ایمپلنت دندان دیجیتالی چیست؟

  • کد خبر : 387589
  • 10 اردیبهشت 1400 - 10:38
ایمپلنت دندان دیجیتالی چیست؟

ایمپلنت:برخی از مردم به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هرکسی پیش آید، یک یا تعدادی از دندان‌هایشان را از دست داده‌اند. این مشکل نه تنها از لحاظ ظاهری خوشایند نیست، بلکه مشکلات دیگر مانند ناراحتی ناشی از خوب غذا نخوردن و… را نیز به وجود می‌آورد

ایمپلنت دندان فوری یکی از بهترین راه‌های کاشت دندان و جایگزین دندان‌های از دست رفته است، ولی هنوز اغلب مردم از جراحی ایمپلنت می‌ترسند و بدلیل همین ترس نمی‌توانند کاشت دندان انجام دهند و از درمان ضروری منصرف می‌شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دیجیتالی (ایمپلنت بدون جراحی و بخیه) چیست؟

روشی است که در آن لثه برش زده نمی‌شود و در نتیجه بخیه کردن نیز نداریم. ایمپلنت در این روش با استفاده از surgical guide و بدون خونریزی و درد انجام می‌شود. زمانیکه بیمار از بافت لثه و استخوان مناسبی برخوردار باشد، کاشت دندان توسط دندانپزشک بدون جراحی و با حداقل درد و خونریزی صورت می‌گیرد، بدین ترتیب به دلیل عدم آسیب رسانی به بافت اطراف ایمپلنت دندان، دندان کاشته شده سریعتر با استخوان جوش می‌خورد و زمان درمان به حداقل می‌رسد.

ایمپلنت دندان فوری و با ضمانت مادام العمرسرجیکال گاید (قالب کمک جراحی)

تفاوت‌های کاشت ایمپلنت به روش جراحی و روش دیجیتال

ایمپلنت دندان فوری و با ضمانت مادام العمر
مزایای کاشت ایمپلنت ایمپلنت دندان دیجیتالی

• کاهش زمان کاشت ایمپلنت (هر ایمپلنت ۵ دقیقه)
• انجام دادن کار‌های روزانه بلافاصله بعد از کاشت دندان.
• امکان کاشت ایمپلنت برای افرادی که منع جراحی دارند.
• کاهش میزان درد بعد از کاشت ایمپلنت.
• کاهش مقدار تورم پس از کاشت ایمپلنت.
• روشی منحصربه‌فرد برای بیماران دیابتی و سیگاری.
• مناسب‌ترین روش برای کسانی که سریعا به روکش احتیاج دارند.
• تحویل روکش موقت بلافاصله بعد از جایگذاری ایمپلنت (تحویل روکش درهمان جلسه درمان)

مراحل شروع درمان در دندانپزشکی 

۱. مشاوره تخصصی و ارائه طرح درمان توسط دکترخدابخشی – قالب گیری دیجیتال با اسکنر داخل دهانی – تهیه عکس رادیوگرافی سه بعدی (CBCT) توسط بیمار

۲. شروع درمان در یک جلسه (هر تعداد دندانی که نیاز به ایمپلنت دارید در یک جلسه انجام می‌شود)

ماندگاری ایمپلنت بدون جراحی چقدر است؟

امروزه ایمپلنت یکی از بادوام‌ترین و پیش‌بینی‌پذیرترین روش‌های جایگزینی دندان است. اگر به خوبی از ایمپلنت مراقبت کنید، دندان کاشته شده سال‌های سال در دهان باقی خواهد ماند. بسیاری از ایمپلنت‌ها بیش از ۴۰ سال محکم و استوار در استخوان فک باقی می‌ماند.

چطور باید از ایمپلنت دندان دیجیتالی مراقبت کرد؟

از ایمپلنت دندان نیز باید دقیقاً مانند دندان طبیعی مراقبت کنید، یعنی هر روز آن را مسواک بزنید و نخ بکشید. اگرچه ایمپلنت هرگز دچار پوسیدگی نمی‌شود، اما اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنید، ممکن است بافت لثه اطراف آن ملتهب یا عفونی شود. اما چنانچه به خوبی از ایمپلنت تخصصی دندان مراقبت کنید، می‌توانید تا پایان عمر از دندان کاشته شده استفاده کنید.

امکانات دندانپزشکی دیجیتال 

۱. اسکنر داخل دهانی

مورد استفاده برای قالب گیری دیجیتال

از ویژگی های این دستگاه: سرعت، دقت، صحت و تطابق بالای قالب با رنگ واقعی و شرایط دهان بیمار است.

ایمپلنت دندان فوری و با ضمانت مادام العمر

۲. لیزر اربیوم

لیزر اربیوم، لیزر بافت سخت است که میتواند بافت‌های سخت (مانند مینای دندان) و بافت‌های نرم را برش دهد.

لیزر اربیوم صدای لرزشی که در دریل بیمار را می‌ترساند و اذیت می‌کند، ندارد بلکه کاملا آرام و بی صدا بوده و ماهیتا روشی بدون درد است که بیشتر ساختار دندان را در جای خود حفظ می‌کند. در واقع در بیشتر درمان‌های لیزر اربیوم، نیازی به بی حسی نمی‌باشد.

ایمپلنت دندان فوری و با ضمانت مادام العمر

۳. CAD – CAM

جهت ساخت پروتز‌ها و روکش‌های دندانی، قالب‌ها به وسیله اسکنر مخصوص اسکن می‌شوند و وارد کامپیوتر شده، سپس طراحی پروتز در نرم افزار مخصوص انجام می‌شود و نهایتاً این پروتز یا روکش توسط ماشین تراش کامپیوتر ساخته می‌شود.

ایمپلنت دندان فوری و با ضمانت مادام العمر

به طور خلاصه کلیه پروتز‌ها و روکش‌های زیبایی و سرامیکی بدون خطا و بسیار طبیعی و زیبا در مطب دندانپزشکی اختیاریه ساخته و بعد از یک ساعت به بیمار تحویل داده می‌شود و دیگر لازم نیست که برای انجام روکش‌های زیبایی و درمانی هفته‌ها در شلوغی و ازدحام لابراتور‌ها منتظر بمانید.

و نکته آخر؛ وقتی همه دندان‌ها از دست رفته باشد…

راه حل قـدیمی، استفاده از پـروتزهای کامل متحرک می‌باشد که مشکلاتی از قبیل لقی، احساس نکردن طعم غذا، سختی تکلم، نشست لثه و… را دارد.

با ایمپلنت‌های دنـدانی بدون جراحی می‌تـوان پـس از کاشت و ثابت شدن پروتز در دهان، لذت طبیعی زنـدگی، راحتی و زیبایی را بازگرداند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387589

ثبت نظر

-