۱۵ قانون کاربردی برای افزایش اعتماد بنفس کودکان

  • کد خبر : 394697
  • 03 اسفند 1399 - 18:49
۱۵ قانون کاربردی برای افزایش اعتماد بنفس کودکان

🌕۱۵ قانون کاربردی برای افزایش اعتماد بنفس کودک تان

بچه ای که فاقد اعتماد بنفس است تمایلی به تجربه ی چیزهای جدید ندارد.اعتماد بنفس یکی از بالاترین هدایایی است که والدین به کودکانشان اعطا می کنند.

کارل پیکهارد، نویسنده ی ۱۵ کتاب والدین می گوید” کودکی که فاقد اعتماد بنفس است تمایلی به تجربه ی چیزهای جدید ندارد. چون می ترسد در آن کار شکست بخورد یا دیگران را ناامید کند.”
این مشکل می تواند در زندگی آن ها رابیش تر از بیش عقب بیندازد و مانع کسب شغل بهتری در آینده شود.

🌕دشمن اعتماد بنفس

او می گوید” دشمنان اعتماد بنفس، دلسردی و ترس هستند.”بنابراین به عنوان والدین، تشویق و حمایت کودک تان که از از هر شکستی دلسرد نشود، وظیفه ی شماست.

>>>مطالب بیشتر:

اسباب بازی مناسب سن کودک چیست؟

۷ راز برای داشتن فرزندانی شاد

آیا کودکان افسردگی می گیرند؟

🌕نکاتی طلایی برای افزایش اعتماد بنفس کودک

نکات زیر طی تحقیقات فراوان بدست آمده اند، نکاتی طلایی برای افزایش اعتماد بنفس کودک دلبندتان. توصیه می کنم حتما آن ها را مطالعه نمایید:

۱. تلاش او را تحسین کنید حتی اگر نتیجه ی تلاشش برد یا باخت باشد.وقتی در سفر طولانی زندگی هستید، سفر بسیار مهم تر از مقصد است.
پیخارد می گوید اگر کودک درست انجام داد یا اشتباه همین که تلاش خود را کرده است جای تحسین دارد. آن ها نباید هرگز از تلاش کردن احساس خجالت کنند.


۲. کودک خود را تشویق کنید تا استعدادهای خود را کشف کند.کودک خود را تشویق کنید تا کارهایی که علاقه دارد را انجام دهد ولی به او فشار نیاورید.



۳. اجازه دهید خودشان مشکلات را درک کنند.اگر خود شما سختی کار را متحمل می شوید پس کودک شما هرگز توانایی یا اعتماد بنفس انجام کارهای خود را کسب نخواهد کرد.پیکهارد می گوید گاه کمک والدین سبب کاهش اعتماد بنفس خود اتکایی می شود.
به عبارت دیگر، نمره ی ۱۵ یا ۱۳ بدون کمک مادر و پدر در درسی بهتر از ۱۹ است که با کمک والدین گرفته شود.


۴. اجازه دهید مطابق سن شان رفتار کنند.انتظار نداشته باشید کودک شما بیشتر از سن خود رفتار کند. وقتی کودکی فکر می کند تنها رفتار استاندارد درست این است که مانند والدین رفتار کند، از انجام آن رفتار دلسرد می شوند. تلاش برای انجام توقعاتی بیش از سن، اعتماد بنفس را پایین می آورد.


۵. شجاع بودن را تشویق کنید.گاه جریان بی پایان سوالات به ذهن کودک می رسد که با تشویق و صبوری باید به آن ها پاسخ داد.
فرزندانی که مادران خانه داری دارند، وقتی وارد مدرسه می شوند به کودکان دیگر ارجحیت دارند چون مادر آن ها سوال های کنجکاوانه ی آن ها را همیشه پاسخ داده است. به عبارت دیگر، آن ها می دانند چطور سریع تر یاد بگیرند.


۶. چالش های جدید به آن ها بدهید.سعی کنید کودک خود را با چالش های جدیدی روبرو کنید و مسئولیت های جدید به او بدهید.


۷. هرگز از عملکردشان انتقاد نکنید.هیچ چیزی بیشتر از انتقاد از تلاش هایشان آن ها را دلسرد نخواهد کرد.دادن پیشنهاد های خوب به کودکان مفید می باشد اما هرگز به آن ها نگویید کارشان را بد انجام می دهند.چنانچه کودک شما از رد شدن و انتقاد توسط شما می ترسد پس هرگز قدم در راه جدید نمی گذارد.پیکهارد می گوید: انتقاد والدین سبب کاهش اعتماد بنفس می شود.



۸. اشتباهات کودک را مانند قطعه ای سازنده از پازل یادگیری کودک قرار دهید.او می گوید: یادگیری از اشتباهات، باعث ساخت اعتماد بنفس می شود.وقتی والدین اشتباهات را برای یادگیری کودک قلمداد می کنند کودک تشویق به یادگیری بیشتر می شود.
بیش از حد از کودک خود محافظت نکنید. سعی کنید اجازه دهید موقعیت های جدید را تجربه کند، خطا کند و سپس آن را جبران نماید.


۹. در را به روی تجربیات جدید بگشایید.پیکهارد می گوید: شما به عنوان والدین باید کودک را در موقعیت هایی قرار دهید تا تجربیات جدید کسب کند و بتواند اعتماد بنفس خود را افزایش دهد.
روبرو شدن با موقعیت های جدید به آن ها می آموزد مهم نیست چقدر آن موقعیت ها می توانند سخت و دشوار باشند آن ها بالاخره بر آن غلبه خواهند کرد.


۱۰. شما به آن ها بیاموزید چگونه موفق شونددیدن موفقیت شما تاثیر بسزایی روی کودک تان دارد. شما به عنوان قهرمان زندگی او هستید. پس سعی کنید با طرز رفتار خود به او چیزهای خوبی بیاموزید.


۱۱. به آن ها نگویید نگران هستیدوقتی به کودک خود می گویید نگران موضوعی هستید اول در دید او اعتماد بنفس خود و سپس اعتماد بنفس خود را متزلزل خواهید کرد.


۱۲. به کودک خود پیشنهاد کمک دهید، اما نه خیلی زود
می توانید به کودک خود در مواردی که دچار مشکل می شود پیشنهاد کمک دهید اما ابتدا اجازه دهید خود او مشکل خود را حل نماید.


۱۳. او را تشویق کنید با موقعیت های جدید روبرو شود.با تشویق او به انجام کارهای جدید باعث ایجاد شجاعت در او خواهید شد.
بدانید که راحتی در سر و کار داشتن با کارهای آشنا است اما شجاعت در تجربه کارهای جدید و ناشناخته.


۱۴. اجازه ندهید کودک تان با قرق کردن خود در صفحه گوشی یا کامپیوتر از تجربیات جدید دنیای واقعی دور بماند.

تجربیات واقعی در دنیای واقعی هستند نه در صفحه ی کامپیوتر. پس او را تشویق به رفتن به دنیای واقعی کنید.


۱۵. مسئول باشید، نه خیلی محدود کننده.سعی کنید کودک خود را هدایت کنید نه محدود. اجازه دهید او با دنیای جدید آشنا شود. ولی دورا دور او را نظاره گر باشید.

هدایت کودک، تربیت کودک، افزایش اعتماد بنفس کودک، دنیای واقعی، اشتباهات کودک
Www.independent.co.uk.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394697
  • نویسنده : سیده راضیه قوامی
  • منبع : Www.independent.co.uk.com

برچسب ها

ثبت نظر

-