روزی که شهر خودرو آسیایی شد (عکس) 

  • کد خبر : 375802
  • 09 بهمن 1399 - 13:38
روزی که شهر خودرو آسیایی شد (عکس) 


کد خبر: ۱۷۳۴۱۲۹/۱

زمان: ۱۳:۰۴  
۱۳۹۹/۱۱/۰۹

بازدید: ۲,۴۶۴

سالروز فراموش نشدنی برای فوتبال خراسان

در چنین روزی تیم فوتبال شهرخودرو خراسان توانست با سکانداری مجتبی سرآسیایی و درخشش سید مهدی رحمتی راهی دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود.

به گزارش ورزش سه، سال گذشته حدود همین حوالی از شب، شهرخودرو ایران توانست در دومین بازی مرحله پلی‌آف اولین حضور تاریخی فوتبال خراسان را در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا عینیت ببخشد. شهرخودرو پس از عبور از الرفاع بحرین، در دیدار با تیم پرستاره السیلیه توانست در قطر جواز رسمی حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها را به تاریخ شهر امام رضا(ع) گره بزند.

این اتفاق از آنجا خاطره‌انگیزتر شد که یک هفته به شروع مرحله پلی‌آف، جدایی یحیی گل‌محمدی و پیوستنش به پرسپولیس کلید خورده بود. فرهاد حمیداوی مالک این باشگاه در عین گزینه‌های متعددی که از آنها اسم برده می‌شد، آن روز مجتبی سرآسیایی را به عنوان سرمربی تیمش برگزید و سرمربی جوان و تازه‌کار شهرخودرو هم خوش درخشید و با وجود زمان کم توانست یک اتفاق مهم را در تاریخ فوتبال خراسان رقم بزند.

 

شهرخودرویی که خیلی زود توسط سرآسیایی سر و جمع شده بود علیرغم عدم امکان استفاده از شرایط میزبانی، توانست در بازی در ابوظبی به عنوان زمین بی‌طرف با گل‌های خلعتبری و امین قاسمی‌نژاد از سد الرفاع بحرین بگذرد و بلافاصله راهی قطر شده و در یک بازی سنگین پس از ۱۲۰دقیقه تساوی بدون گل، در ضربات پنالتی کار را تمام کند.

سید مهدی رحمتی گلر ششدانگ شهرخودرو آن روز نیز با درخششی خارق‌العاده، سرآسیایی و متعاقبا حمیداوی را در ادامه فصل رویارویی‌اش روسفید کرده و با مهار پنالتی کریم انصاری‌فرد شب تاریخی فوتبال خراسان را رقم زد. زیر پیراهن منقش به نام حضرت زهرا(س) مهدی رحمتی که دست‌هایش را به سمت آسمان بلند کرده بود، هلهله شهرخودرویی‌ها در قلب ورزشگاه دوحه و … قاب‌های تاریخی از صعود تاریخی شهرخودرو از زیباترین خاطرات بر جای مانده از آن شب تاریخی است.

 

شهرخودرو اگر چه در دور گروهی نتوانست موفقیت چندانی به واسطه جابجایی‌های زیاد و دیر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود به دست بیاورد اما افتخار حضور در برابر غول‌های آسیا همچون الهلال عربستان را در کارنامه فوتبال خراسان گنجاند تا فوتبال مشهد حداقل در آرزوی آسیا نماند.

انتخاب این فصل حمیداوی برای سکانداری شهرخودرو سید مهدی رحمتی است که چشم امید هواداران فوتبال خراسان به آن دوخته شده و تلاش می‌کند تا با راه انداختن تیم جوانش در لیگ، در ادامه برنامه سه ساله‌ای که به این باشگاه داده، یکبار دیگر این اتفاق را این بار در قواره سرمربی برای فوتبال استان خراسان رقم بزند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=375802

برچسب ها

ثبت نظر

-