درمان چروک‌های اطراف چشم/ به روش خانگی

  • کد خبر : 387611
  • 17 بهمن 1399 - 11:31
درمان چروک‌های اطراف چشم/ به روش خانگی

 

چروک‌های اطراف چشم

همچنین لازم به ذکر است که با افزایش سن، چروک های پنجه کلاغی در گوشه های خارجی چشم ایجاد می‎شوند و ماسک های دور چشم باعث از بین رفتن این چروک های پنجه کلاغی نمی ‎شوند اما به بهبود ظاهر آن ها کمک فراوانی می‎ کنند.

 اولین چروک‌هایی که در صورت ما نمود پیدا می‌کنند، خطوط پنجه کلاغی یا چروک‌های اطراف چشم هستند. این چروک‌ها به ویژه برای خانم‌ها ناخوشایند هستند و زیبایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند آن‎ها را رفع کرد. در این مطلب قصد داریم شمارا با روش‌های درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم آشنا کنیم.

خطوط پنجه کلاغی چه هستند؟

چروک یا خطوط پنجه کلاغی، خطوط ریزی هستند که هنگام خندیدن یا اخم کردن یا دگر حالا مختلف صورت در اطراف گوشه چشم دیده می‌شود. این خطوط در ابتدا دینامیک هستند یعنی با بازگشت حالت صورت به شکل طبیعی و ریلکس، خطوط رفع می‌شوند، اما با گذشت زمان این خطوط برجسته‌تر شده و ثابت یا به اصطلاح استاتیک می‌شود.

چه عواملی باعث ایجاد خطوط پنجه کلاغی می‌شوند؟

به طور کلی این خطوط با تغییر حالت صورت به صورت موقت دیده می‌شود، اما با افزایش سن خطوط پنجه کلاغی دائمی و عمیق‌تر می‌شوند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب داغ، خشکی پوست و اخم زیاد می‌تواند روند ایجاد خطوط پنجه کلاغی را تسریع نماید.

درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

رفع چروک‌های اطراف چشم با استفاده از درمان‌های خانگی

برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی به روش خانگی راهکار‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

سفیده تخم مرغ

پروتئین، مهم‌ترین ماده‌ای است که در سفیده تخم‌مرغ وجود دارد. بسیاری از افراد معتقدند این ماده باعث سفت شدن پوست و جمع کردن چربی اضافی روی آن می‌شود.

برای استفاده از سفید تخم‌مرغ، می‌توانید سفیده تخم‌مرغ را بزنید تا حالت فوم مانند پیدا کند. آن‌گاه آن را بر خطوط روی پوست قرار داده و پس از ده دقیقه پاک کنید. همچنین می‌توانید سفید تخم‌مرغ را بر روی پوست بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. آن‌گاه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را حداقل هفته‌ای دوبار انجام دهید.

درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

شیر

اگر از طعم شیر خوشتان نمی‌آید، می‌توانید، تکه‌ای پنبه را به شیر آغشته کرده و بر روی خطوط پنجه کلاغی بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. برای دریافت نتیجه بهتر، می‌توانید کمی روغن بادام به شیر اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را به پنبه آغشته کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی خطوط پنجه کلاغی قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

>>>مطالب بیشتر:

چروک های صورت را محو کن

مو‌های سرتان را بکشید و چین‌و‌چروک‌های‌تان را محو کنید

رفع چروک صورت و آفتاب سوختگی

آلوئه ورا

آیا مشکلی وجود دارد که آلوئه ورا نتواند آن را برطرف کند؟ آلوئه ورا قادر به درمان بسیاری از اختلالات پوستی است و برای خطوط پنجه کلاغی هم موثر خواهد بود. تنها کافی است کمی از ژل آلوئه ورا را روی خطوط قرار دهید و بعد از گذشت بیست دقیقه پوست خود را بشویید.

خیار

برای رفع خطوط پنجه کلاغی، خیار را به شکل پوره درآورده و بر روی خطوط قرار دهید. البته پیشنهاد می‌کنیم به دلیل خواص این ماده مفید، پوره خیار را روی دیگر بخش‌های صورت خود نیز بگذارید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. آن‌گاه صورت را با آب سرد بشویید.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای مغذی است که به دلیل داشتن انواع ویتامین‌های A، E، C و آنتی‌اکسیدان‌ها، برای سلامتی پوست و رفع چین و چروک بسیار مفید است. این میوه خاصیت آب‌رسانی داشته و استفاده از آن پوستی شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای استفاده از آووکادو کافیست قسمت نرم آن را جدا کرده و له کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا به آن اضافه کرده و ترکیب به دست آمده را بر روی پوست قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب گرم خوب بشویید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خواص بسیار زیادی برای پوست دارد که از بین آن‌ها می‌توان به درمان آکنه، درمان اگزما، باز کردن منافذ بسته، شفاف‌سازی پوست و رفع چین و چروک‌های صورت اشاره کرد.

برای استفاده از خواص گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری آب آن را با یک عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را بر روی پوست اطراف چشم بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله مواد بسیار مفید برای پوست و مو است که در اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود. برای استفاده از روغن نارگیل کافیست مقداری را از آن را روی خطوط پنجه کلاغی بمالید و به آرامی با دست ماساژ دهید. این کار را هرشب قبل از خواب انجام دهید.

درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

ویتامین E

ویتامین E یکی از مهمترین آنتی اکسیدان‌ها برای جوانسازی سلول‌های پوست است و آن را مرطوب نگه می‌دارد. چند عدد کپسول ویتامین E تهیه کنید و محتویات دو عدد از کپسول‌ها را در یک ظرف خالی نمایید. روغن ویتامین E را مستقیما به خطوط اطراف چشم بزنید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

سیب زمینی

سیب‌زمینی، به دلیل داشتن ویتامین C و نشاسته، برای سلامتی پوست بسیار مفید بوده و تاثیر زیادی در برطرف کردن چین و چروک‌های ریز اطراف چشم دارد. برای استفاده از خواص شگفت‌انگیز این ماده مغذی، سیب‌زمینی را به صورت خام یا پخته شده، رنده کنید و با یک قاشق روغن زیتون مخلوط نمایید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس آن را بشویید.

چطور از خطوط پنجه کلاغی پیشگیری کنیم؟

به اندازه کافی آب بنوشید تا پوستتان خشک نشود. خشکی پوست صورتتان را زودتر چروک می‌کند. استعمال دخانیات باعث پیری زودرس و چین و چروک عمیق تر پوست می‌شود. از استعمال دخانیات خودداری کنید و به هیچ وجه نزدیک افرادی که سیگار یا قلیان می‌کشند و یا دخانیات مصرف می‌کنند ننشینید. خطر دود دخانیات برای شما به اندازه مصرف کننده آن و حتی گاهی بیشتر وجود دارد.

درمان‌های پزشکی در از بین رفتن خطوط اطراف چشم 

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، درمان‌های دیگر پزشکی در درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم موثر هستند مانند:

  • بوتاکس
  • هایفوتراپی
  • میکرودرم ابریژن
  • میکرونیدلینگ

برترین‌ها

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387611

ثبت نظر

-