سیدحسن خمینی/مشورت با رهبری معامله‌ای دو سر برد برای او بود

  • کد خبر : 423292
  • 26 فروردین 1400 - 9:16
سیدحسن خمینی/مشورت با رهبری معامله‌ای دو سر برد برای او بود

پس از موجی که درباره ی کاندیدا شدن حسن خمینی ایجاد شد، حالا او کنارگیری کرد.پس از چند روز گمانه‌زنی محافل خبری جریان اصلاحات برای ورود سید حسن خمینی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، برادر سید حسن از تصمیم قطعی وی برای عدم کاندیداتوری خبر داده است.

بازی دو سر بُرد سیدحسن خمینی در انتخابات ۱۴۰۰

براساس خبری که سایت جماران آن را منتشر کرده است، سید یاسر خمینی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری یادگار امام سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرده است:

در هفته‌ها و بلکه ماههای اخیر، اقبال زیادی به اخوی گرامی جناب حاج حسن آقا شد و بزرگان زیادی از عاشقان امام، ایثارگران، مذهبیّون، خانواده‌های شهداء، سیاسیون و دانشگاهیان کشور ایشان را تنها کسی دانستند که می‌تواند کشور را با شعار «همه با هم» امام خمینی متحد کند.

>>>بیشتر بخوانید:

امتناع سیدحسن خمینی از ورود به انتخابات

وی با بیان اینکه حاج حسن آقا هنوز این درخواست ها را نپذیرفته بودند، افزود: ایشان با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می‌دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند.

روزنامه جهان صنعت در باره سیدحسن خمینی نوشت:مشورت با رهبری معامله‌ای دو سر برد برای او بود. سیدحسن خمینی از سویی عدم ورود خود به انتخابات را توجیه کرد و خودش را از اصرار اصلاح‌طلبان نجات داد. از سوی دیگر ولایتمداری را ثابت و شاید زمینه تأیید صلاحیت در انتخابات خبرگان بعدی را فراهم کرد.

حال اگر به برخی واکنش‌ها در فضای مجازی مبنی بر اینکه مشورت گرفتن از رهبری طبق قانون ضروری نیست و نباید تبدیل به یک روال معمول شود، توجه داشته باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که سیدحسن خمینی خیلی ساده از رهبری خرج کرد تا هم ریسک انتخابات را نپذیرفته و هم همچنان آن چهره آزمون نشده و ظاهرا ایده‌آل باقی بماند.»
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423292

ثبت نظر

-