چه نوع ماسکی بهترین محافظ در برابر ویروس کرونا است؟

  • کد خبر : 395567
  • 05 اسفند 1399 - 10:41
چه نوع ماسکی بهترین محافظ در برابر ویروس کرونا است؟

چه نوع ماسکی بهترین محافظ در مقابل ویروس کووید ۱۹ می باشد

 

بهترین ماسک در برابر کرونا
با شناسایی نمونه های جدید از ویروس کرونا و ابتلای بسیاری از افراد به این ویروس، بهترین راه درمان این بیماری، مبتلا نشدن و یا پیشگیری می باشد.
اکنون که علاوه بر کووید ۱۹، انواع دیگری از این ویروس مانند ویروس انگلیسب نیز انتشار یافته است. بهترین پیشگیری پوشیدن ماسک است و چه بهتر که از دو ماسک استفاده نمایید. یکی از آن ها که ماسک زیرین در این مورد ارجحیت دارد بهتر است ماسک جراحی باشد. بدین صورت احتمال ابتلا به این ویروس خطرناک کمتر خواهد شد.

بهترین ماسک در برابر کرونا

گره زدن نخ ماسک کار درستی است؟

مطالعات متعدد نشان می دهد که گره زدن نخ ماسک کنار گوش ها، سبب ایمن تر شدن این ماسک ها می شود چون فاصله ی بین ماسک را می گیرد و بدین صورت هوای کمتری از بیرون وارد دهان و بینی ما می شود.

روش دیگری برای داشتن ماسکی بهتر این است که ماسکی اندازه صورت خود تهیه نمایید نه خیلی بزرگ و نه بسیار کوچک. ماسک باید دقیقا اندازه ی صورت باشد به طوری که دهان و بینی را کاملا بپوشاند و اجازه ی عبور هوای اضافی را ندهد. این فاصلهرهای خالی بین ماسک و صورت باعث رد و بدل شدن بیشتر هوا می شود و ماسکی غیر استاندارد ایجاد می کند.

هر چند واکسیناسیون سر تا سری شروع شده است اما باید بدانید که حتی با وجود واکسیناسیون هم بهترین راه محافظت داشتن ماسکی استاندارد می باشد. تا زمانی که تمامی افراد جامعه واکسیناسیون نشوند باید ماسک استفاده شود چون ابتلای حتی یک نفر از افراد به کرونا، سبب ابتلای دیگر افراد نیز خواهد شد.

انواع مختلف ماسک ها

ماسک ها انواع مختلفی دارند. ماسک های جراحی، پارچه ای یا فیلتر دار. که هر کدام به مراتبی مانع نفوذ آلودگی ها به بدن می شوند.
کشور های مختلف از ماسک های گوناگون برای بالا بردن سطح امنیتی مردم کشور خود استفاده می کنند. هنگ کنگ ماسک شش لایه ای تولید کرده است که گفته می شود میزان انتقال را به سطح بسیار زیادی کاهش داده است. و آن را بین تمامی افراد جامعه پخش کرده است.
استرالیا ماسک های فوق پزشکی برای تمامی افراد بالای ۶۵ سال خود فرستاده است.ماسک های فیلتر دار برای جلوگیری ار انتقال عفونت بهترین ماسک ها می باشند.در حالی که ماسک های جراحی هم با قیمت پایینی که دارند تاثیر زیادی در پیشگیری از انتقال عفونت دارند.

بهترین ماسک در برابر کرونا

بهترین ماسک در برابر کرونا/چگونه ماسک مناسبی درست کنیم؟

شما می توانید به راحتی ماسک های پارچه ای در منزل برای خود تهیه نمایید.

زیر ماسک خود ماسک دیگری بزنید

تحقیقات نشان داده است که استفاده از ماسک جراحی تنها ۴۴ درصد قدرت پیشگیری دارد. برای غیر قابل نفوذ تر کردن این ماسک ها بهتر است زیر ماسک پارچه ای خود، ماسک جراحی استفاده کنید تا حدود ۹۳ درصد تاثیر گذار شوند.

ولی پوشیدن یک ماسک جراحی و بعد یک ماسک پارچه ای مانع بهتری برای عبور ویروس است چون دو ماسک کاستی های یکدیگر را جبران می کنند. ماسک جراحی ماسک خوبی است اما در کنار گوش ها فاصله ای وجود دار که به راحتی باعث عبور ویروس از آن می شود اما پوشیدن دو ماسک جراحی روی یکدیگر باز هم فضاهای خالی کنار گوش ها را پر نمی کند پس قدرت نفوذ پذیری پایین نمی آید.

اطمینان حاصل کنید ماسک را به درستی استفاده می کنید

اگر از ماسک های جراحی استفاده می کنید، سیم روی بینی را با دست طوری تا کنید که کاملا مانع عبور هوا از آن شود.نخ های لبه های ماسک را طوری گره بزنید که هوا به راحتی از آن ها عبور نکند و کاملا متناسب با صورت شما باشد.

در مورد پوشیدن خود ماسک هم تناقضات زیادی وجود دارد. برخی می گویند فقط افراد بیمار باید ماسک بزنند در حالی که دیگر پژوهشگران می گویند در حالی که ویروس همه گیر شده است، بهترین راه پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس استفاده از ماسک به صورت همگانی می باشد.


آیا رفتن به مغازه و خرید کردن در زمان شیوع کرونا کار درستی است؟

بله شما می توانید به مغازه رفته و خرید کنید به شرط اینکه:

  1. پیش از ورود به مغازه دستان خود را شسته و استریلیزه کنید.
  2. هنگام عطسه یا سرفه، دهان خود را با آرنج تان بپوشانید.
  3. فاصله ی حداقل یک متری با دیگران را رعایت کنید و در صورت رعایت نکردن فاصله، حتما ماسک بزنید.
  4. بعد از ورود به خانه، حتما دستان خود را بشویید و لوازم خریداری شده را هم یا به خوبی شسته یا ضد عفونی کنید.

آیا شنا کردن در استخر عمومی باعث ابتلا به کرونا نمی شود؟

استخری که به خوبی ضد عفونی شده و از کلر برای ضد عفونی آب آن استفاده می شود، ایمن است اما برای ایمنی بیشتر بهتر است فاصله ی یک متری را رعایت کنید.

Www.aarp.org.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=395567
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : Www.aarp.org.com

ثبت نظر

-