خواص خواص شگفت انگیز روغن میخک و نارگیل

خواص شگفت انگیز روغن میخک و نارگیل

  • کد خبر : 382236
  • 15 بهمن 1399 - 10:36
خواص شگفت انگیز روغن میخک و نارگیل

روغن میخک از جوانه های گل درختان میخک استخراج می شود و فواید فراوان آن در طول سالها به خوبی اثبات شده. جوانه های کوچک درختان میخک همیشه سبزند و پس از خشک شدن قهوه ای مایل به قرمز می شوند که در تهیه ادویه ها استفاده می شوند.

این جوانه ها حاوی ۲۰ درصد روغن هستند که غالبا استخراج می شود و به عنوان بی حسی موضعی برای دندان درد، میکروب کش ها، دهان شویه ها و  شیرین کننده ها استفاده می شود. این روغن معطر کاربردهای فراوان دیگری هم دارد . روغن میخک بیشتر به عنوان مسکن دندان شاخته می شود.

بر اساس گزارش مجله بین المللی دندانپزشکی این روغن میخک و نارگیل حاوی اوژنول و اوژنیل استات است، دو ماده مهم و موثر برای جلوگیری از فرسایش دندان و جرم زدایی دندان و همچنین موثرترین محصول طبیعی در مبارزه با پوسیدگی دندان شناخته شده .

◼ خواص درمانی روغن میخک

یک مطالعه دقیق نشان می دهد که روغن میخک حاوی خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد میکروبی است و این خواصش باعث می شود در درمان بیماریهای پوستی مانند آکنه و تقویت ایمنی  بدن در برابر بیماریها هم مفید باشد.مطالعه هایی که در سال ۲۰۱۹ بر روی آن انجام شد نشان داد که این روغن می تواند التهابات را تا ۳۵٫۷ درصد کاهش دهد و همچنین در درمان بیماریهای التهابی مانند آسم ، فیبروز، و ورم موثر است.

روغن میخک به دلیل خاصیت ضد پیری در کرم های ضد چروک هم کاربرد دارد اوژنیل و اوژنول موجود در آن با غشای سلول ها پیوند می خورند و از آنها در برابر رادیکالهای آزاد و سرطان پوست محافظت می کند و همچنین از ترشح هیستامین ناشی از پاسخ های ایمنی آلرژیک جلو گیری کرده و برای افراد مبتلا به آلرژی فصلی مفید است.

افرادی که مشکلات گوارشی دارند می توانند با افزودن روغن میخک به رژیم غذایی خود آن را تسکین دهند همچین می تواند برای درمان تهوع و سوزش معده و روده موثر باشد.

روغن میخک و نارگیل

◼ روغن نارگیل

احتمالا تا کنون از مزایای روغن نارگیل فراوان شنیده اید روغن جادویی که هم خواص درمانی دارد و هم ارزش غذایی

قرنهاست که از رو غن نارگیل در پزشکی و به عنوان دارو در طب سنتی، در کشورهای آسیایی استفاده می شود. روغن نارگیل یک روغن شگفت انگیز است که هم در آشپزخانه ، هم به عنوان دارو و هم به عنوان یک محصول زیبایی کاربرد دارد.

◼ لوسیون بدن

بعد از دوش گرفتن یا قبل از خواب می توانید از آن بر روی پوست خود استفاده کنید ، پوست به محض استفاده آن را جذب می کند و کاملا نرم و مرطوب می شود اما این روغن برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند بهتر است با احتیاط مصرف شود و از آن بر روی پوست صورت خود استفاده نکنند.


>>حتما بخوانید: روغن نارگیل دهانشویه ای طبیعی


روغن میخک و نارگیل

◼ ماسک مو

درست است که هدف ما از شستن موها زدودن چربیهاست اما روغن نارگیل به سلامت موهای شما کمک می کند . برای نرم و درخشان شدن مو بهتر است کمی روغن نارگیل را گرم کنید و آن را به موهای خود بمالید و یک ساعت موهای خود را بپوشانید سپس آبکشی کنید . برای جلو گیری از موخوره هم می توانید نوک موهای خود را به آن آغشته کنید

◼ پاک کننده

روغن نارگیل می تواند  آرایش چشم را به راحتی و بدون سوزش چشم پاک کند .

◼ خوشبو کننده

روغن نارگیل به خاطر خاصیت طبیعی و ضد باکتری که دارد می تواند از ایجاد بوی نامطبوع  بدن جلوگیری کند که می توانید آن را به تنهایی و یا،  با مخلوط کردن با پودر مغز پیاز و جوش شیرین یک خوشبو کننده و ضد عرق طبیعی درست کنید .


>>بیشتر بخوانید: ۱۰ کاربرد جالب روغن نارگیل برای زیبایی


روغن میخک و نارگیل

◼ مرطوب کننده لب

روغن نارگیل بهترین مرهم برای لب است و  باعث مرطوب شدن لب و درمان ترک لب هم می شود .علاوه بر این می توانید کمی از آن را با رژلب خود مخلوط کنید و یک محصول آرایشی جدید برای محافظت از لب داشته باشید.

◼ لوسیون اصلاح

اصلاح با رو غن نارگیل علاوه بر اینکه باعث اصلاح راحتتر می شود به نرمی و لطافت بعد از اصلاح هم کمک می کند

◼ محلول سوختگی

روغن نارگیل با مرطوب کردن و آرام کردن پوست شما بهترین درمان برای آفتاب سوختگی است و همچنین در سوختگی ها هم می تواند به آرام شدن و بهبود سوختگی کمک کند.

◼ درمان اگزما

این روغن به دلیل خواص فراوانی که دارد مورد تایید انجمن ملی اگزما در آمریکاست و یک درمان کننده موثر در اگزماست

◼ یک دهانشویه طبیعی

می توانید برای بیست دقیقه این روغن میخک و نارگیل را در دهان خود نگه دارید و سپس بشویید این کار باعث تمییزتر شدن دندانها و لثه می شود و در بهبود سلامت دهان و دندان موثر است . همچنین برای خوشبو شدن دهان می توانید چند قطره روغن نعناع فلفلی و روغن نارگیل را مخلوط کرده و کمی آن را در دهان خود بچرخانید تا دهانتان خوشبوتر شود.


>>بیشتر بدانید: چگونه از شر دندان‌درد در روزهای قرنطینه خلاص شویم؟


روغن میخک و نارگیل

◼ زیبایی ناخن ها

روغن میخک و نارگیل با محافظت از کوتیکول ناخن باعث رطوبت آن می شود و از ورود باکتری به ناخن جلوگیری می کند . (کوتیکول پوست شفاف و سخت دور ناخن هاست و، وظیفه آن حفظ سلامت ناخن و جلو گیری از نفوذ باکتری به ناخن است که در صورت خشک شدن پوست کوتیکولها این وظیفه خود را نمی توانند به خوبی انجام دهند )

◼ ژل ابرو

می توانید برس ابرو خود را به این روغن آغشته کنید و آن را مرتب بر روی ابروهای خود بکشید تا به ابروهای شما حالت دهد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=382236
  • نویسنده : عارف
  • منبع : www.thelist.com

ثبت نظر

-