چطور با لبخند، ذهن خود را برنامه ریزی کنیم؟

تاثیر متافیزیکی لبخند در زندگی

  • کد خبر : 401256
  • 03 فروردین 1400 - 12:40
تاثیر متافیزیکی لبخند در زندگی

با آمدن سال جدید، بسیاری از افراد به فکر ایجاد تغییراتی در زندگی خود هستند. این تغییرات هم شامل تغییرات بیرونی و هم تغییرات درونی می باشد. به عنوان مثال بعضی ها تصمیم میگیرند که به مسافرت بروند یا بعضی از وسایل خود را تعویض کنند، پرده ها را نو کنند، وسایل جدید بخرند و یا دکوراسیون خانه را عوض کنند. بعضی ها هم هستند که به طور جدی می خواهند درون خود را تغییر دهند و این تغییر را در طول سال حفظ کنند تا رفتار جدید تبدیل به یک عادت شود.این تغییر درونی برای آنها از این جهت مهم است که می‌خواهند حال خوبی را بسازند و آن را تجربه کنند. یکی از عوامل ایجاد کننده حال خوب که بسیار بر روی روحیه انسان تاثیرات مثبت می گذارد، لبخند زدن است.

بسیاری از ما فراموش می‌کنیم که زبان بدن و حالات چهره تاثیرات شگفت انگیزی بر روی ایجاد حال خوب یا بد ما دارند. وقتی افراد تصمیم می‌گیرند که حال خوبی بسازند، فکر می‌کنند که باید یک اتفاق خاص و عجیبی بیفتد تا حالشان خوب شود. خیلی از این افراد از مقوله زبان بدن و حالات چهره در ایجاد حال خوب غافل هستند.

لبخند

رابطه حالات چهره و احساسات

آیا می‌دانستید که زبان بدن و حالات چهره مستقیماً به تولید احساسات در ضمیر ناخودآگاه متصل می‌باشند؟ ما با تغییر حالات چهره و زبان بدن می توانیم احساسات خودمان را تغییر دهیم. بستگی به اینکه حالات چهره به چه سمتی برود، احساسات هم به همان سمت می‌رود. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید هنگامی که شما چهره خود را منقبض می کنید و حالت ناراحتی به چهره خود می‌دهید، شما در آن لحظه نمی توانید به جملات مثبت و اتفاقات خوب فکر کنید؟ و در نتیجه حس غم یا ناراحتی یا حتی خشم تولید می شود.

نقش لبخند در تحریک ضمیرناخودآگاه

شما هنگامی که لبخند می زنید و از حالت انقباضی چهره به حالت انبساطی می روید، اولین اتفاق خوبی که می‌افتد این است که ذهن شما نمی تواند به چیزهای منفی فکر کند. مادامی که شما در حال لبخند زدن هستید، حالت چهره می تواند این پیام را به ضمیر ناخودآگاه بفرستد که چون شما در وضعیت احساسی مثبت هستید، دارید لبخند میزنید، حتی اگر شرایط بر وفق مراد شما نباشد. بسیاری از افراد متاسفانه این باور اشتباه را دارند که باید شرایط ایده آل باشد تا لبخند بزنند. آنها هیچگاه به این فکر نمی کنند که لبخند بزنند تا به واسطه آن لبخند شرایط ایده‌آل شود.

خانواده شاد

حفظ لبخند در سال جدید

اگر ما در سال جدید عادت کنیم که به طور میانگین روزی یک ساعت لبخند بر روی لب داشته باشیم و این لبخندها را تداوم دهیم، حال بسیار جدید و مثبتی را خواهیم داشت. سپس اگر لبخند را در هفته دوم به دو ساعت لبخند در روز گسترش دهیم، شاهد این خواهیم بود که حال ما به طور خیلی عجیبی خوب شده و احساسات منفی به حداقل خواهد رسیده است. این به خاطر آن است که ما این پیام را داریم آرام آرام به ضمیر ناخودآگاه خود القا می کنیم که شرایط رو به راه است. از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین واقعیت و خیال را متوجه نمی‌شود و با شواهد قانع می شود، در نتیجه حال خوبی در ما ایجاد می کند چون می بیند که ما داریم لبخند میزنیم.

خنده

رفع موانع لبخند روزانه

در مسیر لبخند زدن، روزانه یک سری عوامل ممانعت ایجاد کننده وجود دارد که مانع از این می شود که ما لبخندمان را در طول روز حفظ کنیم. به عنوان مثال، زمانی که شما با یک فرد انرژی منفی و منفی نگر مواجه می شوید که دائم از مشکلات و غصه‌های زندگی سهن می‌گوید، حفظ لبخند کار دشواری می‌شود.

این به خاطر این است که لبخند شما در تضاد با جملاتی است که آن فرد منفی نگر می گوید. بنابراین در اینگونه مواقع توصیه می شود که تا حد ممکن از آن فرد فاصله بگیرید و تمرکز خودتان را بر روی افراد مثبت زندگی تان بگذارید تا به واسطه حضور آنها احساس مثبت بیشتری را تجربه کنید.

لبخند زدن

جذب انسان‌ها به خود به واسطه لبخند

حفظ لبخند روزانه به مرور زمان باعث می‌شود که شما اساساً دیگر فرد منفی نگری نباشید و و برعکس فرد بسیار مثبت نگری شوید. این مثبت‌نگری باعث می شود که ارتعاشات مثبتی تولید کنید و اتفاقات مثبت و بی نظیری جذب زندگی شما شود.

یکی از فواید دیگر حفظ لبخند در طول روز این است که مردم به شما نزدیک تر می شوند و شما را دوست دارند و از گفتگوی با شما لذت می‌برند. در واقع زمانی که ما لبخند میزنیم این پیام را داریم به مردم می دهیم که به من می توانید نزدیک شوید و من قابل اعتماد هستم. مردم افراد قابل اعتماد را دوست دارند و به آن‌ها نزدیک می‌شوند.

فاصله گرفتن انسان‌ها از منفی‌نگرها

از طرف دیگر انسانهای انرژی منفی که چهره عبوسی دارند و ناراحت و دلگیر به نظر می رسند، مردم را از خودشان دور می کنند. در واقع هنگامی که شما چهره غمگین و پر از انرژی های منفی دارید، به مردم این پیام را می دهید که به من نزدیک نشوید. در واقع انگار شما به خود یک برچسب زده اید و روی آن نوشته اید که به من نزدیک نشوید.

همانطور که اشاره شد ضمیر ناخودآگاه بسیار تحت تاثیر زبان بدن و حالات چهره طرف مقابل قرار می گیرد. بنابراین هنگامی که افراد دیگر به چهره این شخص منفی نگر نگاه می کنند به صورت خودکار از آنها فاصله می گیرند و در نتیجه آن فرد منفی‌بین تنها می ماند.

راز لبخند مداوم بر لب رسول اکرم ص

حال می توانیم بهتر متوجه این موضوع شویم که چرا پیامبر اکرم ص دائماً لبخند بر روی لب داشتند و متبسم بودند. در واقع پیامبر اکرم ص از آنجایی که مزین به اخلاقیات نیکو بودند و به دنبال جذب مردم به سمت دین اسلام بودند، با لبخند بر روی لب، این پیام را به مردم می‌رساندند که اسلام دین مهربانی است. مردم رنج کشیده آن زمان هم هنگامی که مهربانی و چهره متبسم پیامبر اکرم ص و اخلاق بی‌نظیر ایشان را می‌دیدند مشتاق می‌شدند که به اسلام گرایش پیدا کنند. بنابراین به خوبی می توانیم متوجه شویم که چقدر حالات چهره بر روی انسان ها تاثیر گذار است و از همه مهم‌تر بر روی خود ما تاثیرات فراوانی می‌گذارد.

چقدر خوب است که هر روز این تمرین لبخند زدن را به طور میانگین به مدت یک ساعت در طول روز انجام دهیم. طبق قوانین متافیزیک، هنگامی که شما لبخند می زنید در واقع در حال ارسال حجم عظیمی از ارتعاشات مثبت به جهان بیرون هستید و رویداهای جذاب را جذب زندگی خود می‌کنید. علاوه بر این، انسان های زیادی شما را دوست خواهند داشت و جذب شما می شوند و در نتیجه شما می توانید زندگی آرام تر و زیباتری را تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=401256
  • نویسنده : وحید یزدی

برچسب ها

ثبت نظر

-