ریزش موی سر/با ریزش موی خود چه کنم؟/راه های پیشگیری

  • کد خبر : 423095
  • 25 فروردین 1400 - 11:57
ریزش موی سر/با ریزش موی خود چه کنم؟/راه های پیشگیری

هر کسی می‌تواند تجربه ریزش مو را تجربه کند، اما در مردان بیشتر از زنان اتفاق می‌افتد. در واقع ریزش مو در مردان به قدری رایج است که بیش از ۸۵ درصد از مردان قبل از سن ۵۰ سالگی ریزش مو یا کچل شدن را تجربه می‌کنند. عوامل ارثی، طاسی مغز، از معمول‌ترین دلایل است که مردان موی خود را از دست می‌دهند. در اوایل این فرآیند، مردان ابتدا متوجه ریزش مو های پشت سر خود می‌شوند. این نوع ریزش مو می‌تواند در سن بلوغ شروع شود و ادامه پیدا کند.

ریزش موی سر

ریزش مو در زنان رایج‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد از زنان در سن ۴۰ سالگی برخی از موهای خود را از دست می‌دهند. که دلیل بیشتر آن‌ها ژنتیکی می‌باشد. برای بسیاری از زنان، داشتن موهای سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. مو هر شخص شخصیت او را بیان می‌کند. ریزش مو چه بلند مدت و یا کوتاه مدت، می‌تواند یکی از دلایل استرس‌زا در هر شخص باشد.در ادامه این مطلب ما چند مورد برای درمان ریزش مو بیان کرده‌ایم. با نیوز همراه باشید.

تاسی

به یک دکتر مراجعه کنید

این طبیعی است که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست بدهید. اگر مشاهده می‌کنید که موهایتان کم پشت شده و یا پوست سرتان نمایان است، از این نشانه ها به راحتی عبور نکنید. به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود. هر گونه علل اساسی مانند سو تغذیه، عدم تعادل هورمونی و یا بیماری‌های خود ایمنی را رد کنید. توصیه پزشکی در مورد این شرایط تنها می‌تواند توسط پزشک تعیین شود.

ریزش موی سر

پروتئین بیشتری بخورید

مصرف مواد پروتئینی را افزایش دهید. اضافه کردن ماهی و گوشت به رژیم غذایتان بی‌نظیر است. و می‌تواند کمبود پروتئین بدن شما را جبران کند.

>>>بیشتر بخوانید:

علت زود چرب شدن موی سر چیست؟

مدل موی راحتی را انتخاب کنید

اگر مرتب موهای خود را به شکل دم‌اسبی سفت می‌بندید، از این کار صرف نظر کنید و از کش ها وگیره های محکم استفاده نکنید. و مدل موی راحتی انتخاب کنید تا کمتر دچار ریزش مو شوید.

اگر علائم جدیدی در بدنتان ظاهر شده است آن را جدی بگیرید

وضعیت موهای شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما بگوید. در برخی موارد اگر ریزش موی شدیدتری را تجربه کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

ویتامین

سطح ویتامین بدن

سطح ویتامین D و B مورد نیاز بدن خود را بررسی کنید. کمبود و یا نقص در این ویتامین‌ها می‌توانند باعث کندی رشد مو و یا نازک شدن موهای شما شوند. کمبود این ویتامین ها را با خوردن مکمل های غذایی جبران کنید.

بررسی سطح آهن بدن

پایین بودن میزان آهن بدن منجر به نازک شدن مو می‌شود. گنجاندن گوشت قرمز در رژیم غذایی و یا مصرف یک مکمل آهن می‌تواند به حل این مساله کمک کند.

خواب کافی

خواب خود را تنظیم کنید

سعی کنید ساعت خواب منظمی در شبانه روز داشته باشید. تا پوست و موی خوبی داشته باشید، اگر خواب کافی ومنظم ندارید یک برنامه‌ای منظم برای خوابتان بچینید تا ریزش مو کمتری را تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423095
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : hairclub.com

برچسب ها

ثبت نظر

-