دستگاه RF، صفر تا صد این روش درمانی و زیبایی چیست؟

  • کد خبر : 376926
  • 10 بهمن 1399 - 16:34
دستگاه RF، صفر تا صد این روش درمانی و زیبایی چیست؟

برترین‌ها: داشتن ظاهری آراسته و زیبا تقریباً دغدغه تمامی افراد است. اینکه فردی بتواند اندامی مناسب و پوستی جوان و شاداب داشته باشد موضوعی است که می‌تواند جذابیت ظاهری او را تا حدودی افزایش داده و عزت‌نفسش را نیز بیشتر کند. در نتیجه خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که با انجام روش‌های متفاوتی اندام ایده‌آل خود را پیدا کنند و پوستشان را نیز جوان‌تر و شاداب‌تر جلوه دهند. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با دستگاه RF و در واقع درمان RF به عنوان یکی از راه‌های درمانی زیبایی و لاغری برایتان بگوییم.

درباره دستگاه RF

دستگاه RF روشی است که مدتی از ابداع آن می‌گذرد و در همین زمان نیز طرفداران خود را پیدا کرده است. امواج رادیو فرکانسی یا همان RF مدتی است که وارد دنیای پزشکی شده و برای اهداف گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار اصلی سیستم‌های RF در واقع دارای یک نوسان‌ساز امواج الکترونیکی است که در محدوده فرکانس رادیویی رخ می‌دهد. دستگاه RF به طور کلی با انجام فرآیند‌های ذکر شده دو تأثیر در بدن و البته دو دسته‌بندی کلی را شامل می‌شود:

  • درمان سلولیت و لاغری به صورت موضعی (به خصوص در ناحیه‌هایی مثل شکم، پهلو، ران، بازو، سینه، غبغب و…)
  • جوانسازی پوست (با کمک کلاژن سازی و هم‌چنین از بین بردن چین و چروک‌های غالباً سطحی مثل نواحی خط خنده، پف دور چشم، سیاهی زیر چشم و…)

لاغری موضعی با دستگاه RF

به طور کلی می‌توان گفت که یکی از کارایی‌های اصلی استفاده از دستگاه RF لاغری موضعی بدن است. در این روش با کمک امواج رادیویی چربی‌های نواحی مختلف بدن به صورت موضعی از بین می‌روند. بر اساس این فرآیند چربی‌ها شکسته شده و مستعد دفع و از استفاده از سوخت و ساز می‌شوند. البته باید این را نیز اضافه کرد که انجام حرکات ورزشی در کنار پروسه استفاده از دستگاه RF می‌تواند دفع چربی را به صورت سریع‌تری به انجام رساند. در لاغری موضعی با کمک دستگاه RF می‌توان شاهد کاهش سایزی حدود یک تا سه سایز بود که همین مسئله رضایت افراد بسیاری را به دنبال دارد.

دستگاه RF، صفر تا صد این روش درمانی و زیبایی چیست؟

لاغری موضعی با دستگاه RF می‌تواند برای تمامی نواحی بدن قابل استفاده باشد، اما معمولاً بخش‌هایی مثل نواحی شکم، پهلوها، پست، اطراف کمر، بازوها، ران‌ها و باسن نتیجه بیشتری را از خود به جای می‌گذارد و به همین دلیل هم هست که تغییر و کاهش سایز در این نواحی با وضوح بیشتری به دست خواهد آمد. به طور کلی می‌توان گفت که گرمای حاصل از درمان با روش RF باعث می‌شود که چربی‌های اضافی بدن ذوب شده و به سیستم منتهی شوند و در نتیجه چربی‌های اضافی از دست بروند.

جوانسازی پوست با دستگاه RF

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های فرکشنال RF به سفت کردن پوست و درمان حدودی چین و چروک‌ها باز می‌گردد. در واقع این روش قابلیت آن را دارد که به عنوان یک لیفتینگ بدون جراحی کارآیی داشته باشد. این روش در واقع در کنار سفت کردن پوست باعث تقویت آن نیز می‌شود. به همین دلیل هم می‌توان با کمک جوانسازی پوست با دستگاه RF شاهد کاهش چین و چروک‌های پوست صورت نیز بود.

بروز چین و چروک بر سطح پوست علاوه بر افزایش سن می‌تواند ناشی از شرایط دیگری از جمله تغییرات ناگهانی وزن بدن نیز باشد که استفاده از دستگاه RF در این حالت نیز با کمک کشیدگی پوست می‌تواند این چین و چروک‌ها را تا حدود زیادی از بین برده و یا آن‌ها را کاهش دهد. باید این را نیز اضافه کرد که در فرآیند جوانسازی پوست با دستگاه RF بافت نرم عمیق زیر پست تحریک شده و به تولید کلاژن می‌پردازد. در نتیجه روند بهبود پوست صورت سرعت بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر می‌شود.

دستگاه RF، صفر تا صد این روش درمانی و زیبایی چیست؟

از دیگر نتایج و کاربرد‌های استفاده از دستگاه RF از بین رفتن و یا بهتر است بگوییم کاهش سلولیت‌های پوستی است. معمولاً خانم‌های بسیاری بر روی پوست بدن خود شاهد سلولیت خواهند بود. در واقع می‌توان گفت که سلولیت مشکلی پوستی است که در اطراف باسن و یا پشت ران‌ها که ذخیره کننده چربی هستند دیده می‌شود. در روش درمانی RF مشکلاتی پوستی از جمله سلولیت از بین رفته و یا حداقل در اندازه قابل قبولی کاهش پیدا می‌کند. شاید بتوان دلیل این موضوع را نیز حرارت حاصل از RF دانست که می‌تواند بافت چربی اضافی بدن را کاهش دهد.

مزایای استفاده از دستگاه RF

به طور کلی علاوه بر کاهش و یا حذف سلولیت پوست، محکم کردن پوست صورت و هم‌چنین کاهش چربی‌های بدن، استفاده از دستگاه rf می‌تواند مزایای دیگری را نیز به دنبال داشته باشد. برای مثال بسیاری از کسانی که به لیپوساکشن روی می‌آورند در خیلی از موارد به نتیجه دلخواه نمی‌رسند و به همین دلیل درمان rf به عنوان یک روش درمانی غیر جراحی می‌تواند برای تسکین پوست آن‌ها به کار آید.

علاوه بر این استفاده از درمان rf می‌تواند در زیر پوست عمل کرده و لایه‌های سطحی را دست نخورده حفظ نماید. به همین دلیل نیز می‌توان گفت که این روش به بازسازی بدن و اندام نیز کمک خواهد کرد. علاوه بر این‌ها می‌توان به کاهش علائم زخم، کاهش منافذ باز پوست و… نیز اشاره کرد که در زمره مزایای استفاده از دستگاه rf قرار می‌گیرند.

معایب استفاده از دستگاه RF

به طور کلی این موضوع غیرقابل‌انکار است که استفاده از روش‌های درمانی با فرکانس رادیویی می‌تواند عوارضی از جمله قرمزی پوست، تورم ملایم، حساسیت در محل درمان و همین‌طور فرورفتگی سطح پوست را به دنبال داشته باشد، با این حال می‌توان از میان سایر عوارض و یا معایب استفاده از دستگاه rf به مواردی از جمله سوختگی، زخم‌های دائمی، تغییر رنگ پوست، زخم‌های باز، عفونت و… نیز اشاره کرد. علاوه بر این باید این موضوع را نیز پذیرفت که خروجی این درمان همیشه قابل پیش‌بینی نیست، چراکه می‌تواند فرآیند سفت کردن پوست را در افراد مختلف به شکل متفاوتی نشان دهد.

با تمامی این توضیحات توصیه ما این است که پیش از انجام فرآیند درمانی rf با پزشک معالج و همچنین متخصص پوست خود صحبت کنید تا بتوانید تخمین بزنید که بدن شما به این روش درمانی حساسیتی نشان می‌دهد یا نه و یا اینکه آیا می‌توانید بر روی تأثیرات و تغییرات مثبت این روش بر بدن خود حساب کنید یا خیر؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=376926

ثبت نظر

-