20 ترفند برای اینکه استاد تمام خیاطی شوید!

  • کد خبر : 401007
  • 28 اسفند 1399 - 8:48
20 ترفند برای اینکه استاد تمام خیاطی شوید!

با بهترین و آسانترین ترفند ها کارهایی که به نظر بسیار سخت می آید به راحتی انجام می شود.
به طور مثال شما می خواهید کار خیاطی انجام دهید و از جمله کارهایی که می‌تواند بر ظاهر شخص تاثیرگذار باشد و از آنجایی که ظاهر برای افراد بسیار مهم است خیاطی است البته این همه ماجرا نیست و برخی افراد به خاطر نیاز جامعه به این شغل رو می آورند همچنین به خاطر درآمد زایی بیشتر. برای اینکه خیاطی حرفه ای باشید بهتر است ترفندهایی را یاد بگیرید تا به شما در این کار کمک کند.

ترفند های خیاطی

۱) بعضی اوقات به خاطر کار زیاد با سوزن، سوزن کند می شود و کار شما خوب در نمی آید، بنابراین می توانید از سمباده ای نازک استفاده کنید و بالای آن را با چرخ خیاطی بدوزید وقتی که شما برای چندمین بار این کار را انجام دهید سوزن شما تیز خواهد شد.

 

قیچی ومتر و نخ

۲) بعد از این که شما برای مدتی با چرخ خود کار می کنید امکان دارد چیز های ریز مثل ملیله یا پولک یا ریزه های کار خیاطی داخل چرخ یا اطراف آن بریزد و به مرور از عمرچرخ شما کاسته شود برای جلوگیری از این کار باید با یک قلم مو داخل چرخ را تمیز کرده و با جارو برقی اطراف آن را تمیز کنید.

۳) بعضی اوقات پیش آمده که سر نخ ریش شده و یا سوراخ آنقدر ریز است که مشکل می‌توان آن را نخ کرد ما به شما چند ترفند عالی را یاد می دهیم؛ اول آنکه می توانید از کاغذ سفید پشت سوراخ استفاده کنید تا بهتر ببینید دوم اگر نخ ما سفید بود از کاغذ رنگی یا مشکی استفاده کنید سوم مقداری اسپری روی نخ بمالید و سوزن را نخ کنید همچنین می توانید یک سیم نازک را دولا کنید و نخ را از سیم رد کنید و بعد سیم را داخل سوراخ کرده و بعد از رد شدن نخ را از سیم جدا کنید، شما می توانید یک قوطی آب و نشاسته کنار دست خود داشته باشید و نخ را داخل آن محلول فرو برده تا سفت تر شود و به راحتی از سوراخ شود.

 

۴) چیزی که رضایت بیشتر مشتری شما را به دست خواهد آورد لباس مرتب با خط اتوی تمیز است، برای این کار شما محلولی از آب و سرکه سفید درست کرده و کمی روی محل اتو بپاشید و بعد اتو کنید و نتیجه کار را ببینید.

۵) بعضی اوقات که زیپی که روی لباس می دوزید روان نیست و گیر می کند برای روان شدن آن از روغن چرخ خیاطی با صابون استفاده کنید.

 خیاطی

۶) متوجه می شوید که چرخ خیاطی کار نمی کند سریع اقدام به انتقال آن به تعمیرگاه نکنید زیر و روی چرخ را به خوبی نگاه کنید شاید نخ ها دور تسمه پیچیده باشد با قیچی نخ آن را جدا کنید تا چرخ دوباره کار کند.

۷) برای ارائه کار بهتر با قیچی وقتی که دیدید قیچی کند شده سریع به اقدام تیز کردن آن کنید زیرا باعث خرابی کار شما خواهد شد شما می توانید از چند ورق آلومینیوم با چند ورق سمباده استفاده کنید و قیچی خود را تیز کنید.

خیاطی

۸ ) به جای دوک و قرقره اگر در دسترس نبود از لوله خالی خودکار می توانید استفاده کنید و نخ ها را دور آن بپیچید.

۹) برخی اوقات ما پارچه های نازک که داریم و می‌دانیم که هنگام دوخت جمع می‌شود و اعصاب ما را خورد می کند با یک راهکار شما می توانید زیر کارتان یک کاغذ قرار دهید و بعد از دوخته شدن کاغذ را جدا کنید.

۱۰) برای خرید پارچه اول نباید پارچه را بخرید بعد مدل را انتخاب کنید بلکه برعکس عمل کنید تا لباسی زیبا داشته باشید.

خیاطی

۱۱)یک ترفند خیاطی این است که، شما برای آنکه وسایل ریزی مثل سوزن، ملیله، دکمه و این چیزها مرتب و منظم داشته باشید دو جعبه کوچک و بزرگ استفاده کنید که درون هم قرار می گیرد.

۱۲) برای جمع شدن راحت سوزن ها از آهن ربای کوچک استفاده کنید که همیشه با سوزن ها باشد و باعث نگه داشته شدن سوزن ها کنار هم باشد.

۱۳) اگر دیدید چرخ خیاطی مثل قبل کار نمی کند از تکه های پارچه ای استفاده کنید و اگر متوجه شدید که روی کار خراب است به زیر نخ قسمتی که نخ رد می‌شود نگاه کنید آن قسمت ها ایراد دارد و اگر دیدید زیر کار خراب است و قسمت بالا و جایی که نخ عبور می‌کند دقت کنید یک جای کار ایراد دارد آن را برطرف کنید.

اتو کردن

 

۱۴) بعضی اوقات ما مجبوریم لباس های ضخیم را بدوزیم لباس هایی مثل پالتو اما سوزن به راحتی از آن عبور نمی‌کند ما در این جا یک ترفند ساده به شما یاد می‌دهیم و صابون روی پارچه بمالید و بعد ببینید که چه راحت از پارچه عبور خواهد کرد.

۱۵) برای دوام دکمه های روی لباس از لاک ناخن استفاده کنید و برای دوخت آن از نخ دندان استفاده کنید تا زود باز نشود.

>>>بیشتر بخوانید:

تعبیر خواب خیاطی

۱۶) ترفند خیاطی: برای آنکه هنگام خیاطی لباس ها کثیف نشود و پرز به آن نچسبد از یک لباس راحتی روی لباس‌ها استفاده کنید.

۱۷) اگر از اتو بخار استفاده می کنید بعد از مدتی رسوب می کند برای جلوگیری از این رسوب بهتر است نصف پیمانه سرکه در مخزن آن بریزید.

۱۸) برخی اوقات شما شلوار می‌خرید و بلند است برای کوتاه کردن و خراب شدن کار از قسمت درز شروع و قیچی کنید.

 

۱۹) با همه وقتی که در دوخت و برش لباس انجام می‌شود می‌بینیم که یک قسمت لباس بلند تر از قسمت دیگر است و جا دکمه درست در جای خود قرار نگرفته باید اولین جادکمه را به صورت افقی بزنید تا این مشکل پیش نیاید.

۲۰) بعضی اوقات لازم است پارچه با دست دوخته شود بهتر است که نخ را چهارلا کنید که هم نیاز به دوخت مجدد نباشد و هم کار شما محکم تر و بهتر شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=401007
  • نویسنده : نرگس قوامی
  • منبع : روچی

برچسب ها

ثبت نظر

-