هیچ منطقه ای سفید نیست/ همچنان کرونا را جدی بگیرید

  • کد خبر : 39885
  • 25 فروردین 1399 - 7:34
هیچ منطقه ای سفید نیست/ همچنان کرونا را جدی بگیرید

کد خبر: ۱۴۹۴۶۷

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ – ۰۷:۳۸

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با نیوز عنوان کرد:

پویش “همدلی و برای هم بودن” می تواند شروع خوبی باشد و فکر می کنم با این نگاه به سرعت می توان مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری از مردم را رفع کرد.

خبرنگار نیوز گفتگویی اختصاصی با دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انجام داده و در خصوص عملکرد وزرات بهداشت و دولت برای مقابله با کرونا صحبت کردند.

اتفاقات مثبت در دل  “پویش همدلی و برای هم بودن”

وی در ابتدا به صحبت های اخیر مقام رهبری اشاره کرد و گفت: بحث “پویش همدلی و برای هم بودن” که مقام معظم رهبری اخیرا در صحبت های خود به آن پرداختند، باعث می شود که آحاد ملت پای کار بیایند و گروهای مختلف از جمله گروه های جهادی و بسیجی ها و مردم در این شرایط سخت و خاص وارد میدان شوند.

پویش همدلی و برای هم بودن می تواند شروع خوبی باشد و فکر می کنم با این نگاه به سرعت می توان مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری از مردم را رفع کرد. 

او افزود: می دانیم که شیوع کرونا باعث افزایش مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بیکاری در برخی خانواده ها شده و گروه های مردمی و خودجوش در این شرایط و موقعیت خاص می توانند به داد این خانواده ها و اقشار ضعیف برسند. لذا این پویش مردمی می تواند شروع خوبی باشد و فکر می کنم با این نگاه به سرعت می توان مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری از مردم را رفع کرد.  

کاش زودتر در خصوص کرونا به مردم هشدار می دادیم!

دکتر شهریاری در رابطه با عملکرد نهادهای مرتبط با حوزه سلامت خصوصا وزارت بهداشت در این مدت نیز گفت: وزارت بهداشت و درمان در این مدت که کشور با بیماری کرونا درگیر است هر آنچه در توان داشته به کار برده و کارهای خوب زیادی هم انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متأسفانه این بیماری را در کشور دیر شناسایی کردیم و بهتر بود از یک ماه یا دو ماه زودتر یعنی آن موقع که بیماری در چین شیوع پیدا کرده بود، هشدارهای لازم را به مردم می دادیم تا مردم با رعایت نکات بهداشتی، نظام سلامت را بهتر همراهی کنند.

رئیس جمهور توصیه ها را جدی نگرفت!/ قرنطینه را دیر شروع کردیم

وی ادامه داد: مسأله بعدی این است که رئیس جمهور توصیه های متخصصین را از ابتدای شیوع کرونا خیلی جدی نگرفت و قرنطینه را دیر شروع کرد و این باعث شد که مرگ و میر در کشور کمی بالا برود. ولی به هر صورت همه ی گروه ها در تلاش هستند.

همچنین او در اینباره به نیوز گفت: در مجموع امیدواریم آقای رئیس جمهور توصیه های کارشناسان خبره بهداشتی و وزارت بهداشت و درمان را در خصوص کنترل و مهار کرونا جدی تر بگیرند و به طور کامل اجرایی و به کار ببندند تا شاهد مرگ و میر بیشتری نباشیم.

مردم به نزولی شدن آمارها در برخی روزها دلخوش نکنند

شهریاری توصیه ای جدی هم برای مردم داشت: کرونا یا کووید ۱۹ بیماری ناشناخته ای است و شاید یک تا دو سال طول بکشد تا دانشمندان بتوانند در رابطه با آن اطلاعات دقیق تر بدست آورند. بنابراین مردم حتما رعایت مسائل بهداشتی را همچنان جدی بگیرند و خودمراقبتی داشته باشند.

این نماینده مجلس  اضافه کرد: با توجه به آمارهای روزانه که در خصوص کرونا ارائه می شود و گاهی کم یا زیاد می شود، مردم نباید فکر کنند که این بیماری تمام شده است. مردم باید فرض را بر این بگذارند که این بیماری وجود دارد و هر آدمی که در جامعه زندگی می کند، می تواند ناقل بیماری باشد و امکان دارد که بیماری را به دیگران منتقل کند.

گاهی در اخبار برخی مناطق را به عنوان مناطق سفید عنوان می کنند، حرف درستی نیست چون هنوز هیچ منطقه ای نه در دنیا نه در ایران فعلا سفید نیست

هیچ منطقه ای سفید نیست/ همچنان کرونا را جدی بگیرید

وی خاطرنشان کرد: اینکه گاهی در اخبار برخی مناطق را به عنوان مناطق سفید عنوان می کنند، حرف درستی نیست چون هنوز هیچ منطقه ای نه در دنیا نه در ایران فعلا سفید نیست. قطعا ما هنوز به مرحله کنترل بیماری کووید ۱۹ به معنای واقعی آن نرسیده ایم و در مرحله مدیریت بیماری هستیم و امیدواریم در روزهای آینده وضعیت روشن تری پیدا کنیم.

دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در آخر در خصوص عملکرد مجلس در این مدت هم به نیوز گفت: مجلس این مدت تعطیل بوده و تقریبا در خصوص مقابله با کرونا هیچ کمکی به حوزه بهداشت و درمان نداشته و این ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده که تا کنون تصمیم گیری  و کارهای اجرایی و عملیاتی را در این حوزه به عهده گرفته است.

گفتگو: مشکات سخاوتی

 


 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=39885

ثبت نظر

-