کویتیشن چیست/روشی بدون خطر و درد برای لاغری

  • کد خبر : 383786
  • 20 مهر 1400 - 11:30
کویتیشن چیست/روشی بدون خطر و درد برای لاغری

نیوز: کاهش وزن و لاغری راه های زیادی دارد از گرفتن رژیم های مختلف بگیر تا انجام عمل و غیره و غیره. اما یک روش که شاید اسم آن را تا کنون کمتر شنیده باشید در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. کویتیشن یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های جمع شده در جا‌های مختلف بدن است. امواج اولتراسوند در دستگاه کویتیشن با فرکانس‌های صوتی خود، حرکاتی در چربی‌های بدن ایجاد می‌کنند که سلول‌های چربی توان مقاومت در برابر آن‌ها را ندارند. نتیجه‌ این است که چربی‌ها شکسته شده و به حالت مایع در می‌آیند و سپس بدن آن‌ها را برای سوختن در بدن یا دفع در کبد آماده می‌نماید.

آیا کویتیشن اولتراسوند مفید است؟

بله، این روش شما را به نتیجه‌ای واقعی و قابل سنجش می‌رساند و شما با استفاده از متر یا حتی فقط در آینه نگاه کردن به خود، متوجه خواهید شد چقدر سایز کم کرده‌اید. اما یادتان باشد که کویتیشن فقط در نواحی خاصی از بدن تاثیرگذار است و شما یک شبه نتیجه نخواهید گرفت. صبور باشید، زیرا ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا بهترین نتیجه‌ را بینید.

ضمنا نتیجه‌ی کویتیشن بر اساس سابقه‌ی پزشکی و سایر فاکتور‌ها می‌تواند متفاوت باشد. این فاکتور‌ها نه تنها بر نتیجه‌ی نهایی  بلکه بر مدت زمان ماندگاری نتیجه‌ی کویتیشن نیز اثر می‌گذارند. شاید شما بعد از تنها یک جلسه درمان  نتیجه را ببینید، اما بیشتر افرد معمولا به چند جلسه کویتیشن نیاز دارند تا نتیجه‌ی مطلوب را ببینند.

کویتیشن

مطمئن شوید که کاندید مناسبی برای این کار هستید

بهترین راه اینکه بدانید کویتیشن گزینه‌ی مناسبی برای شما هست یا نه این است که نظر پزشک را بخواهید. اما خوب است ابتدا فاکتور‌هایی را که شما را بهترین کاندید برای کویتیشن می‌کنند بررسی نمایید. این روش در صورتی که چاق باشید، تاثیری نخواهد گذاشت. اما اگر قصد دارید سایز قسمت بخصوصی از بدن‌تان را کاهش دهید و از چربی آن بکاهید، کویتیشن برای‌تان مناسب است.

افرادی که مشکلات خونریزی دارند نیز نباید کویتیشن انجام دهند. بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی یا کبدی نیز باعث می‌شود فرد کاندید مناسبی نیستند. خانم‌های باردار یا شیرده نیز کاندید این روش نیستند. همچنین ایمپلنت‌های طبی نیز مانعی برای کویتیشن هستند.

پیگیری

کاهش چربی با کویتیشن به همین سادگی نیست که به مطب پزشک بروید و کویتیشن را انجام دهید. بلکه شما باید طبق توصیه‌ی پزشک، جلسات کویتیشن را پیگیری کنید تا نتیجه بگیرید. ضمنا شما باید قبل و بعد از کویتیشن، پایبند تغذیه‌ی سالم، نوشیدن آب فراوان و ورزش منظم باشید. هر چه آب بیشتری بنوشید، بدن‌تان راحت‌تر می‌تواند از اسید‌های چربی که حاصل تبدیل سلول‌های چربی بدن‌تان هستند، خلاص شود.

توقع خود را مشخص کنید

کویتیشن اولتراسوند، سلول‌های چربی را تخلیه می‌کند نه اینکه مانند لیپوساکشن آن‌ها را تخریب کند. این اتفاق از جهاتی خوب است. در لیپوساکشن، بدن شما همچنان چربی می‌سازد و از آنجایی که نمی‌تواند تجمع جدید چربی را در سلول‌هایی که تخریب کرده قرار بدهد، تجمعات جدیدی از چربی در قسمت‌های جدیدی از بدن‌تان خواهید داشت. چربی تقریبا همیشه برمی‌گردد، اما با کویتیشن چربی، دست کم در جا‌هایی از بدن‌تان که انتظارش را ندارید چربی ظاهر نخواهد شد.

برای اینکه نتیجه‌ی کویتیشن ماندگارتر شود، باید رژیم غذایی سالم و ایده آلی داشته باشید و جدی و مرتب ورزش کنید. اگر دریافت کالری بدن‌تان بیشتر از حد نیازش باشد، چربی‌ها برخواهند گشت.

کویتیشن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 کاربرد‌های متنوع

می‌توانید از این روش برای نواحی گوناگون بدن که وزن اضافی دارند استفاده کنید. نقاطی از بدن که معمولا از کویتیشن برای کاهش چربی‌شان استفاده می‌شود می‌توان به لاغری موضعی شکم، ران‌ها، باسن و یا کمر اشاره کرد. البته با این روش می‌توان نواحی کوچک‌تری مانند چانه یا بالای بازو را نیز هدف گرفت.

 شیوه‌ای غیرتهاجمی

کویتیشن برخلاف لیپوساکشن نیاز به مراحل جراحی ندارد، بنابراین بیمار بیهوش نمی‌شود و خونریزی و پانسمانی نیز درکار نیست. درمان با کویتیشن بر مبنای امواج صوتی با فرکانس بالا صورت می‌گیرد و کمک می‌کند بدون اینکه ضربه و آسیبی به بدن وارد کنید، سایزتان را کاهش بدهید.

 شیوه‌ای طبیعی 

در درمان با کویتیشن از امواج صوتی برای تخلیه سلول‌های چربی استفاده می‌شود. وقتی اسید‌های چرب به صورت مایع خارج می‌شوند، با استفاده از سیستم طبیعی دفع بدن، از بدن خارج خواهند شد.

 بدون درد و بی خطر

حین و بعد از کویتیشن، شما احساس ناراحتی نمی‌کنید. در بدترین حالت ممکن است با عبور امواج صوتی در کویتیشن از پوست‌تان، کمی احساس گرما و سوزش کنید.

اولتراسوند به طور مرتب در خیلی از مراحل تشخیصی و درمانی در پزشکی به کار می‌رود و ریسک و خطری در بر ندارد، خصوصا در مقایسه با سایر روش‌های کاهش چربی که نیاز به عمل جراحی تهاجمی دارند.

وقت گیر نیست

هر جلسه  تنها ۲۰ تا ۶۰ دقیقه وقت می‌گیرد و برای همین درمانی بسیار سریع است. کویتیشن دوره‌ی نقاهت ندارد و تنها کاری که باید برای آماده شدن جهت کویتیشن انجام دهید این است که زیاد آب بنوشید.

لاغر کردن

نتیجه‌ی درمان زود دیده می‌شود

نتیجه‌ی آن معمولا فورا دیده می‌شود و گاهی شما می‌توانید بعد از اولین جلسه ، تفاوت را ببینید. بهترین نتیجه در عرض سه روز بعد از کویتیشن دیده می‌شود. بسته به ساختار بدنی خاص شما، شاید به ۶ تا ۱۲ جلسه کویتیشن نیاز داشته باشید تا به هدف مورد نظر خود برسید.

برای اینکه فواید کویتیشن درمانی‌تان را ببینید، به غیر از افزایش آب نوشیدنی‌تان فقط لازم است تغذیه سالمی داشته باشید و پایبند یک برنامه‌ی ورزشی با شدت متوسط بمانید.

 یک شیوه‌ی درمانی موثر

وقتی که از رژیم غذایی و ورزشی‌تان نتیجه نمی‌گیرید، کویتیشن درمانی می‌تواند راه حلی باشد که شما را به نتیجه می‌رساند. شما می‌توانید با کمک کویتیشن، بدن‌تان را خوش فرم کنید، از سلولیت‌ها خلاص شوید و احساس خوبی نسبت به بدن‌تان داشته باشید.

نکات مهم پس از لاغری

سلول‌های چربی بوسیله‌ی امواج اولتراسونیک که فرکانس پایین و شدت بالایی دارند، شکسته و وارد خون می‌شوند. به همین دلیل بعد از کویتیشن، تری گلیسرید و کلسترول خون افزایش می‌یابد؛ بنابراین اگر در این زمان آزمایش انجام دادید و چنین نتیجه‌ای دیدید، نگران نشوید.

در پایان درمان با کویتیشن نیز آب درون سلولی توسط سیستم لنفاوی تخلیه و بوسیله‌ی کلیه‌ها به شکل ادرار از بدن خارج می‌شود. به همین علت پس از کویتشین، رنگ ادرار تغییر کرده و تعداد دفعات آن نیز بیشتر می‌شود. ضمنا امواج اولتراسوند در کویتیشن هیچ تاثیری بر سیستم عصبی، ماهیچه‌ها و بافت عروقی ندارند و از این بابت نباید نگران باشید.

درمان با کویتیشن برای همه مناسب نیست. BMI شما باید در محدوده‌ی قابل درمان بوده و نباید بیشتر از ۳۰ باشد. ضمنا بعضی از عوارض پزشکی و دارو‌های مصرفی (مثلا دارو‌های سرکوب‌گر ایمنی) شرایط را برای استفاده از دستگاه کویتیشن نامناسب می‌کنند.

چه افرادی نمی‌توانند از این دستگاه استفاده کنند؟

  • کسانی که سرطان دارند
  • کسانی که مشکلات کبدی دارند
  • کسانی که مشکلات کلیوی یا لوزالمعده دارند
  • افراد باردار یا مشکوک به بارداری
  • کسانی که فشار خون بالا، دیابت یا ایمپلنت (مثلا ضربان ساز) دارند
  • کسانی که بیماری‌های سیستمیک یا خود ایمنی دارند
  • کسانی که مبتلا به فتق هستند
  • کسانی که اختلالات پوستی ناشناخته یا آلرژی در ناحیه‌ی درمان دارند
  • کسانی که رژیم غذایی سالم ندارند یا ورزش منظم نمی‌کنند

>>>پیشنهاد می شود:

بی رحم ترین ترفندهای چربی سوز برای لاغری سریع شکم و پهلو

لاغری با دستگاه

برخی عوارض جانبی 

  • احساس تشنگی
  • سر درد ملایمی که چند ساعت پس از درمان با کویتیشن شروع می‌شود و دلیل آن به آزاد شدن سم از سلول‌های چربی مرتبط است
  • کم اشتهایی که احتمالا به سفت و محکم شدن ماهیچه‌ها ربط دارد
  • کاهش درد‌های بدنی در اثر کم شدن وزن، یعنی فشار کمتری به بدن وارد می‌شود و بدن درد تسکین می‌یابد

فواید

یکی از امتیازات قابل توجه کویتیشن این است که بدن تا ۲ هفته پس از درمان همچنان روند متابولیزه کردن چربی‌ها را ادامه می‌دهد. یعنی کاهش وزن با این روش، یک شیوه‌ی پایدار است. ضمنا کویتیشن به نرم‌تر شدن و جوان‌تر شدن پوست کمک می‌کند. استحکام پوست از طریق امواج اولتراسونیک باعث تولید کلاژن در زیر لایه‌ی عضله شده و پوست را فشرده سازی می‌کند.

آیا با این روش می‌توان وزن کم کرد؟

کویتیشن برای کاهش وزن طراح نشده است، بلکه بیشتر در فرم دهی بدن کارآیی دارد. کویتیشن بویژه در کاهش چربی‌های پهلو که با رژیم غذایی و ورزش به سختی آب می‌شوند، موثر است. بدون اینکه به سیستم رگی آسیبی بزند، سلولیت‌ها را برطرف کرده و جلوی برگشت مجدد آن‌ها را می‌گیرد.

کویتیشن

مزایا و تخلیه‌ی سیستم لنفاوی چیست؟

  • کاهش سایز در ناحیه‌ی مد نظر
  • خوش فرم شدن بدن
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • بهبود جریان خون و سیستم لنفاوی
  • درمان سلولیت
  • سفت شدن بافت همبند
  • سم زدایی و پاکسازی بدن
  • اکسیژن رسانی به سراسر بدن
  • غیر تهاجمی بودن
  • بدون درد و ناراحتی بودن
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون دوران نقاهت بودن

مراقبت‌ها

  • مصرف مواد غذایی با کالری منفی به مدت ۴ روز پس از کویتیشن برای افزایش سوخت و ساز بدن و دفع چربی ها‌ی اضافی (مثلا کرفس و خیار و کلم و گوجه فرنگی و خربزه و انواع توت)
  • داشتن تحرک بدنی و پیاده روی و ورزش منظم
  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی به مدت ۲ هفته
  • خودداری از ورزش شدید به مدت ۲ روز بعد
  • نوشیدن آب فراوان در طول درمان برای دفع بهتر چربی‌ها
  • مراجعه به پزشک در صورت احساس درد شدید
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=383786

ثبت نظر

-