طرز تهیه سیب‌زمینی برشته در فر؛ پُر‌ ادویه و با کمترین روغن

  • کد خبر : 375932
  • 09 بهمن 1399 - 15:04
طرز تهیه سیب‌زمینی برشته در فر؛ پُر‌ ادویه و با کمترین روغن

نیوز: سیب‌زمینی برشته پر ادویه یک بغل بشقابی عالی برای انواع غذا‌ها از جمله مرغ سرخ کرده و استیک آبدار است. این بغل بشقابی عالی و رژیمی با ادویه‌ها حسابی مزه‌دار شده و در فر با حداقل روغن پخته می‌شود. ظاهر زیبای این سیب‌زمینی سرخ شده بخصوص برای بچه‌های مدرسه‌ای جالب است و می‌توانید به عنوان میان وعده برای آن‌ها درست کنید.

طرز تهیه مرغ خوشمزه و نرم

چه بغل بشقابی برای ناگت مرغ در فر می‌خواهید؟ پوره سیب‌زمینی، سبزیجات برشته در فر یا همین سیب‌زمینی برشته پرادویه، من که این یکی را ترجیح می‌دهم، چون هم کم روغن است و هم پر چاشنی. برای درست کردن این نوع سیب‌زمینی برشته نیازی نیست که پوست آن را بگیریم بلکه باید با برس مخصوص خوب آن را پاک کنیم. من از برس مخصوص شستن سبد سبزی استفاده می‌کنم و یا اسکاچ استفاده نشده ظرفشویی.

به این ترتیب شما مقداری از مواد مفیدی را که داخل پوست سیب‌زمینی هستند، حفظ می‌کنید. سیب‌زمینی‌ها به شکل قاچ قاچ خرد می‌شوند و این مدل سیب‌زمینی برای بغل بشقابی انواع گوشت و ماهی از همه بهتر است. همچنین لایه بیرونی سیب‌زمینی کاملا برشته و لایه داخلی هم کاملا مغز پخت است.

سیب‌زمینی مورد استفاده شما هر نوعی می‌تواند باشد، اما سعی کنید از سیب‌زمینی‌هایی با پوست صاف و تمیز استفاده کنید و یا سیب‌زمینی پشندی (سیب‌زمینی ایرانی) که این روز‌ها به سختی در بازار یافت می‌شود. تعداد قاچ سیب‌زمینی بستگی به اندازه آن دارد و معمولا بین ۴ تا ۸ قاچ بر حسب کوچک یا متوسط بودن است. پس از قاچ کردن آن‌ها را مزه‌دار می‌کنید.

نوع ادویه به دلخواه شما تعیین می‌شود. برای اینکه ظاهری قرمز و برشته داشته باشد، ترکیب پاپریکا و چیلی از همه بهتر است، اما استفاده از کاری هم طعم خوبی به آن می‌دهد. پس از قرار دادن این قاچ‌های سیب‌زمینی مزه‌دار شده روی سینی فر کاغذ گرفته، با اسپری روی آن روغن بپاشید. ظرف اسپری روغن پلاستیکی ارزان‌ترین نوع این ظرف است و اگر می‌خواهید پول بیشتری خرج کنید یک نمونه استیل آن را خریداری کنید.

روغن مورد استفاده برای سیب‌زمینی سرخ شده، بهتر است از نوع روغن‌های پرس سرد نباشد. این سینی پر از سیب‌زمینی را در فری گرم شده با حرارت ۲۰۰ درجه سلسیوس می‌گذارید تا سیب‌زمینی‌ها بپزند و برشته شوند. سپس این خوراکی را گرم با سس کچاپ خانگی سرو کنید.

سیب زمینی برشته در فر؛ پر ادویه و با حداقل روغن

من قبلا از دوستانی در اکثر نقاط دنیا پرسیده بودم که بهترین روش برای درست کردن سیب‌زمینی بدون سرخ کردن چیست و شیوه‌های مختلفی را دریافت کردم. یک نفر سیب‌زمینی را به همین شکل و روی شبکه فر گذاشته بود که نتیجه کار عالی بود. درست کردن سیب‌زمینی به این روش باعث می‌شود با حداقل روغن یک سیب‌زمینی برشته زیبا و خوشمزه داشته باشید.

اگر بخواهید سیب‌زمینی را سرخ کنید نمی‌توانید آن را مزه‌دار کنید، چون ادویه در روغن داغ می‌سوزد و سیب‌زمینی ظاهری سوخته و بد پیدا می‌کند. اما در این روش سیب‌زمینی پراویه دارید. برای استفاده از ادویه تنها به مقدار کمی از آن‌ها نیاز دارید. من ترکیب پودر سیر، زیره، چیلی را به عنوان یک سهم و پاپریکا را به عنوان سهم دیگر پیشنهاد می‌کنم.

مواد لازم سیب‌زمینی برشته

  • سیب‌زمینی: ۱ کیلو
  • پاپریکا: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر چیلی: ۱ قاشق چای‌خوری (اختیاری)
  • پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر پیاز: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک دریا: به اندازه لازم
  • فلفل‌سیاه تازه آسیاب شده: به میزان لازم
  • اسپری آشپزی کم چرب یا روغن زیتون

طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده

۱. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سلسیوس روشن کنید.

۲. سیب‌زمینی‌ها را کاملا بشویید و با برس یا اسکاچ بسابید تا گل آن کاملا جدا شود. توصیه می‌کنم از سیب‌زمینی‌های با پوست تمیز و صاف استفاده کنید. نیازی به خشک کردن سیب‌زمینی نیست. آن را به صورت قاچ برش بزنید که بسته به بزرگی سیب‌زمینی بین ۴ تا ۸ قاچ است. یک اندازه بودن برش‌ها بسیار مهم است تا به این ترتیب در فر به طور یکسان پخته شوند. لازم نیست پوست سیب‌زمینی را جدا کنید.

۳. سیب‌زمینی‌ها را داخل کاسه گود و بزرگی بریزید. با اسپری آشپزی روی آن‌ها روغن اسپری کنید. در صورتی که اسپری ندارید خیلی راحت حدود ۲ قاشق روغن زیتون روی آن‌ها بریزید. سپس آن‌ها را بهم بزنید تا روغن همه آن‌ها را چرب کند. حالا ادویه‌ها را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید و دوباره بهم بزنید. می‌توانید این کار را همزمان با ریختن روغن انجام دهید. سعی کنید جوری بهم بزنید که ادویه روی سیب‌زمینی‌ها به طور مساوی و یکدست قرار بگیرد. حالا با نمک و فلفل‌سیاه بیشتر مزه‌دار کنید. البته می‌توانید روغن و ادویه‌ها را ابتدا در کاسه بریزید و مخلوط کنید سپس سیب‌زمینی‌ها را روی آن‌ها ریخته و خوب بهم بزنید.

سیب زمینی برشته در فر؛ پر ادویه و با حداقل روغن

۴. یک عدد سینی فر بزرگ یا دو عدد کوچک را کاغذ مخصوص فر بگذارید. سیب‌زمینی‌های مزه‌دار شده را به صورت یک لایه کف سینی بچینید. سینی را در فر گذاشته و به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یا تا موقعی که طلایی و برشته شوند، بپزید.. اگر از اون تستر استفاده می‌کنید دما را روی ۲۲۰ درجه بگذارید.

طرز تهیه سیب‌زمینی برشته در فر؛ پُر‌ ادویه با کمترین روغن، همراه خوشمزه سرخ کردنی ها - نیوز

۵. پس از بیرون آوردن از فر در حالی که هنوز گرم هستند با نمک مزه‌دار کنید. اگر از بابت سرخ نشدن دو سمت قاچ سیب‌زمینی نگران هستید، می‌توانید پس از ۱۵ دقیقه، سینی را خارج کرده و سیب‌زمینی‌ها را برگردانید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید تا آن روی سیب‌زمینی هم برشته شود.

سیب زمینی برشته در فر؛ پر ادویه و با حداقل روغن

۶. این سیب‌زمینی سرخ کرده را می‌توان با سس کچاپ خانگی یا باربیکیو سرو کرد و یا به عنوان یک ماده طعم دهنده به سالاد اضافه کرد. اضافه آن را هم می‌توانید فریز کنید.

نکات مهم برای پخت سیب‌زمینی سرخ شده

  • برای اینکه داخل سیب‌زمینی خیلی خوب پخته و پفکی شود بهتر است از سیب‌زمینی‌هایی با بافت مناسب استفاده کنید. بعضی از سیب‌زمینی‌ها بسیار سفت هستند که در این صورت باید آن‌ها را به میزان کمی آب‌پز کنید.
  • سیب‌زمینی‌ها را دقت بشویید و تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از برس شستشوی ظرف یا اسکاچ و یا حتی سیم ظرفشویی استفاده کنید.
  • می‌توانید ادویه‌ها را داخل کیسه زیپ لاک بریزید سپس برش‌های سیب‌زمینی را داخل این کیسه ریخته و مزه‌دار کنید. انی روش ساده‌تر است و نتیجه خوبی می‌دهد.
  • اگر بخواهید که سیب‌زمینی‌ها بیشتر برشته شود، پس از ریختن آن‌ها در سینی می‌توانید در میانه زمان پخت، سینی را از فر خارج کرده و با اسپری روی آن‌ها روغن بپاشید سپس دوباره داخل فر بگذارید.

منبع: errenskitchen

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=375932

ثبت نظر

-