یوگا/ اگر از پایینی اعتماد به نفس رنج می برید این پست را بخوانید!

  • کد خبر : 422950
  • 24 فروردین 1400 - 19:02
یوگا/ اگر از پایینی اعتماد به نفس رنج می برید این پست را بخوانید!

تمرین های مختلف ورزشی می آیند و می روند ، اما در واقع هیچ برنامه تمرینی به اندازه یوگا موثر نیست. این ورزش بیش از 5000 سال قدمت دارد. یوگا چیزی بیشتر از سوزاندن کالری و تقویت عضلات است. این یک تمرین کلی ذهن و بدن است که ترکیبی از حالت های تقویت کننده و کششی با تنفس عمیق و یا آرام است.

بیش از 100 شکل مختلف یوگا وجود دارد. برخی حرکات سریع و سخت هستند. و بقیه حرکات با آرامش بیشتری انجام می شود. نمونه هایی از انواع مختلف یوگا عبارتند از:

  • هاتا: این فرم که اغلب با یوگا همراه است ، مجموعه ای از حرکات اساسی را با تنفس ترکیب می کند.
  • وینیاسا: مجموعه ای از ژست ها که به راحتی در یکدیگر جریان می یابند ( به هم متصل اند.)
  • قدرت: یک تمرین سریع و با شدت بالاتر که عضله را تقویت می کند .
  • اشتانگا: مجموعه ای از حرکت ها ، همراه با یک روش خاص تنفس.
  • بیک رام: همچنین به عنوان “یوگای داغ” شناخته می شود ، این مجموعه شامل 26 حرکت چالش برانگیز است که در یک اتاق گرم تا دمای بالا انجام می شود.
  • ایانگار: نوعی از یوگا که در آن از وسایل جانبی و اضافی مانند بند و صندلی استفاده می شود تا به شما کمک کند بدن خود را در یک راستای مناسب قرار دهید.

یوگا

سطح شدت: بستگی به نوع یوگا دارد!

شدت تمرین یوگای شما بستگی به این دارد که کدام فرم از یوگا را انتخاب کنید. تکنیک هایی مانند یوگای هاتا و اینگار ملایم و آرام هستند. بیک رام و یوگای قدرت سریعتر و چالش برانگیزتر هستند.

کاهش فشـار خون بـالا بـا تمرینات یـوگـا :

بسیاری از مردم بر این بـاورند که تمرین یـوگـا و بـا آموزش یـوگـا صحیح به همراه تکنیک هـای تنفس و کاهش اســترس مـی تواند به کاهش فشـار خون کمک کند. درست اســت که شیوه زندگی مانند فعالیت بـدنی منظم تغییر مـی کند و مدیریت اســترس مـی تواند فشـار خون را کاهش و کنترل کند، اما این کار در همه موارد انجـام نمـی شود. همانطور که برای ورزش یـوگـا، تحقیقات کافی برای ادعاهـای ثابت و قطعی وجود ندارد.

در یک مطالعه، کاهش اندک اما قابل توجهی در فشـار خون فقط در سه هفته با انجام یـوگـا در هر روز گزارش شده اســت و در یک مطالعه دیگر، یک ساعت یـوگـای روزانه طی ۱۱ هفته نشـان داد که هر دو یعنی هم دارو و هم یـوگـا در کنترل فشـار خون موثر هستند. در یکی از بهترین مطالعات کمـی، فشـار خون سیستولیک (شماره بـالا) از ۱۴۲ تـا ۱۲۶ مـیلیمتر جیوه کاهش یافت و فشـار خون دیاســتولیک (تعداد پایین) پس از ۴۰ روز تمرین یـوگـا از ۸۶ به ۷۵ مـیلیمتر جیوه رسید.

یوگا

هدف از یوگا چیست؟

اکنون در پاسخ به این سوال که هدف از یوگا چیست می توان به تاثیر یوگا بر کاهش فشار خون اشاره کرد. این نتـایج به این معنا نیست که اگر شما شروع به تمرین یـوگـا کنید، می توانید مصرف داروهـای فشـار خون خود را متوقف کنید (هرگز نبـاید بدون تـایید دکتر خود این کار را انجام دهید).

بهبود دیابت در اثر ورزش یـوگـا :

برخی شواهد نشـان مـی دهد که حرکات یـوگـا ممکن اســت گلوکز خون را کاهش دهد . پس از هشت روز تمرینات یـوگـا در ۹۸ مرد و زن در سنین ۲۰-۷۴ ساله، گلوکز ناشتـا کمتر از زمان ابتدای مطالعه بود،. بناربراین در می بابیم که یکی از هدف یوگا بهبود دیابت است.

تمرکز

کاهش علائم آسم بـا یـوگـا :

شواهدی وجود دارد که نشـان مـی دهد کاهش علائم آسم و حتی کاهش مصرف داروهـای آسم ، نتیجه انجام تمرینات یـوگـا اســت.

بـاز هم این بدان معنا نیست که اگر شما شروع به تمرینات یـوگـا کنید، بـاید مصرف داروهـای خود را متوقف کنید، اما این نشـان مـی دهد که ممکن اســت برخی از نتـایج مثبت وجود داشته بـاشد.

جدا از بحث و نتایج مطالعات، عادلانه اســت که بگوییم اکثر افرادی که تمرینات یـوگـا را مرتبـا انجام می دهند از آن لذت مـی برند و آن را مفید مـی دانند.

یوگا

 

 

یـوگـا شما را خوش اخلاق تر مـی‌کند

بهبود توانایی تمرکز و خلق و خو از مزایای یـوگـا به شمار مـی‌رود. افرادی که یـوگـا کار مـی‌کنند اغلب خوشحال به نظر مـی‌رسند و تمرکز ذهـنی خوبی دارند. در تحقیقات اخیر، اثرات یـوگـا بر افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته‌ است. این اثرات مثبت به دلیل افزایش سطح اکسیژن مغز در نتیجه تمرینات یـوگـا اســت.

>>>بیشتر بخوانید:

با یوگای صورت در ۱۵ دقیقه ۱۵ سال جوان شوید

یـوگـا تنفس را بهبود مـی بخشد

به دلیل تنفس عمـیق در حین تمرینات یـوگـا، ظرفیت ریه و توانایی های ورزشی افزایش مـی یابد، اثرات آدرنالین خنثی مـی‌شود و در نتیجه موجب آرامش اعصاب مـی گردد. البته یـوگـا شـامل تمرینات هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری نیست.

حرکت بچه

یـوگـا بـاعث کاهش اســترس مـی‌شود

حتی پس از اولین جلسه کلاس یـوگـا، شما قادرید کم شدن اســترس را حس کنید. برخی تمرینات یـوگـا شـامل تکنیک‌هـای مدیتیشن اســت که موجب تنفس عمـیق، تسلط بر ذهـن و توقف صدای ذهـن که معمولا به دلیل اســترس ایجـاد مـی شود، مـی گردد.

یـوگـا برای قلب مفید اســت

یـوگـا موجب کاهش فشـار خون و آرام شدن ضربـان قلب مـی‌شود که برای بیماران مبتلا به فشـار خون بالا، بیماری‌هـای قلبی- عروقی و سکته یک اثر درمانی به شمار مـی‌رود. در مطالعات بیوشیمـیایی، از یـوگـا به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان یاد شده اســت که موجب کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی مـی‌شود.

آرامش

یـوگـا اعتماد به نفس را تقویت مـی‌کند

اعتماد به نفس برای هر کسی یک امتیاز به شمار مـی‌رود، به شما احساس خوبی مـی‌دهد و بـاعث مـی‌شود اطرافیان‌تـان احساس آرامش و اطمـینان خاطر کنند. بعضی از حرکت‌هـای یـوگـا به طور خـاص روی اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد. وقتی تـازه شروع به کار مـی‌کنید این حرکات ساده هستند و به تدریج پیشرفته‌تر مـی‌شوند. فراموش نکنید هیچ کس از کمـی اعتماد به نفس بیشتر ضرر نمـی‌کند.

کلام پایانی

یکی از ورزش هایی که امروز همه دنیا به فواید و اثرات مثبت آن ایمان آورده اند یوگا است . این ورزش می تواند برای بسیاری از موارد مفید واقع شود . محققان یافته اند با انجام حرکات ورزشی یوگا ، شما می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید . همچنین در انجام امور تمرکز تان افزیش خواهد یافت .

این دو مورد که ذکر شده است یکی از دست نیافتنی ترین مواردی است که همه ما به آن علاقهو تمایل داریم . در زمان انجام حرکات ورزشی یوگا ، به طور ناخود آگاه استرس ها و اضطراب در شما کاهش یافته و به مرور زمان تمرکز حواس را تجربه خواهید کرد . افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند و نمی توانند در بین جمع صحبت نمایند ، بعد از مدتی این تجربه را خواهند داشت که در بین عده کثیری سخنرانی کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=422950
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/fitness-exercise/a-z/yoga-workouts

برچسب ها