ارتش آمریکا زمین گیر شد

  • کد خبر : 38487
  • 24 فروردین 1399 - 2:26
ارتش آمریکا زمین گیر شد
به گزارش نیوز،

در حالی که ویروس کووید-۱۹ تمام کشور‌های دنیا را درنوردیده است ارتش آمریکا که به شدت متاثر از این همه‌گیری مرگبار شده، در تلاش است تا تضعیف خود در این شرایط را پنهان کند.

اخبار بین الملل– پیش‌تر نیز مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد که آمادگی رزمی ارتش این کشور می‌تواند تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گیرد. از سوی دیگر کارشناسان چینی بر این باروند که شیوع ویروس کرونا می‌تواند ضربه بزرگی به نفوذپذیری آمریکا بر متحدانش وارد کند.

بنا به نوشته این رسانه چینی، وزارت دفاع آمریکا در حالی بیانیه‌های متعدد در خصوص وضعیت سلامتی پرسنل خود صادر می‌کند که بیش از ۲ هزار عضو نظامی آن به ویروس کرونا آلوده شده اند.

به‌رغم اذعان وزیر دفاع آمریکا به تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های ارتش این کشور در اثر همه‌گیری ویروس کرونا، با این حال اسپر تلاش کرد نشان دهد که این بحران بر توانایی این کشور برای انجام ماموریت‌های نظامی خود در داخل و خارج کشور تاثیر نخواهد داشت.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا از همان ابتدا به سرعت در میان پرسنل نظامی آمریکا مشاهده شد. در نتیجه پنتاگون مجبور شد محدودیت‌های مسافرتی را برای پرسنل نظامی از ۱۶ مارس اجرایی کند.

کارشناسان می‌گویند چنین اقداماتی بدون شک بر آمادگی رزمی ارتش آمریکا تاثیر منفی داشته است. ارتش آمریکا همچنین مجبور به توقف استقرار نظامیان خود در سراسر دنیا، لغو یا به تعویق انداختن رزمایش‌های مشترک با متحدان خود و لغو برنامه‌های آموزشی خود شده است.

بنا به نوشته گلوبال تایمز، با توجه به استراتژی استقرار جهانی ارتش آمریکا، شیوع ویروس کرونا بیشترین تاثیر را بر روی آمادگی جنگی آن خواهد داشت. واشنگتن که برای اعمال نفوذ بین المللی خود به پایگاه‌های نظامی گسترده خود در سطح جهان وابسته است با توجه به شیوع این بیماری از این استراتژی عقب نشینی کرده است.

از سوی دیگر نشریه آمریکایی نیوزویک اخیرا گزارش داد که ۱۵۰ پایگاه نظامی این کشور در نقاط مختلف دنیا با این بیماری دست به گریبان هستند.

هر چند مایک مایلی، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آمریکا اخیرا اعلام کرد تصور رقبای ما از اینکه ویروس کرونا می‌تواند باعث برتری آن‌ها بر ما شود، کاملا اشتباه دانست، با این حال تاکنون در مجموع ۳ هزار و ۳۶۶ نفر از اعضای پنتاگون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

همچنین با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکا، پنتاگون با تغییر رویکرد، از ارائه جزئیات در این باره خودداری می‌کند تا بر نقاط ضعف نیرو‌های نظامی خود در مقابل دشمنان خود سرپوش بگذارد.

اما به تازگی اخبار مربوط به پهلو گرفتن اجباری ناو هواپیمابر تئودور روزولت در جزیره گوام به دلیل ابتلای بیش از ۴۰۰ نفر از مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ منتشر شد که حکایت از زمین‌گیر شدن تدریجی نظامیان این کشور در سراسر دنیا دارد. همچنین پیش‌تر اعلام شد نظامیان آمریکا که اوایل سال جاری راهی خاورمیانه شده اند، به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند به این کشور بازگرداند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=38487

ثبت نظر

-