جاستین سان بنیانگذار ارز دیجیتالی ترون

  • کد خبر : 400928
  • 27 اسفند 1399 - 17:24
جاستین سان بنیانگذار ارز دیجیتالی ترون

جاستین سان مدیر عامل  بیت تورنت ، بنیانگذار ارز دیجیتالی ترون و برنامه Peiwo است.  ترون یکی از محبوب ترین بلاکچین ها در جهان است. پیوو یکی از بزرگترین برنامه های پخش مستقیم صدا در چین بود. جاستین از سال 2015 تا 2017 نامزد دریافت جایزه فوربس در بین افراد زیر 30 سال آسیا  شد.

او تنها فارغ التحصیل هزاره دانشگاه هوپان و محافظت از سرمایه دار چینی جک ما ، رئیس گروه علی بابا است. جاستین پس از دریافت لیسانس از دانشگاه پکن ، مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. او تنها فارغ التحصیل ملنیال دانشگاه هوپان و رئیس گروه علی بابا است. جاستین پس از گرفتن لیسانس از دانشگاه پکن ، مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه پنسیلوانیا گرفت.

جاستین سان

نماینده ویژه و مشاور جاستین سان

جاستین سان به عنوان اولین کارمند در منطقه به شرکت Greater China پیوست و از سال 2014 به عنوان نماینده ارشد آزمایشگاه های شرکت ، نماینده ویژه و مشاور خدمت کرده است.

نکاتی قابل توجه شما:

  • جاستین سان در دوران کودکی اش در مدرسه تصویری از یک شورشی بلند پرواز را ترسیم می کند که دائماً بر خلاف جمع عمل می کند.
  • وی قبل از تأسیس ترون ، کارمند یک شرکت بود و به نفوذ این شرکت در چین کمک کرد.
  • بسیاری از جنجال های وی به ادعاهای عجیب او در توییتر و همچنین مصاحبه های پر سر و صدای او درباره ی مسائل مالی مرتبط است.

جاستین سان ، کارآفرین 29 ساله و بنیانگذار ترون ، شخصیتی بحث برانگیز در صنعت کریپتو بوده است ، که اغلب واکنش های متفاوتی را نسبت به شیرین کاری های تبلیغاتی و صراحت در شبکه های اجتماعی برانگیخته است. با این وجود ، سان یک نیروی محرکه مهم در این بخش است زیرا هم تلاش های گذشته و هم آینده او را در زمره کارآفرینان برتر قرار داده است.

ترون

دوران کودکی سان و شروع زندگی بدون هیچ تکنولوژی

جاستین سان که در سال 1990 به عنوان سان یوچن متولد شد ، همیشه تمایل زیادی به شهرت داشت. سان ، دانش آموزی خوب ، و شیفته ایده های آزادی خواهانه بود و همیشه اقتدار خود را حفظ می کرد. او ددر یکی از اولین مصاحبه هایش که در چین منتشر شد گفت که دوران مدرسه خود را به یاد می آورد كه  “رهبر عقاید دانشجویان” بود كه اغلب مخالف جریان اصلی بود. سان ، منتقد جدی سیاست های مدرسه ، همچنین نویسنده ای توانا بود که مقالاتی پر از انتقادات شدید از دولت چین را نوشت.

اولین باری که سان طعم شهرت را چشید در زمان راهنمایی بود که در شهر هویژو تحصیل کرد ، او اعلام کرد که برنامه هایی را برای دانش آموزان با توجه به مقوله های مختلف طراحی می کند. این به ن معنی بود که دانش اموزانی که از خانواده های کم درآمد بودند برای قدم  گذاشتن در دانشگاه از افراد باتجربه و خبره راهنمایی و کمک بگیرند. سان در این باره در قالب یک پست طولانی که در سراسر چین غوغا به پا کرد به شدت از این تصمیم انتقاد کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

رکودشکنی ارز دیجیتال بیت‌کوین

وی این تلاش را “کاری ظالمانه” خواند که هدف آن نهادن کنترل شدید بر دانش آموزان است . او در ادامه سیستم مدرسه را با آلمان نازی مقایسه می کند. پست هایی از این دست بود که به سان کمک کرد تا شهرت گسترده ای در سطح ملی و آنلاین از طریق رسانه های چاپی بدست آورد. در چندین روزنامه در چین به او لقب ” رهبری عقایدی” دادند.

روزنامه نگاری به نام ژانگ ژیپینگ گفت: “برخی ممکن است ادعا کنند که سان فقط برای مشهور شدن  رهبری را بر عهده گرفت، اما من فکر می کنم این بیشتر نتیجه طبیعی جو اجتماعی آن زمان چین بود.” سان در سال 2011 به دانشگاه پکن رفت و لیسانس خود را در رشته تاریخ گرفت. دو سال بعد ، وی از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی ارشد را در رشته اقتصاد سیاسی گرفت. این دقیقا زمانی بود که به دنیای ارز دیجیتالی وارد شد.

با آینده نگری یا حتی میتوان گفت یک شانس ، سان با سرمایه گذاری در بیت کوین در همان روزهای اول میلیونر شد. در حالی که هنوز میزان سرمایه گذاری وی در بیت کوین مشخص نیست ، او تا قبل از بازگشت به پکن در سال 2013 یکی از جوانترین میلیونرهای کریپتویی بود.

جاستین سان

ورود سان به دنیای تکنولوژی

بازگشت سان به چین آغاز یک سال پرکار برای یک کارآفرین بلند پرواز بود. در آن زمان ، سان هم در شرکتی که استخدام شده بود مشغول به کار بود هم روس برنامه ی پیوو کار میکرد،پیوو یک برنامه رسانه اجتماعی بود که او طراحی کرد و کاربران را از طریق چت های صوتی زنده بر اساس نمونه های صوتی ضبط شده از 10 ثانیه به هم متصل کرد.

این برنامه به سرعت در میان نوجوانان چین محبوب شد و گزارش سال 2018 حاکی از آن بود که کاربران این برنامه عمدتا بین 16 تا 25 سال سن دارند. با بیش از ده میلیون کاربر ثبت شده و یک میلیون کاربر فعال نام این برنامه به “با من تماس بگیر” (Call me) تغییر یافت. دولت چین از این کارآفرین جوان ، که به نوبه خود ، گفت که چین “بهترین محیط برای کارآفرینان در جهان است” قدردانی کرد و تلاش های او را ستودنی اعلام کرد.

جک ما ، بنیانگذار و مدیرعامل گروه علی بابا ، متوجه موفقیت های سان شد و شخصاً از او دعوت کرد تا در سال 2015 یکی از سی دانشجوی کلاس تحلیلی دانشگاه هوپان شود که خودش مدرسش بود. سان به مدت سه سال دران دانشگاه تحصیل کرد و در سال 2018 با پایان نامه ای با عنوان “تولد اینترنتی متفرقه” فارغ التحصیل شد.

با این حال ، هنوز مشخص نیست که سان در دانشگاه چه درسی را پاس کرده است ، زیرا تنها کلاس هایی که توسط خود جک ما تدریس می شود ، با عنوان “مدیر عامل 101” بود. با این وجود ، او گفت که زمانی را که در هوپان گذرانده بود ، هم ارزش های اخلاقی و هم تجارت را آموخت ، و همیشه مشتاقانه به دنبال اجرای آن در تمام فعالیت های تجاری خود بوده است.

همین ارتباطاتی که او با عوامل دانشگاه هوپان برقرار کرده بود باعث شد که هم در چین و هم در سراسر جهان به شهرت برسد.

در حال حاضر جاستین سان یکی از ثروتمندترین کارآفرینان در صنعت ارزهای دیجیتالی است. ثروت او در درجه اول از دارایی های ارز دیجیتالی TRX حاصل می شود. میزان ثروت او هنوز مشخص نیست و او همواره از اعلام دقیق دارایی های خود اجتناب کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400928
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://cryptobriefing.com/who-is-justin-sun-entrepreneur-behind-tron/

برچسب ها

ثبت نظر

-