خودروسازان بزرگ، ایران خودرو و سایپا هستند که بیشترین شاکی را دارند / سلطان لیموترش و لیمو شیرین کیست

  • کد خبر : 39184
  • 24 فروردین 1399 - 16:06
خودروسازان بزرگ، ایران خودرو و سایپا هستند که بیشترین شاکی را دارند / سلطان لیموترش و لیمو شیرین کیست

به گزارش نیوز به نقل از خبرآنلاین، به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در برنامه تلویزیونی روی خط خبر با بیان اینکه این سازمان یک مرجع رسیدگی است نه نظارتی، گفت: ما به همه تخلفات واحدهای تولیدی زمانی رسیدگی می‌کنیم که سازمان حمایت از مصرف کنندگان به عنوان مرجع اصلی به ما بگوید فلان کارخانه ماست را مثلاً ۲۰ درصد گران کرده یا رب گوجه ۷ هزار تومان گران شده، آن وقت ما رسیدگی می‌کنیم. سازمان اداری نیستیم بلکه حکم مدار هستیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: انتقادات و توقعات مردم که به حق است را می‌دانیم اما ما هم توقعاتی از قانون داریم، سازمان زمانی مؤثر می‌تواند باشد که خودش بتواند به عنوان دادستان اقتصادی وارد شود، اینکه منتظر باشیم سازمان حمایتی لیست تخلفات را بدهد و ما بعد ورود کنیم کار را سخت می‌کند.

رایگانی گفت: قانون حمایت صنفی مصوب سال ۹۲ است که مصوب کرده اتحادیه‌ها باید تخلفات اصناف را به تعزیرات گزارش دهند، تعجب می‌کنم چند روز گذشته خبری دیدم که رئیس اتحادیه بار به راحتی می‌گوید لیموشیرین و لیموترش دست ۵ نفر است و اینها در زیرزمین‌های خود آنها را نگهداری می‌کنند، اما اتحادیه‌ها مرجع اعلامی نیستند و باید به تعزیرات اسامی و آدرس انبارها را بدهد. ما نمی‌توانیم از آنها بخواهیم اما برای رفع این نقیصه‌ها از واژه “می‌تواند” استفاده کردیم و از شعب پخش تعزیرات برای بازرسی استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه بیاید و به ما بگوید، اعلام رسانه‌ای کافی نیست و شاید مردم این انحصارها را بدانند ولی باید به ما رسمی بگویند.

رایگانی افزود: ما فقط در سال ۹۸، ۵۸۴ هزار پرونده را رسیدگی کردیم قانونگذار این را برای ما مشخص کرده که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۵۰۰ پرونده صنفی بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: معاونت پیشگیری سازمان با سه اداره کل گشت‌ها و امور اقتصادی فعالیت می‌کند و در تمام امورات کشوری مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تأمین و توزیع کالا یا در بحث کرونا پای کار است.

رایگانی افزود: در بحث خودرو، در سال گذشته، ۲۱ هزار شاکی خصوصی که فرد بوده و از نمایندگی‌ها و خودروسازها و اشخاص، خودرو خریداری کرده را مختومه کردیم.

وی یادآور شد: ۶۵۰۰ خودرو شرکت آذربایجان خودرو (آذویکو)، آمده‌اند ثبت نام کرده و شرکت خودروساز چینی خودرو را نداده و مردم پول دادند و حق داشتند، آمدیم بخشی از قطعاتی که وارد کرده بودند را ملزم کردیم تولید کنند که حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ خودرو می‌شود را تولید کردیم و از خودروساز هم حمایت کردیم و گیرهای اداری را در بخش گمرک و دولت کم کردیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در ایام نوروز ۱۱ نفر از رؤسای گشت ما در تهران مبتلا به کرونا شده‌اند و یک نفر فوت شده ولی بازرسان حضور داشته‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: خودروسازان بزرگ، ایران خودرو و سایپا هستند که بیشترین شاکی را دارند و برخوردهای لازم قانونی را با آنها داریم.

رایگانی در پاسخ به اینکه چرا انبوهی از شکایت از این دو شرکت وجود دارد؟ گفت: در سال قبل از پلمب کل کارخانه تا عدم فروش را داشته‌ایم یا شماره کل خطوط تلفن را مسدود کردیم.

وی تصریح کرد: با این وجود بیشترین پرونده‌ها مربوط به خودروسازی آذویکو بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: گاهی می‌بینیم واحد متخلف رفته حکم ما را از دیوان عدالت گرفته و لغو کرده، همین تعدد مراجع قضائی و مراجع بالاتر موجب می‌شود متخلفان سو استفاده کنند.

وی در مورد کرونا و اقدامات سازمان تعزیرات گفت: ۴۴۹۱ تیم گشت از ۳ فروردین تا ۱۹ فروردین داشتیم که ۲۶ هزار و ۵۵۸ بازرسی شده در کل کشور که ۴۶۱۱ پرونده تشکیل و ۳۲۰۰ پرونده آن مختومه شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: ۷میلیون و ۳۵۲ هزارو ۵۸۴ عدد ماسک کشف شده است، ۴۸۱ هزار و۹۸۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۷۵ میلیون و ۴۷۳ هزارو ۷۶۶ دستکش کشف و تحویل وزارت بهداشت داده شده است.

رایگانی اظهار کرد: کشف ۵ میلیون عدد ماسک در تهران بزرگترین پرونده در این زمینه بوده است که مراحل پایانی استعلامات را دارد و حکم آن بزودی اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما با دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در ارتباط هستیم و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قاعدتاً نباید کمبودی از این بابت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=39184

ثبت نظر

-