پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل The Room: Old Sins

  • کد خبر : 394656
  • 03 اسفند 1399 - 15:34
پیشنهاد نوروزی؛ بازی موبایل The Room: Old Sins

برترین ها – سید هادی هادیان: شاید بازی موبایلی The Room: Old Sins در ابتدا یک بازی پولی بی ارزش به نظر برسد، اما اگر شیفته حل معما‌های پیچیده و داستانی هستید، بهتر است که این بازی را از دست ندهید و ساعت‌ها سرگرمی را برای خود به ارمغان بیاورید.

در یک کلام بگویم که استودیو فایرپروف گیمز (Fireproof Games)، این بازی را به شکلی طراحی کرده است که باید ساعت‌ها وقت بگذارید و محیط بازی رو زیر و رو کنید. پس در همین ابتدا خدمتتان عرض کنم که اگر حوصله و صبر کافی ندارید، قید این بازی را بزنید. البته لذت به چالش کشاندن دوستان و آشنایتون در ایام نوروز برای حل معما‌های بازی The Room: Old Sins، ارزش تکرار این اثر هنری را دوچندان می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این بازی معمایی آشنا شویم.

فکر نکنم محبوبیت بازی‌های فکری، موضوعی جدیدی در این دوره از بازی‌های موبایلی باشد و این اعتقاد در بین اهالی گیم وجود دارد که پرداختن به سبک معمایی باعث محبوبیت هر چه بیشتر پلتفرم‌های اندروید و آیفون شده است. سری بازی‌های The Room یکی از آن دسته‌های بازی‌هایی است که به خوبی توانسته در این عرصه عمل کند و مخاطبان زیادی را جذب خود کند. سه‌گانه ابتدایی این بازی، اثری فوق العاده بود که باعث شد این اثر زیبا جای خود را بیشتر در دل هواداران باز کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سری که باعث محبوبیت آن شده است، اضافه شدن المان ترس به محیط بازی است. در ظاهر بازی هیچ نکته ترسناکی ندارد، اما زمانی که غرق بازی می‌شوید، اتمسفر و صدا‌های پس زمینه بازی، حس و حال بازی‌های ترسناک را به شما القا می‌کند. بازی The Room: Old Sins، جدیدترین نسخه از سری The Room است که همان آیتم‌های همیشگی این سری را در خود جای داده است و نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است.

اگر از طرفداران سری The Room باشید، حتما می‌دانید که داستان پردازی نقش مهمی در روایت این بازی اجرا میکند. در The Room: Old Sins داستان از اتاق زیر شیروانی خانه آقا و خانم لاکوود شروع می‌شود. هنگامی که در اتاق زیر شیروانی قرار دارید، متوجه یک خانه عروسکی می‌شوید که کمی با دقت به این خانه متوجه مرموز بودن و نکاتی می‌شوید که امکان دارد با حل کردن آن‌ها راز مفقود شدن آقای لاکوود و همسرش را پیدا کنید. بر خلاف بسیاری از بازی‌های ترسناک دیگر، شروع داستان در این بازی کاملا قابل فهم است و یا اگر به شکل مرموزی آغاز برای شما آغاز شود، در ادامه به بهترین شکل ممکن پاسخ سوالات خود را پیدا خواهید کرد.

بررسی بازی موبایل The Room: Old Sins

یکی از ویژگی‌های جدید بازی The Room: Old Sins که معما‌های بازی را جذاب‌تر کرده است، استفاده از یک لنز است که به وسیله آن، موارد مخفی در محیط‌های مختلف بازی را مشاهده خواهید کرد. البته این نکته را ذکر کنم که این آیتم بی شباهت به آیتم دروبین فیلم برداری در بازی outlast نیست. به‌عبارتی لنز شما، یکی از نکات مهم گیم‌پلی است که به سری The Room شکل و شمایل جدیدی بخشیده است. از طرفی زمانی که وارد هر اتاق می‌شوید و لنز خود را به کار گیرید، یک سری علائم را مشاهده می‌کنید که این علائم، مواردی هستند که در گوشه و کنار بازی و در آینده پاسخ سوالات مختلف شما خواهند بود.

در این قسمت از بازی The Room: Old Sins برای حل معما‌های بازی باید جا به جای محیط را باقت وارسی کنید. در واقع سازندگان این بازی طوری معما‌ها را طراحی کرده اند که هر مکانی را باید بیشتر از چندبار مورد بازرسی قرار دهید. برای مثال در یکی از قسمت‌های محیط خانه عروسکی، برای حل کردن یک معمای پیچیده، نیاز به یک اهرم دارید و در منطقه‌ای قرار دارید که هیچ استفاده‌ای از این آیتم نخواهد شد. در نتیجه باید از مکان حال حاضر خارج شده و در محیط‌های دیگر بازی به دنبال راهی برای به کار بردن این آیتم باشید. هرچند این جست‌وجو‌ها ممکن است در بعضی از مراحل بازی باعث اذیت و آزار شما شود.

بررسی بازی موبایل The Room: Old Sins

اگر بخواهیم در مورد معما‌های بازی The Room: Old Sins بیشتر توضیح دهیم باید بگویم که معما‌های بازی در دو مدل مجزا طراحی شده است. اولین مدل از معماها، مربوط به معما‌های کلی بازی می‌شود که حتی بدون همان لنزی که گفتیم می‌توان آن‌ها را حل کرد و طبق معمول هرکدام از درجه سختی‌های متفاوتی برخوردار هستند. این تیپ از معما‌ها دقیقا همان مدل‌هایی است که در سری The Room با آن برخورد داشته‌اید.

در مورد مدل دوم معما‌ها جریان کاملا فرق میکند. هنگامی که حل معما‌های بازی به لنز مرموز بستگی دارد، دقیقا اینجاست که چالش‌های اصلی بازی برای شما شروع می‌شود. در طول حل کردن این معماها، شما با فعال کردن لنز باید شکل واقعی محیط یا آن معما را ببینید و با چرخاندن یا جابه‌جا کردن اهرم‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را حل کنید. خوشبختانه بازی The Room: Old Sins دارای یک بخش راهنما است که این بخش با طراحی خوب خود به شما کمک می‌کند تا بدون ذره‌ای از لو رفتن داستان اصلی بازی پاسخ معما‌های بازی را بهتر پیدا کنید.

یکی از المان‌های دیگر که در این بازی به خوبی پیاده شده است، موسیقی پس‌زمینه و افکت‌های صوتی بازی است که نسبت به نسخه‌های قبلی عملکرد بهتری داشته است. سازندگان بازی در استودیو Fireproof Games از یک سکوت سنگین و صدا‌های خاصی در پس زمینه بازی استفاده کرده است تا بتواند حس و حال ترس را بیش از پیش به شما القا کند. از آنجایی که با یک ژانر وحشتناک رو به رو هستیم، این انتظار می‌رود که موسیقی بازی توانایی القای حس ترس زیرپوستی را به شما داشته باشد.

بررسی بازی موبایل The Room: Old Sins

در مجموع باید اذعان کنیم که بازی معمایی اندروید و آیفون The Room: Old Sins که جدیدترین نسخه از مجموعه The Room است، پیشنهاد خوبی برای طرفداران اهل وحشت و همچنین ژانر معمایی است که علاوه بر داشتن اندکی نقاط ضعف توانسته نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت قابل قبولی داشته باشد. همچنین The Room: Old Sins بدون داشتن ویدئو‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی منجزرکننده، می‌تواند آرامش شما در حین بازی را نیز نضمین کند. پس تا دیر نشده سری به فروشگاه‌های گوگل و اپ استور بزنید و همین لحظه تجربه یک بازی معمایی ترسناک را با The Room داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=394656

ثبت نظر

-