رمضان 1400

شروع ماه رمضان ۱۴۰۰ / سالی که دو ماه رمضان داریم

  • کد خبر : 415661
  • 16 فروردین 1400 - 9:02
شروع ماه رمضان ۱۴۰۰ / سالی که دو ماه رمضان داریم

ماه مبارک رمضان یکی از بهترین و پربرکت ترین ماه های سال می باشد. روایات بسیاری این ماه را ماه نزول برکت بر مردم شمرده است. ماهی که در آن درهای محبت و بخشش بر همه ی افراد باز است. در این ماه تمامی افراد چه غنی چه فقیر یکسان هستند و می توانند با امتناع از خوردن و آشامیدن و اخلاق نیک، اعمال درست به خواسته های بزرگ خود برسند. در این ماه درهای توبه به روی مومنان باز است.

تاریخ ماه رمضان سال ۱۴۰۰
امسال یعنی سال ۱۴۰۰، تاریخ دقیق ماه رمضان این چنین می باشد:

چهارشنبه، ۲۵ فروردین ماه، سال ۱۴۰۰ روز اول ماه مبارک رمضان می باشد.

ماه رمضان جزء ماه های قمری می باشد ولی تاریخ تقویمی ما ایرانیان شمسی می باشد. سال قمری ۳۵۴ روز است در حالی که سال شمسی ۳۶۵ سال است که در سال های کبیسه ۳۶۶ روز خواهد بود. به دلیل این نا همخوانی بین تعداد روزهای سال قمری با سال شمسی، ماه رمضان هر سال تغییر خواهد کرد و تاریخ معینی در تقویم ما نخواهد داشت.

تاریخ ماه رمضان سال ۱۴۰۰

کدام سال دو رمضان خواهیم داشت؟

و البته سالی وجود دارد که در آن دو ماه رمضان خواهیم داشت. یکی در بهار و دیگری در زمستان. سال ۱۴۰۲، سالی است که دو رمضان را تجربه خواهیم کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

نگاه خدا/چگونه می توان به خدا روی آورد؟

رمضان
کی عید فطر است؟

عید فطر پنج شنبه ۲۳ یا جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه خواهد بود.
در این روز یک ماه صبر و ایمان افراد به خداوند به ثمر رسیده است. مردم صبر در امتناع خوردن و آشامیدن یک ماه کامل را در این روز جشن می گیرند و از خداوند اجر و پاداش خود را طلب می کنند.


چند روایت درباره ی ماه رمضان:

پیامبر اکرم (ص) در این باره می‌فرماید:

“ انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می‌سوزاند. “

یا پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره ماه رمضان می‌فرماید:

”‌ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روز‌ها و شب هایش بر همه شب‌ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس‌های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است… بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می‌کند… “

امام صادق (ع) در درباره ماه مبارک رمضان نقل شده است:

هرگاه روزه گرفتی، گوش و چشمت را از حرام، روزه بدار و همه اعضا و اندامت را از زشتی و پرگویی و اذیت کردن خدمتکارت باز دار. باید وقار روزه در تو باشد، تا می‌توانی، خاموش باش، مگر از ذکر خدا، و روزی که روزه داری با روزی که روزه نداری، یکسان نباشد، از خندیدن با صدای بلند، دوری کن؛ زیرا خداوند این کار‌ها را دشمن داند. (بحار/۹۳/۲۹۲)

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=415661
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-