کاشت ابروی طبیعی یا مصنوعی؟

  • کد خبر : 392209
  • 30 بهمن 1399 - 10:18
کاشت ابروی طبیعی یا مصنوعی؟

 

کاشت ابروی طبیعی به دلیل کوچک بودن محل ترمیم، چندان گران و وقت‌گیر نیست و می‌توان انتظار داشت تا در کمترین زمان ممکن و با استفاده از تکنیک‌های مختلف طبیعی و مصنوعی بتوان به نتیجه مطلوب در زمینه ترمیم مو‌های ناحیه ابرو رسید.

ریزش و کاهش مو‌های ناحیه ابرو، از جمله مواردی است که به صورت مستقیم بر زیبایی چهره تاثیرگذار است. مشکلات متعددی مثل سوابق ژنتیکی، تغذیه نامناسب، بیماری‌های پوستی، استرس و مصرف دارو‌هایی خاص ممکن است منجر به ریزش مو‌های ناحیه ابرو شود. در این مواقع کاشت ابروی طبیعی، راهکاری مناسب برای بازگرداندن زیبایی از دست رفته صورت به حساب می‌آید.

البته باید به این موضوع دقت داشت که اندازه‌گیری حجم ترمیم، رسم خطوط ابرو، هماهنگی محل قرارگیری دو ابرو و البته تکنیک استفاده شده در ترمیم ابرو، همه و همه باید توسط یک پزشک و کارشناس با سابقه و متخصص انجام شود. نزدیکی محل ترمیم با چشم، رعایت اصول پزشکی و بهداشتی بیشتری را می‌طلبد و بهتر است مجموعه‌ای برای ترمیم ابرو انتخاب شود که در این زمینه از تجربه لازم برخوردار است.

کاشت ابروی طبیعی یا مصنوعی؟

کاشت ابروی طبیعی

شاید یکی از پرسش‌های اولیه مطرح شده در زمینه کاشت و ترمیم ابرو، انتخاب روش ترمیم و درمانی باشد. در گذشته تکنیک‌های مصنوعی کاشت ابرو بین بیماران و مراجعه‌کنندگان محبوبیت داشت و بسیاری از اشخاص با استفاده از مو‌های مصنوعی، مشکلات این ناحیه را ترمیم می‌کردند.

>>>بیشتر بخوانید:

میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو چیست؟

بین ۴ تا ۷ هفته ابروهای‌تان را پرپشت و زیبا کنید

بحران مدل ابروی یک دختر در یک مدرسه در لیورپول

با این حال ریسک بالای عفونت و نبود زیبایی لازم باعث شد تا کم کم استفاده از مو‌های مصنوعی برای ترمیم ابرو، به فراموشی سپرده شود و تکنیک‌های ترمیمی با استفاده مو‌های طبیعی، جایگزین این روش شود.

به طور کلی می‌توان انتظار داشت که استفاده از هر نوع روش کاشت ابرو طبیعی، نتیجه‌ای بهتر و امن‌تر را در اختیار بیماران قرار دهد. با این اوصاف کاشت ابروی مصنوعی تنها برای بیمارانی مجاز است که برای آن‌ها به هیچ‌وجه نمی‌توان از تکنیک‌های طبیعی استفاده کرد.


تاثیر ابرو در زیبایی

کاشت ابروی طبیعی

ابرو یکی از عوامل بسیار مهم در شکل گیری چهره انسان است. شاید این موضوع برای شما عجیب باشد، اما در مردان و زنان می‌توان با استفاده از تغییر شکل و رنگ ابرو، بسیاری از مشکلات ناحیه فوقانی صورت را ترمیم کرد.

افتادگی چشم‌ها، نزدیکی دو چشم و فاصله چشم و پیشانی از جمله مواردی است که با استفاده از تغییر در شکل ابرو، قابل ترمیم است. از این رو داشتن یک ابروی پرپشت و سالم، شانس بهتری را در اختیار متخصص زیبایی شما قرار می‌دهد تا با اجرای تغییرات لازم، چهره‌ای زیباتر را برای شما ترسیم کند.

باید به این موضوع دقت داشت که کاشت ابرو تنها مختص زنان نیست و مردان هم ممکن است از مشکلات این ناحیه مثل ریزش و تغییر شکل ناخواسته رنج ببرند.


مراحل کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابروی طبیعی

یکی از تکنیک‌های بسیار محبوب در زمینه کاشت ابروی طبیعی، استفاده از روش FUE است. در این روش یک بخش از مو‌های فرد مثل مو‌های پشت گوش به عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. البته ممکن است با نظر مستقیم پزشک، ترکیبی از روش‌های مختلف مثل FUT، SUT و FIT نیز در ترمیم مو‌های ناحیه ابرو مورد استفاده قرار بگیرد.

مو‌ها با دقت بسیار زیاد از محل بانک برداشته و به صورت تک تک به ناحیه ابرو اضافه می‌شوند. معمولا این تکنیک با توجه به شرایط بیمار، با استفاده از بیهوشی خفیف یا بی حسی موضعی انجام می‌شود و بسیار بی خطر است.

پیش از شروع مراحل برداشت بانک مو و قراردادن فولیکول در ناحیه ابرو، بیمار، پزشک و یک کارشناس زیبایی، شکل نهایی ابرو، تراکم مورد نظر، تعداد مو‌های کاشته شده و شکل خطوط ابرو را بررسی و نتیجه نهایی را مشخص می‌کنند.

در صورت استفاده صحیح از بانک مو، حذف سلول‌های چربی و پوست‌های اضافه، می‌توان انتظار داشت که ابرو‌های کاشته شده درست شبیه ابرو‌های طبیعی رفتار کنند و هیچگونه تفاوتی بین مو‌های طبیعی این ناحیه و مو‌هایی نصب شده احساس نشود.

در صورتی که عمل کاشت ابرو طبیعی موفقیت آمیز باشد، در کوتاه مدت می‌توانید مو‌های ناحیه ابرو را به شکل مورد نظر خود در بیاورید و حتی زیر ابروی خود را بردارید. ابرو‌های کاشته شده درست مثل ابرو‌های طبیعی فرد، با تغییرات مد نظر شما هماهنگ هستند و برداشتن آن‌ها منجر به نابودی فولیکول ابرو نمی‌شود.

به طور کلی با توجه به تراکم انتخابی و ظرافت خطوط مورد نظر، عمل ترمیم ابرو با مو‌های طبیعی معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت زمان می‌برد.


عوارض کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو طبیعی بر خلاف روش‌های قدیمی و مصنوعی، بی خطر است، زیرا مو‌های کاشته شده از بدن خود بیمار استخراج شده اند و امکان عفونت و پس‌زدگی به حداقل ممکن می‌رسد.

قرمزی ناحیه کاشت ابرو یکی از عوارض رایج است که معمولا در مدت زمان کمتر از ۵ روز برطرف می‌شود. در موارد نادر، خون‌مردگی و تورم نیز در این ناحیه رخ می‌دهد که در کمتر از ۳ روز برطرف خواهد شد. هرچند هرگونه نگرانی باید با پزشک مربوطه هماهنگ شود، زیرا استرس زیاد بر نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیرگذار است.

۲ تا ۳ هفته بعد از کاشت ابرو طبیعی، مو‌های کاشته شده می‌ریزد که ممکن است در نگاه اول نگران کننده باشد. با این حال باید به این موضوع توجه داشت که ریشه مو در این بازه زمانی تخریب نمی‌شود و ۴ ماه زمان لازم است تا مو‌های کاشته شده به اندازه مورد نظر شما برسند.

رشد ضعیف، قرمزی بیش از حد و انحراف رشد از جمله عوارض ممکن در کاشت ابرو است که در کمتر از ۴ درصد از بیماران رخ می‌دهد. این عوارض آنقدر شدید نیست که نتوان با استفاده از تکنیک‌های ترمیمی آن‌ها را پشت سر گذاشت.


حذف تاتو و کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابروی طبیعی

بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک‌های ترمیم مو، اشخاصی هستند که با یک انتخاب نادرست، از تکنیک تاتو ابرو برای ترمیم این ناحیه استفاده کرده‌اند. در اینگونه موارد با نظر مستقیم پزشک، دو روش خاص برای ترمیم ابرو انتخاب می‌شود.

در روش اول پزشک، ناحیه تاتو شده را مناسب ترمیم می‌داند و کاشت مو روی تاتو انجام می‌شود. در روش دوم نیاز است که در چندین جلسه، تاتو پاک و یا کمرنگ شده تا ابروی کاشته شده، طبیعی‌تر به نظر برسد.

در هر صورت باید به این موضوع توجه داشت که این روش ترمیمی، هزینه و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت، اما در اغلب موارد نتیجه به دست آمده آنقدر جذاب و زیبا است که ارزش این همه تلاش و دردسر را دارد.


هزینه کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابروی طبیعی

هزینه نهایی کاشت ابرو طبیعی، به کلینیک مورد نظر، تراکم انتخابی و روش نهایی کاشت مرتبط است. به‌طورکلی قیمت اعلامی را نمی‌توان نشان‌دهنده کیفیت کلینیک دانست و بهتر است از تجربه پزشک مورد نظر اطمینان کسب کنید.

با این حال می‌توان انتظار داشت که بر خلاف کاشت مو سر که معمولا پر هزینه است، کاشت ابروی طبیعی به دلیل کوچک بودن ناحیه ترمیم، هزینه زیادی را روی دست شما نگذارد.


کاشت ابروی طبیعی در زنان باردار

یکی از مواردی که باید در هنگام هرگونه عمل جراحی و زیبایی به آن دقت شود، شرایط جسمی بیمار است. زنان باردار، بیماران دیابتی و هر فردی که از بیماری‌ها و شرایط خاص برخوردار است، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو به حساب نمی‌آید.

بهتر است تمامی شرایط پزشکی خود، حتی بیماری‌های گذشته را نیز با پزشک مربوطه مطرح کنید. هرچند مراحل کاشت طبیعی ابرو بی‌خطر است، اما دارو‌های بی‌حس کننده و بی‌هوشی ممکن است جان بیماران و یا زنان باردار را به خطر بیندازد. در پایان این پزشک شما است که با یک بررسی دقیق، می‌تواند بهترین انتخاب را در اختیار شما قرار دهد.

برترین‌ها

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=392209

برچسب ها

ثبت نظر

-