سبزیجات را فراموش نکنید/خواص بی نظیر سبزیجات

  • کد خبر : 410760
  • 15 فروردین 1400 - 10:11
سبزیجات را فراموش نکنید/خواص بی نظیر سبزیجات

خوردن سبزیجات ممکن است به شما در تقویت قدرت عضلانی کمک کند. خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگ دار می تواند به شما در افزایش قدرت عضلانی کمک کند. یک مطالعه جدید نشان داده است که به طور منظم خوردن سبزیجات برگ دار می تواند عملکرد عضلات را تقویت کند.

فواید سبزیجات

فواید سبزیجات

بدن نیترات ها را به نیتریک اکسید تبدیل می کند ، که می تواند رگ های خونی را باز کند ، جریان خون و فعالیت بدنی را بهبود می بخشد.

در این مطالعه ، شرکت کنندگانی که بیشترین میزان نیترات را مصرف کردند – که در سبزیجات برگ دار مانند اسفناج ، کلم پیچ و کاهو به فراوانی یافت می شود – دارای 11 درصد قدرت بدنی بیشتری بودند.

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده در دانشگاه ادیث کووان ، خوردن سبزیجات برگ دار می تواند شگفتی هایی در مورد قدرت عضلات ایجاد کند. این مطالعه که در اخبار مربوط به تغذیه در تاریخ 24 مارس منتشر شد ، نشان داد که مصرف منظم سبزیجات برگ دار غنی از نیترات ، مانند اسفناج و کلم پیچ ، می تواند عملکرد عضلات را تقویت کند ، که به نوبه خود می تواند از شکستگی و ضعیف شدن استخوان ها جلوگیری کند.

دکتر كیسی كلی گفت: “به طور كلی ، سبزیجات برگ دار از غنی ترین مواد مغذی و كم كالری ترین غذاهای كره زمین هستند- شامل ویتامین ها و مواد معدنی متعدد”.

فواید سبزیجات

سبزیجات برگ دار قدرت عضلات و سرعت راه رفتن را افزایش می دهند.

محققان داده های سلامت جسمی 3،759 استرالیایی را طی یک دوره 12 ساله ارزیابی کردند. در شرکت کنندگانی که بیشترین میزان نیترات را مصرف کردند – که در سبزیجات برگ دار مانند اسفناج ، کلم پیچ و کاهو به وفور یافت می شود – 11 درصد قدرت عضلانی بیشتر بود. به علاوه سرعت راه رفتن آنها در مقایسه با شرکت کنندگانی که سبزیجات برگ دار کمتری مصرف می کردند ، تقریباً 4 درصد بیشتر بود.

محققان همچنین فعالیت بدنی شرکت کنندگان را بررسی کردند. آنها دریافتند که این سبزیجات بدون در نظر گرفتن اینکه شرکت کنندگان ورزش می کنند یا نه ، قدرت عضلات را تقویت می کنند.

ورزش

سبزیجات چگونه قدرت عضلات را بهبود می بخشند؟

سبزیجات برگ دار پر از نیترات است که بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. “اکسید نیتریک رگ های خونی را شل کرده و باعث گشاد شدن آنها می شود. این امکان اکسیژن رسانی بیشتر به ماهیچه ها را فراهم می کند.  دکتر نیکت، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی ساکن در شهر نیویورک گفت: “عضلات ما هنگام ورزش به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.” او همچنین گفت که اکسیژن “برای انجام سوخت و ساز در هنگام کار یا فعالیت بدنی ضروری است و همچنین برای بهبود عضلات مهم است.”

افزایش جریان اکسیژن می تواند به عضلات ما اجازه دهد که عملکرد بهتری داشته باشند ، که در نهایت ممکن است به افزایش قدرت عضلانی کمک کند.

>>>بیشتر بخوانید:

اگر این علائم را دارید، سبزیجات بخورید!

سبزیجات

مصرف سبزیجات برگ دار چگونه بر سلامت کلی بدن تأثیر می گذارد؟

فواید سبزیجات، قدرت عضلات یک جز مهم در سلامت کلی بدن است. این در انجام کارهای روزمره مانند بلند کردن اجسام سنگین ، راه رفتن و حتی بلند شدن از رختخواب نقش دارد. “نگهداری خوب از عضلات میتواند به قطع عملکرد کل سیستم بدنی شما را به طور صحیح و کارآمد تضمین کند. از این گذشته ، انسان خودش یک سیستم کلی است ، نه قطعات جداگانه ای که به طور مستقل کار می کنند. ”

قدرت عضلات همچنین برای سلامت مفاصل و استخوان بسیار مهم است زیرا به جلوگیری از درد و آسیب کمک می کند.

عضله لاغر و نحیف ممکن است کاهش و حتی مدیریت وزن را تسهیل کند. کلی گفت ، فرایندی که در آن به بهبود و افزایش قدرت عضلانی – رژیم و ورزش – می رسید ، می تواند به طور بالقوه سلامت شناختی را تقویت کند. یافته های جدید دانشگاه ادیت کووان شواهد قبلی را توسعه می دهد به این شکل که سبزیجات را به سلامت قلب مرتبط می کند.

اکسید نیتریک به طور قابل توجهی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. مطالعات نشان داده است که یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات ، همراه با سایر مواد غذایی ، ممکن است یکی از راه های درمان بیماری های قلبی و عروقی باشد.

چه نوع سبزیجات برگ دار باید بخوریم؟

محققان دریافتند که کاهو ، اسفناج ، کلم پیچ و چغندر بیشترین اثرات سلامتی را دارند. از دیگر سبزیجات برگ دار غنی از نیترات می توان به رازیانه ، تربچه ، جعفری ، کلم اشاره کرد.

“بهتر است برخی از مکمل ها نیز در برنامه غذایی وجود داشته باشد. با این حال ، ترجیحا سعس کنید بیشتر سبزیجان مصرف کنید. به گفته کلی ، مکمل ها ممکن است برای افرادی که طعم سبزیجات برگ دار را دوست ندارند یا افرادی که به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارند مفید باشد.

با این حال ، برای بیشتر افراد ، خوردن هر روز یک فنجان سبزیجات برگ دار کافی است. كلی گفت: “سبزیجان اغلب مواد غذایی ارزانتری نسبت به سایر مكمل ها هستند و می توانند پایه وسیع تری از مواد مغذی را فراهم كنند.”

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=410760
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.healthline.com/health-news/eating-your-greens-may-help-you-build-muscle-strength

برچسب ها

ثبت نظر

-