هشدار زمستانی قطع برق

  • کد خبر : 410
  • 18 بهمن 1398 - 23:03
هشدار زمستانی قطع برق
به گزارش نیوز،

 مصرف گاز با توجه به برودت هوا طی روز‌های گذشته به رقم بی سابقه ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که رکورد تازه ای از مصرف گاز را ثبت کرده است، این افزایش مصرف باعث کمبود گاز در بخش های نیروگاهی کشور شده است.

اخبار اقتصادی- میزان تولید گاز در کشور روزانه به ۸۵۰ میلیون متر مکعب  است که با توجه به مصرف ۶۰۰ میلیون مترمکعبی تنها ۲۵۰ میلیون مترمکعب آن برای سایر بخش‌های دیگر از جمله نیروگاه‌های برق ، کشاورزی و صنعت مانده است.

در این میان برای تامین کامل سوخت نیروگاه‌های به ۱۷۰ میلیون متر مکعب گاز نیاز است و به گفته مدیران برق حرارتی تنها نزدیک به ۳۵ درصد آن یعنی ۷۰ میلیون میلیون متر مکعب در روز تامین می‌شود.

با توجه به اولویت تامین گاز خانگی نسبت به سایر بخش‌های و امکان استفاده نیروگاه‌های تولید برق از سوخت‌های مایع، مصرف سوخت‌های با آلایندگی بالا افزایش یافته است امری که می‌تواند اثرات منفی بر محیط زیست داشته باشد.

در همین خصوص وزارت نفت اعلام کرد: در صورت مصرف بی رویه در بخش اداری برق این بخش قطع خواهد شد، اما در بخش خانگی به دنبال پایداری شبکه هستیم.

صرف جویی ۱۰ درصدی برای عبور از خاموشی 

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش برودت هوا، میزان مصرف گاز در بخش خانگی به رقم بی سابقه ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است، که این موضوع می‌تواند باعث محدودیت در تامین گاز برای نیروگاه‌ها شود.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: نیروگاه‌های برق برای تامین سوخت مجبور به استفاده از سوخت مایع می‌شوند امری که می‌تواند آلودگی‌های محیط زیست را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق و گاز می‌تواند به پایداری شبکه توزیع برق و گاز منجر شود و شرایط را برای دسترسی هموطنان به گاز و برق  در روز‌های پایانی فصل سرما را تسهیل کند.

رجبی مشهدی عنوان کرد: همکاری مناسب هموطنان در گذر از پیک مصرف برق تابستان تجربه خوبی را ایجاد کرده است و خوشبختانه رشد مصرف برق در شرایط متعارف قرار دارد و صرفه جویی با هدف جلوگیری از قطعی برق در مناطق سردسیر است.

سخنگوی صنعت برق کشور ابراز کرد: کاهش یک درجه دمای واحد مسکونی ۶ درصد صرفه جویی در انرژی را به همراه دارد که این مهم می‌تواند با خاموش کردن یک لامپ روشنایی، پوشیدن لباس گرم در منزل محقق شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=410

ثبت نظر

-