ایمپلنت به روش کاملا دیجیتال بدون برش و جراحی

  • کد خبر : 376362
  • 09 بهمن 1399 - 19:46
ایمپلنت به روش کاملا دیجیتال بدون برش و جراحی

نیوز: نویگیشن از روش‌های نوین در عرصه کاشت ایمپلنت است. در این روش طراحی و کاشت به صورت کاملا دیجیتالی صورت می گیرد. این روش نسبت به روش‌های سابق مزایای زیادی دربر دارد. می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های این فناوری جدید بپردازیم با ما همراه باشید.

 با کمک این روش، تمامی فرآیند جراحی با استفاده از فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان متقاضی و فایل CBCT فک کامل وی در نرم افزار، فرآیند شبیه سازی صورت می‌گیرد و سپس، مناسب‌ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب معین می‌شود و طرح نهایی به وسیله متخصص فک و صورت یا جراح لثه، تایید می‌شود.

این فناوری ویژگی هایی را برای داندانپزشکان و بیماران دربردارد که از جمله ویژگی‌های آن برای بیماران می‌توانیم به راحتی قبل و بعد از جراحی برای متقاضی تخفیف صدای گوش خراش موتور ایمپلنت در زمان جراحی، کم شدن زمان مراقبت‌های پس از جراحی به خاطر برش ندادن لثه و بخیه نزدن آن، دستیابی به زیبایی با کاشت و قرار دادن روکش ایمپلنت در ۱ جلسه و کم شدن تعداد جلسات مراجعه به کلینیک جهت انجام ایمپلنت از هفت به یک جلسه اشاره کرد.

به پایه تیتانیومی که با سلول‌های بدن انسان سازگاری دارد ایمپلنت می‌گویند. امروزه دندان پزشکان برای جایگزین کردن دندان‌های از بین رفته بیماران از ایمپلنت استفاده می‌کنند که ایمپلنت‌های دندانی بسیار مناسب و دائمی می‌باشند.

با پیشرفت علم دندانپزشکی و به وجود آمدن روش ایمپلنت امروزه دیگر بی دندانی یک مشکل جدی محسوب نمی‌شود و با ایمپلنت می‌شود این مشکل را برطرف نمود. از دست دادن دندان‌ها برای خیلی از افراد یک مشکل سخت و آزار دهنده است، اما دلایل بسیاری برای رو برو شدن با بی دندانی وجود دارد.

ایمپلنت و مراقبت ها

میزان موفقیت ایمپلنت به چه مواردی بستگی دارد؟

اگر ایمپلنتی کیفیت خوبی داشته باشد و در کارخانه معتبری ساخته شده باشد آن ایمپلنت مجوز استفاده در اروپا و آمریکا را کسب می‌کند. شرکت‌های ایمپلنت سازی که محصولات آن‌ها مجوز استفاده در آمریکا و اروپا را کسب کرده باشند دارای نشان FDA و CE می‌باشند. توسط دندانپزشکی که علم و تجربه کافی در مورد درمان‌های ایمپلنت داشته باشد قرار داده شود. میزان استخوان اطراف ایمپلنت کافی باشد یا به طریق صحیح پیوند و جایگزینی استخوان در اطراف ایمپلنت قبل از کاشت ایمپلنت یا حین کاشت ایمپلنت قرار داده شود. به ایمپلنت‌ها نیروی‌های مخرب وارد نگردد. درمورد نیروهای مخرب در جایگاه دیگر بطور کامل بحث می‌گردد.

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب

مزایای کاشت دندان بدون جراحی:

۱ – کاهش زمان کاشت دندان
۲ – کاهش درد بعد از کاشت دندان
۳ – کاهش تورم بعد از کاشت دندان
۴ – بهترین روش برای بیماران سیگاری
۵ – بهترین روش برای بیماران دیابتی
۶ – بهترین روش برای بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است.
۷ – بهترین روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته جابجایی عصب پیشنهاد شده است.
۸ – بهترین روش برای کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.
۹ – بهترین روش برای کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند.
۱۰ – جلوگیری از تحلیل استخوان بعد از کاشت دندان
۱۱ – کاهش خونریزی بعد از کاشت دندان
۱۲ – استفاده از غذای طبیعی بلافاصله بعد از کاشت دندان
۱۳ – انجام کارهای عادی روزمره بلافاصله بعد از کاشت دندان
۱۴ – حفظ لثه بین‌دندانی و درنتیجه ایجاد زیبایی در دندان‌های جلو و جلوگیری از گیر غذایی در دندان‌های عقب.

ایمپلنت

تکنیک جایگذاری بدون جراحی (بدون برش لثه) جهت حفظ ساختار لثه و استخوان فک و جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه و استخوان به کار می‌رود. در این روش بعد از بی حسی موضعی لثه به قطر ایمپلنت پانچ می‌شود و از همان محل پانچ لثه ایمپلنت جایگذاری می‌شود. این روش نیاز به بخیه کردن ندارد و اصلا خونریزی بعد از جایگذاری ایمپلنت نخواهیم داشت.

این روش کمترین درد ممکن بعد از جایگذاری ایمپلنت را خواهد داشت و نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک‌های وسیع الطیف نخواهد بود. این روش برای افرادی که حجم استخوان فک آن‌ها مناسب است استفاده می‌شود؛ و اگر دقیق و متبحرانه توسط متخصص ایمپلنت انجام شود، نتایج عالی بدست می‌آید. این روش ضخامت لثه‌ای ایده آل ایجاد می‌کند که برای زیبایی دندان‌های جلویی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ایمپلنت بدون جراحی، روش پانچ

روش قرار دادن ایمپلنت بدون جراحی، روش پانچ یا کاشت دندان بدون جراحی که اصطلاحا فلپ لس گفته می‌شود در این روش جراح باید از وضعیت اناتومیک استخوان زیرین اطلاع کافی داشته باشد.

برای این منظور انجام سی بی سی تی ضروری است در صورتیکه وضع استخوان در نمای رادیوگرافی مناسب باشد و نیاز به پیوند استخوان و اعمال اضافی مانند اکسپنشن استخوان نباشد از روش فلپ لس می‌توان استفاده کرد.

در این روش محل قرار گیری ایمپلنت دندانی با یک وسیله مخصوص به اندازه قطر ایمپلنت پانچ می‌شود و از همان ناحیه ایمپلنت دندان قرار داده می‌شود از مزایای این روش ورم کمتر و عدم برش در ناحیه و کاهش تحلیل استخوان است باید توجه داشت در همه موارد این روش توصیه نمی‌شود و در صورت کاربرد نامناسب می‌تواند عوارض مانند سوراخ شدن و پرفوراسیون استخوان ایجاد کند.

از جمله خدمات کلینیک تخصصی دندانپزشکی ، روش مدرن ایمپلنت‌گذاری دیجیتال است که به کمک ارتباط با مراکز خاص میسر می‌شود.

در این روش، ابتدا دهان شما اسکن شده و CBCT نیز تهیه می‌شود و تمام اطلاعات به صورت دقیق در کامپیوتر ادغام و بازسازی می‌شوند و ما احاطه‌ی کاملی به وضعیت لثه، استخوان و دندان‌های شما خواهیم داشت و کیفیت استخوان و ابعاد آن، موقعیت اعصاب و سینوس‌ها به دقیق‌ترین صورت در اختیار ما قرار میگیرند تا کم خطر‌ترین و بهترین ایمپلنت حاصل شود.

روش نوین و پیشرفته پانچ (Punch) 

این روش نیاز به جراحی ندارد و بدون درد و خونریزی می‌باشد و توسط بهترین نوع ایمپلنت‌های دندانی انجام می‌شود.
بیماران می‌توانند، در شرایط خاص در همان روز که عمل کاشت دندان را انجام می‌دهند با دندان‌های جدید خود به خانه بازگردند.

اگر در جستجوی جایگزینی راحت و دائمی برای دندان غائب هستید، خبر خوشی برایتان داریم، دندانپزشکی دکتر مهران امینی جستجوی شما را پایان بخشیده است. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته نه تن‌ها می‌توانید بدون مشکل غذا بخورید و صحبت کنید، بلکه می‌توانید به زیبایی نیز لبخند بزنید.

برخلاف کاشت معمولی دندان که اتمام آن چندین هفته طول می‌کشد، ایمپلنت فوری به سادگی در یک جلسه انجام می‌شود. متخصصین ما در دندانپزشکی زیبایی دکتر مهران امینی کاملاً می‌دانند که انتظار طولانی مدت و روزهای متوالی را بدون دندان گذراندن چقدر برای بیماران دشوار است؛ بنابراین متخصصین ما مرغوب‌ترین جایگزین‌های دائمی دندان را به سرعت به بیماران ارائه می‌دهند، تا بیماران مجبور نباشند حتی یک روز را بدون دندان بگذرانند.

ایمپلنت و مراقبت

از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سریع و بدون انتظار: هیچ فردی دوست ندارد روز‌ها بدون دندان منتظر بماند تا جایگزین دندانش در لابراتوار آماده شود. در درمان ایمپلنت‌فوری کشیدن دندان بیمار و آسیب‌دیده و جایگزینی آن در یک روز انجام می‌شود. به این ترتیب دندان مصنوعی متصل به ایمپلنت دائمی در یک روز آماده می‌شود.

دوام: برخلاف دندان مصنوعی متحرک که مرتب به ترمیم یا جایگزینی نیاز پیدا می‌کند، پروتزهای با پایه ایمپلنت دائمی هستند و به ندرت نیاز به ترمیم می‌یابند. اگر از ایمپلنت مطابق دستورات دندانپزشک استفاده شود، انتظار می‌رود که تا پایان عمر دوام بیاورد.

حس طبیعی: ایمپلنت کاشته شده در استخوان فک تا حد زیادی شبیه دندان طبیعی است و پس از کاشت و جوش خوردن به استخوان عملکرد و حسی مانند دندان خود بیمار دارد.

حفظ حجم استخوان فک: ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کند و در واقع باعث می‌شود که استخوان در اطراف آن تشکیل شود. به این ترتیب یکپارچگی، حجم و کیفیت استخوان‌های باقیمانده فک حفظ می‌شود.

بهداشت دهان و دندان: دندان‌های با پایه ایمپلنت ثابت هستند و نیازی به درآوردن آن‌ها نیست. از این دندان‌های مصنوعی با پایه‌ایمپلنت باید مانند دندان‌های طبیعی مراقبت کرد. کافی است آن‌ها را به طور منظم مسواک بزنید و نخ یکشید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

لذت بردن از غذاهای مورد علاقه: می‌توانید با خیال راحت هر غذایی که دوست دارید بخورید، بدون آن که نگران درآمدن دندان مصنوعی باشید.

مقایسه ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی

هر دو ایمپلنت فوری و معمولی برای جایگزینی دائمی دندان غائب به کار برده می‌شود. اما اگر کاشت دندان به روش متعارف و طولانی مدت انجام شود، دندانپزشک باید چند هفته قبل از کاشت دندان صبر کند تا مطمئن شود که استخوان کافی اطراف ایمپلنت‌تشکیل شده است و استخوان می‌تواند به خوبی ایملپنت را نگه دارد. از سوی دیگر دندانپزشکان با بهره‌گیری از مهارت‌های جراحی پیشرفته می‌توانند کاشت دندان را بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام دهند. به این ترتیب نیازی نیست که بیمار روز‌ها بدون دندان منتظر آماده شدن ایمپلنت بماند.

ایمپلنت دندان چیست؟ مزایا، معایب و هزینه ایمپلنت

هزینه:

هزینه کاشت فوری دندان مسلماً از هزینه دیگر روش‌های جایگزینی دندان بالاتر است. بااین حال اگر مزایای ایمپلنت فوری، یعنی عدم نیاز به انتظار طولانی، استحکام و دوام بالا، راحتی و سهولت درمان را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد به این نتیجه می‌رسید که کاشت فوری دندان ارزش این سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=376362

ثبت نظر

-