حقایق جالب در مورد لامبورگینی

  • کد خبر : 395646
  • 05 اسفند 1399 - 2:58
حقایق جالب در مورد لامبورگینی

 

حقایق جالب در مورد لامبورگینی

ماشین‌های لامبورگینی، اگرچه آن قدمت و تجربه مسابقه‌ای خودرو‌های فراری را ندارند، اما در بحث مهندسی و عملکرد نهایی، اگر بیشتر از ابرخودرو‌های فراری نباشند، هیچ‌گاه کمتر نبوده‌اند. برای مثال، همین قلب تپنده ۱۲ لیتری لامبورگینی که می‌توان آن را نمونه‌ی کاملی از هنر مهندسی از نوع ایتالیایی و به کمال رسیدن آن در خودرو‌هایی مانند مورسیلاگو قلمداد کرد.

راندن هر خودرویی که برند گاو خشمگین ایتالیایی روی آن نقش بسته باشد، برای هرکسی در دنیا، یک آرزو و خیال جذابی بوده و هست. ابرخودرو‌های لامبورگینی، ماشین‌هایی با صدایی بلند بوده و در کنار طراحی تهاجمی و جذاب خود، با عملکرد فوق‌العاده بالایی نیز تولید و عرضه می‌شوند.

اکنون لامبورگینی در پنجاه و ششمین سال تولد خود به سر برده و با رفتن زیر چتر شرکت بزرگی مانند فولکس‌واگن آلمان، این شرکت سریع‌ترین، تهاجمی‌ترین، قدرتمندترین و البته جذاب‌ترین ابرخودرو‌های روی کره زمین را تولید کرده است.

با ما باشید تا با حقایق جالب در مورد لامبورگینی و در مورد این شرکت پیشتاز ایتالیایی، آشنا شوید.

تراکتور‌های لامبورگینی

شاید تاکنون، این جمله را که شرکت لامبورگینی در ابتدا، به‌عنوان یک شرکت ساخت تراکتور، کار خود را شروع کرد شنیده باشید. درواقع آقای فروچیو لامبورگینی در جنگ جهانی دوم، به‌عنوان یک مکانیک خبره، به‌عنوان یک ناظر فنی برای نیروی هوایی ایتالیا کار می‌کرد. او در یک جزیره دورافتاده قرار داشت و همیشه سعی داشت بفهمد چگونه قطعات مجزا را تبدیل به یک واحد به نام خودرو کرده و آن را راه بیندازد. همه‌ی این مهارت‌ها، پس از جنگ به او در ساخت تجارت تراکتور از همین قطعات مجزا، کمک شایانی کردند.


فروچیو لامبورگینی در مقابل انزو فراری

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

قصه‌ی تولد و پیدایش ابرخودرو‌های اسپرت لامبورگینی نیز از کنار نیامدن همین دو فرد شروع می‌شود. طبق گفته‌های ولنتینو بالبونی یکی از راننده‌های مخصوص تست خودرو‌های لامبورگینی در آن سال‌ها، از زبان خود فروچیو لامبورگینی می‌گوید که آقای لامبورگینی دو دستگاه خودروی فراری داشت و مکانیک‌های این شرکت، فهمیده بودند که سیستم کلاچ به‌کاررفته در این خودرو‌های فراری، با بعضی از تراکتور‌های لامبورگینی یکسان است.

لامبورگینی نیز به انزو فراری پیام داد که تو خودرو‌های زیبایت را با قطعات تراکتور من می‌سازی. فراری نیز پاسخ توهین‌آمیزی به او در مورد ساخت تراکتور داد و به همین دلیل لامبورگینی به سمت خودرو‌های اسپرت خود رفت. لامبورگینی ۳۵۰ GTV اولین خودروی غیر تراکتور و جذاب این شرکت بود.


خودروی ۳۵۰ GTV موتور نداشت!

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

زمانی که برای اولین بار، ۳۵۰ GT در موتورشو تورین به نمایش درآمد، ازآنجایی‌که این خودرو هنوز کامل نشده بود، در داخل کاپوت آن به‌جای یک موتور، آجر قرار داده‌شده بود تا قسمت جلویی ماشین سنگین شده و به سمت پایین بیاید و این‌گونه تصور شود که موتوری درون این خودرو است.

>>>بیشتر بخوانید:

لامبورگینی سیان به آمریکای شمالی رسید

آشنایی با لامبورگینی اوراکان LP1200

لامبورگینی خودروی جدید خود را معرفی کرد


همه‌ی تایر‌های لامبورگینی از شرکت پیرلی (Pirelli) هستند

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

رابطه لامبورگینی با این شرکت ساخت تایر به سال ۱۹۶۳ و انتخاب تایر‌های خودروی ۳۵۰ GTV از برند پیرلی برمی‌گردد. از آن موقع به بعد، هر خودرویی که توسط این شرکت تولیدشده است، از تایر‌های شرکت Pierlli استفاده می‌کند.


فروچیو لامبورگینی علاقه‌ای به مسابقات خودرویی نداشت

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

درواقع، مؤسس این شرکت فکر می‌کرد که شرکت در مسابقات و داشتن تیم، تنها هدر دادن زمان و منابع است و به همین خاطر لامبورگینی از ساخت یک تیم مجزا برای مسابقه اجتناب می‌کرد. البته این‌یک قانون سفت‌وسخت برای لامبورگینی به‌حساب می‌آمد تا اینکه این شرکت با برند ساعت‌ساز سوئیسی، Blancpain برای ساخت تیم مسابقه‌ای S.p.A لامبورگینی همکار شد.


فرانک سیناتراعاشق میورا بود

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

در دهه ۶۰ میلادی، هرکسی که برای خودش کسی بود، یک لامبورگینی میورا داشت. فرانک سینتارا، خواننده مشهور آمریکایی در آن سال‌ها نیز یک نسخه نارنجی‌رنگ از آن داشت. جمله‌ی جالبی که او در مورد خودرو‌های فراری و لامبورگینی گفته این است که اگر می‌خواهید کسی باشید، به سمت خرید یک فراری می‌روید، ولی اگر یک لامبورگینی بخرید یعنی کسی هستید!


دوج دایابلو

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

شرکت کرایسلر، اواخر دهه ۸۰ میلادی لامبورگینی را خرید. در آن سال‌ها، آن‌ها یک سیستم تعلیق لامبورگینی موسوم به Jalpa را کشیده‌تر کرده، چهار درب به آن دادند و نام آن را پورتوفینو گذاشتند. خودرویی که هیچ‌گاه از سطح، طرح مفهومی بالاتر نرفت.


لامبورگینی کنتاش (Cuntacc)

۱۱ حقیقت جالب مخصوص عاشقان برند ایتالیایی لامبورگینی!

در مورد ریشه و نحوه نام عجیب این خودرو داستانی وجود دارد. بر اساس گفته‌های بالبونی که از تیم طراحی این خودرو شنیده است، فردی قدبلند با دستانی بزرگ که در ساخت پره‌های خودرو کمک می‌کرد و لهجه خاصی هم داشت، همیشه لغت Cuntacc را بر زبان می‌آورد. لغتی که می‌تواند به معنای طاعون و یا سرایت بوده و بیشتر به خاطر حالت تعجب یک شخص، استفاده می‌شود.


۱۶ سال با خودروی Cuontach

این خودرو که در سال ۱۹۷۴، لاستیک‌هایش با جاده‌های واقعی آشنا شدند تا سال ۱۹۹۰، به کار خود ادامه داد. خودرویی که اگرچه اولین ابرخودروی لامبورگینی نبود، اما سردمدار بسیاری از مؤلفه‌هایی بود که خودرو‌های لامبورگینی امروزه آن‌ها را به ارث برده‌اند.


رامبو لامبو!

خودروی موسوم به LM۰۰۲، یک شاسی‌بلند لامبورگینی و در نوع خود، یک افسانه به‌حساب می‌آمد. زمانی که برای فروش آماده می‌شد، یک قلب تپنده ۸.۱ لیتری باقدرت ۷۷۵ اسب بخار روی آن نصب‌شده بود. موتوری که برای قایق‌های قدرتمند بوده و این بار در این خودروی لامبورگینی دیده می‌شد.


حمل‌ونقل عضو بدن

لامبورگینی دو خودروی AWD گالاردو خود را به پلیس ایالتی ایتالیا اهدا کرد. خودرو‌هایی که می‌توانستند در مأموریت‌های پلیس، کمک شایانی به آن‌ها بکنند ازجمله شامل شدن یک جعبه یخچال کوچک برای حمل‌ونقل با سرعت‌بالای ارگان‌های بدن. البته برخلاف بسیاری از گزارش‌ها، این ماشین پلیس‌ها، نه‌فقط در این مورد بلکه بیشتر در مأموریت‌های پلیسی مورداستفاده قرار گرفتند.

وبسایت چرخان

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395646

ثبت نظر

-