اکسان را به عنوان تهتدیدهای احتمالی برای سلامت شناسایی کرده است. برای ایمنی به دنبال محصولات طبیعی با کمترین عطر ، مواد شیمیایی و ترکیبات کلی باشید.

مواد نرم کننده حوله و پارچه

اگر کودک شما پوست حساسی دارد ، باید از مایع های نرم کننده های پارچه و ملحفه های خشک کن خودداری کنید. این محصولات ممکن است شامل مواد شیمیایی و ترکیبات معطر – مانند لیمونن و بنزیل استات – باشند که می توانند پوست ، چشم ها ، بینی و گلوی کوکتان را تحریک و حساسیت ایجاد کنند. در عوض ، سعی کنید 2/1 فنجان جوش شیرین یا 2/1 فنجان سرکه لباسشویی خود اضافه کنید تا لباس نرم شود. گزینه دیگر استفاده از گلوله توپ مانند خشک کن ساخته شده از آلپاکا یا پشم است. آنها ضد حساسیت هستند و هیچ تحریکی در پوست ایجاد نمی کنند.

پودر بجه

مواد نگهدارنده در صابون

برخی از صابون ها – حتی محصولات دارای برچسب برای نوزادان – ممکن است حاوی فرمالدئید ، ماده نگهدارنده ای باشد که می تواند باعث تحریک پوست ، چشم و ریه شود. صابون همچنین می تواند اگزما را تحریک کند – پوستی ملتهب و تحریک شده را به وجود بیاورد. اگزما بیشتر در نوزادان و کودکان کم سن دیده می شود ، به خصوص اگر آنها از قبل حساسیت یا آسم داشته باشند. بنابراین به دنبال محصولات بدون مواد معطر و مواد شیمیایی باشید.

سموم دفع آفات در داخل خانه

از آنجا که نوزادان و کودکان نوپا وقت زیادی را روی زمین می گذرانند ، هر نوع آلاینده ای که در کف زمین و فرش ها باشد می توانند به دهان کودک شما راه پیدا کنند. سموم دفع آفات و سموم دیگر با گرد و غبار خانه ردیابی می شوند. بچه ها وقتی دست در دهان می گذارند گرد و غبار را لمس می کنند و می بلعند. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح خانه – به ویژه کف – را با محصولات تمیز کننده ایمن پاک کنید.

 پوست کودک را ماساژ بدهید

یکی از بهترین راه‌ها برای رفع خشکی پوست نوزاد و همچنین برقراری ارتباط با او ماساژ دادن نوزاد است. در واقع ماساژ دادن نوزاد راهی است برای انتقال عشق و محبت شما به نوزادتان. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان‌ داده که ماساژ دادن نوزاد باعث افزایش ایمنی بدن او به وسیلهٔ هورمو‌ن‌ها می‌شود. همچنین ماساژ دادن رویای هر پدر و مادری را محقق می‌سازد، زیرا نوزادی که ماساژ می‌گیرد بهتر می‌خوابد، آرام‌تر است و کمتر گریه می‌کند.

برای ماساژ نوزاد اول نوزاد را روی یک سطح نرم قرار دهید. دست‌هایتان را بشویید و خشک کنید، سپس روغن مخصوص نوزاد یا لوسیون مخصوص را بردارید و خیلی آرام سینه و شکم نوزاد را ماساژ دهید. اگر نوزاد گریه کند، ممکن است برای ماساژ آماده نباشد.

>>>بیشتر بخوانید:

بدن زن بعد زایمان چه تغییراتی می کند؟

حمام کودکان

بیش‌ از سه‌ بار در هفته او را حمام نکنید

اگر عادت دارید روزانه دوش بگیرید، این‌ کار را برای نوزاد خود انجام ندهید. نوزاد شما به بیش از سه‌ بار حمام در هفته احتیاج ندارد و خیلی از پدر و مادرها ترجیح می‌دهند کودک را هفته‌ای یک بار حمام کنند. اگر بیش از حد نوزاد را حمام کنید، روغن‌های طبیعی بدن او برای محافظت از پوستش را از بین می‌برید. بچه‌ها به جز خیس کردن پوشک کار دیگری انجام نمی‌دهند که خودشان را کثیف کنند. آنها روزانه هشت ساعت کار نمی‌کنند و بعد از کار هم به باشگاه نمی‌روند، پس نیازی به دوش روزانه ندارند. خوب است که هفته‌ای یک‌ بار کودک را بشویید و از خشک شدن بیش از حد پوستش جلوگیری کنید.

اگزما در نوزادان

اگزما نوعی مشکل پوستی است .جوش های قرمز در واکنش به یک محرک رخ می دهد .این مشکل در کودکانی که سابقه خانوادگی آسم و اگزما دارند شایع می باشد . وقتی اگزما بر روی پوست ظاهر شود به مرور پوست ضخیم وخشک و پوسته پوسته می شود . اگزما ممکن است در آرنج، قفسه سینه، بازوها، و یا پشت زانو ظاهر شود . از مواد شوینده و صابون های ملایم و موادی از این قبیل که دارای سطح متوسط از مرطوب کننده ها است می توان استفاده کرد . درمان های بیشتر برای اگزما باید با مشورت پزشک صورت بگیرد .

ماه گرفتگی بر روی بدن نوزاد

بسیاری از کودکان بر روی بدن خود نشانه ای از ماه گرفتی وجود دارد . بیشتر از یک در 10 نفر به صورت مادرزادی ماه گرفتگی بر روی بدنشان دارند . این پدیده ارثی نیست .از زمان تولد نوزاد این نشانه ها بر روی پوست وجود دارد و یا ممکن است در طی یک ماه بعد از تولد ظاهر می شود . معمولا علامت های ماه گرفتگی مشکل نگران کننده ای نمی باشد و نیاز به درمان خاصی نمی باشد .

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423757
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/children/ss/slideshow-skin-irritants

برچسب ها

ثبت نظر

-