هایفوتراپی سه بعدی چیست؟/همه چیز درباره این روش جوانسازی

  • کد خبر : 387024
  • 13 مهر 1400 - 9:40
هایفوتراپی سه بعدی چیست؟/همه چیز درباره این روش جوانسازی

نیوز: پیری پوست ممکن است به دلایل مختلف بروز دهد.جوانسازی پوست امروزه با روش‌های متنوع و دستگاه‌های مختلفی صورت می‌پذیرد. یکی از راه‌های لیفت صورت و جوانسازی پوست استفاده از دستگاه هایفو و روش هایفوتراپی سه بعدی است.

این روش نوین بیشتر برای جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک پوست صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. هایفو که مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound می‌باشد در فارسی به امواج فراصوت پرتوان ترجمه می‌شود که این امواج وظیفه درمانی به عهده دارند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با هایفوتراپی سه بعدی، مزایای آن، اقدامات قبل و بعد از آن، عوارض آن و تفاوت هایفوتراپی سه بعدی با سایر هایفو‌ها را با شما در میان بگذاریم.

هایفوتراپی سه بعدی چیست؟

هایفو مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound بوده و هایفوتراپی روشی برای لیفتینگ صورت، جوانسازی و رفع چین و چروک صورت می‌باشد. این روش یک جراحی کم تهاجمی و کاملا بدون درد می‌باشد که از طریق امواج فراصوت پرتوان موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود و در نتیجه پوستی جوان‌تر و زیباتر خواهید داشت.

در حقیقت می‌توان گفت در هایفوتراپی سه بعدی از طریق پروپ‌های خاص، امواج فراصوت پرتوانی به اعماق پوست ارسال می‌شوند و از طریق ایجاد گرما بر روی عمیق‌ترین قسمت‌های پوست کلاژن‌های زیر پوست را فعال می‌کند و موجب جوانسازی پوست، لیفت و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود.

جوانسازی پوست با هایفوتراپی سه بعدی تنها در یک جلسه انجام می‌شود. این روش جوانسازی و لیفتینگ برای افراد بین ۳۰ تا ۷۰ سال که پوست صورت یا گردنشان به هر دلیل دچار شل‌شدگی یا افتادگی‌های خفیف شده است، روش مناسبی می‌باشد. البته این روش به عنوان راهکاری برای کاهش سرعت پیری استفاده می‌شود. به همین خاطر معمولا افرادی که سن کمتری دارند پاسخ‌دهی بیشتری از این روش را شاهد خواهند بود.

نتیجه نهایی هایفوتراپی سه بعدی بعد از ۳ الی ۶ ماه از انجام آن قابل مشاهده است، البته فرد بلافاصله پس از انجام آن در ناحیه تحت درمان، به میزان مختصری لیفت و سفت شدن را احساس خواهد کرد. طول عمر این روش جوانسازی نیز ۱ الی ۳ سال می‌باشد.

هایفوتراپی سه بعدی

مزایای هایفوتراپی سه بعدی چیست؟

هایفوتراپی سه بعدی یک روش لیفت صورت بدون نیاز به جراحی است و در آن از اموج اولتراسوند یا فراصوت استفاده می‌شود. البته مزایای این روش محدود به همین نمی‌شود. برخی دیگر از مزایای هایفوتراپی سه بعدی به شرح زیر می‌باشد:

  • عدم نیاز به بستری شدن
  • انجام در یک جلسه و در زمانی حدود ۲۰ الی ۴۰ دقیقه
  • امکان انجام آن روی هر نوع و هر رنگ پوست
  • رفع چین و چروک‌های صورت و گردن
  • رفع خطوط اخم و چروک روی پیشانی
  • رفع غبغب
  • زاویه‌سازی فک
  • رفع افتادگی پلک و درمان سیاهی دور چشم
  • لیفتینگ صورت و گردن و پیشانی
  • امکان انجام ان روی قسمت‌های دیگر بدن به جز صورت به طور مثال برای لیفت سینه، لیفت بازو، شکم، پهلو و …
  • سرعت بهبود سریع و امکان بازگشت سریع به فعالیت‌های روزمره
  • امکان استفاده از کرم‌های آرایشی و بهداشتی بعد از انجام هایفوتراپی

لازم به ذکر است که جنسیت افراد در تاثیر هایفو تراپی سه بعدی اثری ندارد و چه مرد و چه زن می‌توانند با استفاده از این روش از پیری زودرس پوست خود پیشگیری کنند و یا چین و چروک‌های خود را از بین ببرند.

اقدامات لازم قبل از انجام هایفوتراپی سه بعدی

هایفوتراپی سه بعدی یکی از جراحی‌های زیبایی کم تهاجمی به حساب می‌آید که معمولا پیش از آن نیاز نیست کار خاصی انجام شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید انجام هایفوتراپی سه بعدی را به فرد متخصصی می‌سپارید تا نتایج بهتر و نزدیک به انتظاری را از این روش ببینید.

گا‌ها پیش از انجام آن مقدار مختصری بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود تا بیمار درد‌های حداقلی ناشی از آن را نیز احساس نکند. در بسیاری از موارد نیازی به استفاده از بی حس کننده نخواهد بود.

لازم به ذکر است که اگر به تازگی تزریق بوتاکس یا ژل انجام داده‎اید و قصد انجام هایفوتراپی دارید، باید حداقل به مدت یک ماه بعد از تزریق از انجام هایفوتراپی خودداری کنید.

هایفوتراپی سه بعدی و هرآنچه باید درباره آن بدانید

اقدامات لازم بعد از انجام هایفوتراپی سه بعدی

بعد از انجام هایفو تراپی سه بعدی باید از گرم نمودن پوست خود، خودداری کنید. مصرف مواد غذایی که کلاژن سازی پوست را فعالی می‌کنند، کمک بسیاری به بهبود نتایج هایفوتراپی سه بعدی می‌کند. اگرچه در صورت انجام تزریق بوتاکس نمی‌توانید تا یک ماه هایفوتراپی سه بعدی انجام دهید، اما عکس این موضوع برقرار نمی‌باشد و شما بلافاصله پس از انجام هایفوتراپی می‌توانید اقدام به تزریق بوتاکس نمایید.

>>>بیشتربخوانید:

پروفایلو چیست و تزریق آن چه تاثیری بر پوست دارد ؟

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی سه بعدی نیستند؟

همانطور که اشاره کردیم انجام هایفو تراپی برای افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله روشی مناسب است و موجب جوانسازی و لیفت پوست آن‌ها و همچنین از بین رفتن چین و چروک‌های نه چندان عمیق آن‌ها می‌شود. اما این روش برای برخی از افراد چندان روش مناسبی به حساب نمی‌آید. به طور کلی کسانی که شرایط زیر را دارند کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی سه بعدی نمی‌باشند:

  • افراد زیر ۳۰ سال
  • خانم‌هایی که در دوران بارداری خود به سر می‌برند
  • کسانی که دیابت از نوع پیشرفته دارند
  • کسانی که به بیماری صرع مبتلا هستند
  • کسانی که در ناحیه تحت درمان دچار عفونت هستند
  • کسانی که در ناحیه مورد نظر دارای پروتز‌های فلزی هستند

تفاوت هایفو تراپی سه بعدی با سایر هایفو‌ها در چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که این روش هایفو تراپی به صورت سه بعدی چه تفاوتی با هایفو‌های دیگر دارد؟ دستگاه‌های دیگر هایفوتراپی تنها با یک خط سعی می‌کنند کلاژن‌های پوست را فعال کنند؛ این در حالی است که هایفو سه بعدی با تحت تاثیر قرار دادن نقاط بیشتر و عمق نفوذ بسیار دقیق و همچنین سطح مقطع سه بعدی، تاثیرگذاری بیشتری دارد که اثر بخشی بالای آن قابل مقایسه با هیچ دستگاه دیگری نیست.

هایفوتراپی سه بعدی و هرآنچه باید درباره آن بدانید

اگر قصد انجام هایفوتراپی سه بعدی را دارید توصیه ما به شما این است که پیش از انجام آن حتما درباره متخصص خود تحقیق کنید و انجام این جراحی را به فرد متخصص و با تجربه در این حوزه بسپارید تا نتایجی بهتر و نزدیک به انتظار خود را شاهد باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=387024

ثبت نظر

-