چند راه حل مفید مادرانه برای سرگرم کردن بچه ها

  • کد خبر : 38575
  • 24 فروردین 1399 - 4:59
چند راه حل مفید مادرانه برای سرگرم کردن بچه ها

کد خبر: ۱۴۹۳۳۹

تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ – ۲۳:۵۱

تعطیلات اجباری شاید در ظاهر جنبه منفی پر‌رنگی داشته باشند اما با کمی برنامه‌ریزی به راحتی می‌شود این تهدید را به فرصت بی‌نظیر که همیشه دست نیافتنی بود، تبدیل کرد. از نگرانی‌های شیوع این مهمان ناخوانده که بگذریم، پررنگ‌ترین نگرانی بعدی برای بچه‌ها است که از برنامه‌های مدرسه عقب می‌مانند. ایده‌هایی را برای این روزهای خانه نشینی روی کاغذ لیست کنید و جریان زندگی را ببینید. چند بند زیر، می‌تواند جرقه‌هایی برای فعالیت با کودکان در ذهن شما روشن کند.

به گزارش نیوز، تعطیلات اجباری شاید در ظاهر جنبه منفی پر‌رنگی داشته باشند اما با کمی برنامه‌ریزی به راحتی می‌شود این تهدید را به فرصت بی‌نظیر که همیشه دست نیافتنی بود، تبدیل کرد. از نگرانی‌های شیوع این مهمان ناخوانده که بگذریم، پررنگ‌ترین نگرانی بعدی برای بچه‌ها است که از برنامه‌های مدرسه عقب می‌مانند. ایده‌هایی را برای این روزهای خانه نشینی روی کاغذ لیست کنید و جریان زندگی را ببینید. چند بند زیر، می‌تواند جرقه‌هایی برای فعالیت با کودکان در ذهن شما روشن کند.

گواش قلم‌مو و دیگر هیچ
یک بسته گواش به همراه قلم‌مو در اختیار کودک بگذارید و اجازه دهید در حمام یا اگر هوا مناسب است در تراس و حیاط رنگ آمیزی کند. می‌تواند روی دیوارهای حمام نقاشی بکشد یا روی یکی از کارتن‌هایی که دیگر لازم ندارید برای خودش نقش یک ماشین یا خانه عروسکی را طرح بزند و رنگ کند.

 معجزه چسب و کاغذ و چوب
سفره یک‌بار مصرف پهن کنید و چسب تیوپی به همراه کاغذ یا چوب‌های کوچک مازاد نجاری‌ها را به فرزند‌تان بدهید. کافی است روش باز شدن در چسب را به او آموزش دهید یا اگر قرار است با قیچی کار کند، روی برش زدن‌های او نظارت داشته باشید، همین. بعد از این کودک خودش راه و روش خلاق بودن و ساختن را یاد می‌گیرد. حتی ممکن است در پایان کار برای تولیدات جدیدش از شما سفارش نیز قبول کند!

چرخیدن در آشپزخانه
شاید این گزینه نیاز به حوصله زیادی داشته باشد اما قطعا بهتر از شنیدن جمله «حوصله‌ام سر رفته» است. کارهای ریزی که برای پخت غذا انجام ‌ می‌دادید را دوباره مرور کنید. ببینید کدام قسمت را می‌توانید به بچه‌ها بسپارید. مثلا شستن سیب زمینی و پیاز. شمردن پیمانه‌های برنج و نقاشی با انگشت روی برنج‌های در حال پاک شدن، شستن ظرف‌های حین آشپزی.

یک عضو از خانواده
اجازه بدهید مسئولیت بعضی  از کارهای خانه را هر کدام از فرزندان‌تان جداگانه یا گروهی، بسته به خواست خودشان، به عهده بگیرند. مثلا جارو زدن هال با کودک بزرگتر و جاروی اتاق‌ها با فرزند کوچک‌تر. گردگیری هم از همین اتفاقات است که می‌توانید به کودکان بسپارید.

قبل از شروع
حالا که مثال‌هایی از فعالیت‌های بچه‌ها در کنار خودتان خواندید. حتما گزینه‌های زیاد دیگری نیز به ذهن‌تان رسیده است که می‌توانید کنار سایر کارهای روزانه انجام دهید و این شب و روزهای درون خانه را با آرامش بگذرانید. در این میان شاید بعضی وسایل مانند چسب یا قطعات چوب احتیاج داشته باشید. آن‌ها را از بیرون تهیه کنید و بعد از رسیدن به خانه با رعایت تمام موارد بهداشتی این وسایل را، ضد عفونی کنید و در اختیار فرزندان‌تان قرار دهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=38575

ثبت نظر

-