زمان واریز سود سهام عدالت

  • کد خبر : 400446
  • 25 اسفند 1399 - 11:05
زمان واریز سود سهام عدالت

محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت و گویی رادیویی، بازارسرمایه را به عنوان یکی از ارکان اصلی تامین مالی در اقتصاد دانست و گفت: از آنجاییکه یکی از مشکلات اقتصادی موجود، کمبود سرمایه‌گذاری است، مهمترین محلی که می‌تواند این مشکل را برطرف کند بازارسرمایه است. در حال حاضر تامین مالی در بازارسرمایه از راه‌های مختلفی مانند عرضه اولیه، افزایش سرمایه و … انجام پذیر است و از این رو نقشی که بازار سرمایه در اقتصاد داشته با نقش سیستم بانکی برابری می‌کند.

رییس سازمان بورس اضافه کرد: این در حالیست که سیستم بانکی تسهیلات بیشتری در این خصوص پرداخت کرده، اما بخش عمده این تسهیلات سرمایه در گردش است که البته این روش در بازار سرمایه هم در شکل‌های دیگری انجام می‌شود، اما بانک‌ها به طرح‌های توسعه‌ای نیز تسهیلات پرداخت کرده‌اند، با این حال رقم ارائه تسهیلاتشان تفاوت زیادی با میزان ارائه تسهیلات توسط بازارسرمایه ندارد.

واریز سود سهام عدالت

اخیرا محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: واریز سود سهام عدالت افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب آنها واریز می‌‌شود، سود سال ۹۸ سهام عدالت افرادی هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند توسط شرکت سمات واریز می‌شود.

اما درباره زمان پرداخت این سود، مهدی سعادتی، رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفت: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز کنند.

با این حال، پس از آن، سعادتی به تجارت ‌نیوز خبر داد: تمام تلاش ما بر این است که حق سهامداران که واریز سود سهامشان است حتما انجام شود. اما منابع کافی نداریم که سود سهام همه‌ سهامداران را واریز کنیم، برای برخی از سهامداران قبل از پایان سال واریز می‌شود و برخی دیگر بعد از عید سودشان را دریافت می‌کنند.

با این سخنان به نظر می ‌رسد پرداخت سود سهام عدالت بعد از بسته شدن پرونده بودجه سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. اخبار جدید از این بودجه نشان می‌دهد که این موضوع حداقل تا پایان هفته محل بحث مجلس و دولت است و به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد سود سهام عدالت سال ۹۸ امسال پرداخت شود. با این حال طبق سخنان قبلی سعادتی، به نظر می‌رسد نهایتا تا پایان بهار سال بعد این سود واریز شود.

>>>بیشتر بخوانید:

روش پرداخت سود سهام عدالت

اما درباره بودجه چه اتفاقی افتاده است؟

پس از اعلام ایرادات جدید شورای نگهبان درباره بودجه سال ۱۴۰۰، ابتدای هفته جاری اعلام شد که کمیسیون تلفیق در جلسه روز شنبه ۲۳ اسفند ماه ایرادات را بررسی و اصلاحات لازم را اعمال کرده و قرار است نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه مجلس اصلاحات لازم را برای رفع ایراد شورای نگهبان اعمال کنند.

شب گذشته مجتبی رضاخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه تمام ایرادات وارد شده توسط شورای نگهبان برطرف شد در خصوص زمان تصویب نهایی آن به فارس گفت: تا پایان هفته لایحه بودجه به تصویب نهایی می‌رسد.

بدین ترتیب پس از بسته شدن مباحث درباره بودجه سال ۱۴۰۰ سهامداران می‌توانند منتظر دریافت سود سهام عدالت سالل ۹۸ باشند که احتمالا این انتظار تا پایان بهار سال بعد طول خواهد کشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400446

ثبت نظر

-