طرز تهیه کیک نارنگی به سه روش مختلف

  • کد خبر : 375774
  • 07 مهر 1400 - 9:30
طرز تهیه کیک نارنگی به سه روش مختلف

به گزارش نیوز: کیک یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که به سادگی می توانید با رعایت نکات کیک پزی آن را در منزل تهیه کنید مخصوصا اگه کیک نارنگی باشه که بسیار خوشمزه است وطرفدار زیادی دارد این کیک خوشمزه و نرم حاوی پره‌های لطیف نارنگی است و بخاطر استفاده از این میوه رنگ زرد زیبایی دارد. در ادامه این بخش ما طرز تهیه کیک نارنگی ساده را به شما عزیزان به سه روش مختلف آموزش می دهیم. کیک نارنگی یکی از کیک‌های میوه‌ای فصل پاییز و زمستان است.

کیک نارنگی به چندین روش درست می‌شود. شما می‌توانید آن را بصورت کیکی ساده برای صبحانه و عصرانه درست کنید و یا با استفاده از آرد بادام کیکی بدون گلوتن داشته باشید. کیک نارنگی چند لایه هم یک کیک زیبا و مجلسی است که می‌توانید آن را برای مهمانی‌های تولد و یا جشن‌های بزرگ خانوادگی استفاده کنید.

دستور تهیه کیک نارنگی ساده

کیک نارنگی یک کیک فصلی در کشور پاراگوئه است. درختان نارنگی، لیمو و پرتقال در این کشور به وفور وجود دارند. در ایران هم اگر سری به شمال یا جنوب بزنید حتما با درختان پربار مرکبات مواجه خواهید شد که نوید سالی پر میوه را به شما می‌دهند. تابستان که خوب بود امیدوارم سال بعد هم مثل امسال پر میوه باشد.

کیک نارنگی ساده

کیک نارنگی ساده، پایه این نوع کیک است. در اینجا شما نارنگی را همراه با پوست پوره می‌کنید. بخش سفید پوست نارنگی بسیار نازک است بنابراین پوره آن تلخ نخواهد شد؛ در عوض طعم عالی و رنگی زیبا به کیک شما خواهد افزود. فقط اگر از نارنگی هسته‌دار استفاده می‌کنید حتما حواستان باشد که قبل از ریختن در مخلوط کن، هسته‌های آن را جدا کنید.

مواد لازم کیک نارنگی ساده

  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • نارنگی: ۲ عدد
  • روغن گیاهی: ۱/۲ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • آرد: ۲ پیمانه
  • بیکینگ‌پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک نارنگی ساده

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس گرم کنید. یک قالب کیک تو خالی را چرب کرده و آرد پاشی نمایید.

۲. نارنگی را دو نیم کرده و هسته‌های آن را خارج کرده به همراه تخم‌مرغ، روغن و شکر داخل مخلوط کن بریزید. میکس کنید.

۳. داخل کاسه‌ای با اندازه متوسط، ارد و بیکینگ‌پودر را بریزید و با هم مخلوط کنید. مخلوط نارنگی را داخل آرد ریخته و خوب مخلوط کنید.

کیک نارنگی در سه نوع ساده، بدون گلوتن و چند لایه

۴. خمیر را داخل قالب از پیش آماده شده بریزید و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که برشته شود، بپزید.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر و در ماهیتابه

۵. این کیک را به مدت ۳ روز در دمای اتاق و نهایتا ۱ هفته در یخچال نگهداری کرد.

کیک نارنگی در سه نوع ساده، بدون گلوتن و چند لایه


کیک نارنگی بدون گلوتن

کیک‌هایی که با مرکبات درست می‌شود همیشه خوشبو و دوست داشتنی هستند. این یکی هم با نارنگی کامل درست می‌شود؛ یعنی همراه با پوست. آن‌ها جوشانده شده و هسته‌شان جدا می‌شود. پوره با تخم‌مرغ، شکر و آرد بادام مخلوط شده و داخل قالب تارت ریخته می‌شود. این کیک نرم و لطیف است و مزه عالی دارد.

کیک نارنگی در سه نوع ساده، بدون گلوتن و چند لایه

اگر قصد دارید یک کیک بدون گلوتن خوشمزه داشته باشید، می‌توانید این کیک میوه‌ای عالی را درست کنید. برای تزئین کیک همانطور که در تصویر می‌بینید یک رومیزی قلاب بافی روی کیک قرار می‌دهید و پودر شکر را روی آن می‌پاشید. این ایده خوبی برای تزئین کیک‌های ساده و میوه‌ای است.

مواد لازم

  • نارنگی: ۴۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • شکر: ۱ پیمانه
  • آرد بادام: ۳ پیمانه
  • بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر شکر: مقداری برای روی کیک

طرز تهیه کیک نارنگی ساده

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس روشن کنید.

۲. نارنگی‌ها را بشویید و آن‌ها را داخل ماهیتابه همراه با آب سرد بگذارید. آب را به جوش برسانید و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. جوشاندن تلخی پوست مرکبات را از بین می‌برد.

نارنگی

۳. آب داخل ماهیتابه را تخلیه و نارنگی‌ها را با دستمال خشک کنید و بگذارید خنک شوند. آن‌ها را دو نیم کنید سپس چهار قاچ کنید. دانه‌ها را دور ریخته، اما آبی که توی بشقاب ریخته باشد را دور نریزید. آن‌ها را داخل غذاساز ریخته و پوره کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. پوره بدست آمده تقریبا ۱ پیمانه است. اگر بیشتر از این باشد تعادل مواد کیک را به هم می‌زند. اگر مقدار بیشتری به دست آورید، آن را برای استفده‌های دیگر کنار بگذارید.

کیک نارنگی در سه نوع ساده، بدون گلوتن و چند لایه

۴. پوره به دست آمده را کنار بگذارید و یا در یخچال برای روز بعد بگذارید.

پوره کردن نارنگی

۵. تخم‌مرغ و شکر داخل کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا روشن و کرمی شود. آرد بادام، پوره نارنگی و بیکینگ‌پودر را داخل آن‌ها بریزید. مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

۶. خمیر کیک راداخل قالب با قطر ۲۲ سانت بریزید.

کیک نارنگی در سه نوع ساده، بدون گلوتن و چند لایه

۷. آن را به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزید تا کمی طلایی شود و وقتی خلال دندان در آن فرو می‌کنیم، تمیز بیرون بیاید. اگر کیک سریع شروع به تیره شدن می‌کند، روی آن را با یک کاغذ فویل بپوشانید.

۸. آن را روی توری خنک کننده به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خنک شود پس از داخل قالب خارج کرده و بگذارید به طور کامل خنک شود.

۹. روی آن را پودر شکر بپاشید. در صورت دلخواه روی آن کمی رنده پوست مرکبات بریزید.

کیک نارنگی در سه نوع ساده، بدون گلوتن و چند لایه


طرز تهیه کیک نارنگی ساده چند لایه با آیسینگ خامه‌ای و کرم نارنگی

کیک نارنگی چند لایه را می‌توان زیباترین کیک در این نوع دانست. این کیک با آیسینگ پنیر خامه‌ای و کرم نارنگی تزئین می‌شود. کیک‌های چند لایه برای مهمانی‌ها و جشن تولد‌ها استفاده می‌شوند. برای سرهم کردن کیک چند لایه باید لایه‌ها را با استفاده از خامه یا باترکریم، به هم متصل کنید.

برای تزئین کیک هم می‌توانید از میوه‌های قرمز مثل توت فرنگی استفاده کنید تا تضاد رنگی زیبایی ایجاد کنید. در اینجا از کرنبری شکری، برگ گیاهان و برش‌های پرتقال استفاده شده است، اما شما می‌توانید بنابر سلیقه خودتان و گزینه‌های موجود در خانه، آن را تزئین کنید. اگر قصد مهمانی دادن در چند روز اخیر را دارید، درست کردن این کیک به شما پیشنهاد می‌شود.

مواد لازم

برای کیک چند لایه نارنگی

  • شکر: ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • روغن مایع: ۱ پیمانه
  • آرد: ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • آب نارنگی: ۳/۴ پیمانه (تازه)
  • ماست یونانی: ۳/۴ پیمانه
  • رنده پوست نارنگی: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

کیک چند لایه نارنگی

 

برای کرم نارنگی

  • زرده تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • رنده پوست نارنگی: ۱ قاشق چای‌خوری
  • کره سرد: ۳ قاشق غذاخوری

برای آیسینگ پنیر خامه‌ای

  • کره: ۱۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای: ۲۲۵ گرم
  • آب نارنگی تازه: ۴ قاشق غذاخوری
  • رنده پوست نارنگی: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

دستور پخت کیک نارنگی ساده چند لایه

۱. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سلسیوس گرم کنید.

۲. دو قالب ۲۰ سانتی را با اسپری آشپزی چرب کنید.

۳. قطعه خمیرزن را به همزن متصل کنید و داخل کاسه، تخم‌مرغ و شکر را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با همدیگر بزنید و مخلوط کنید تا غلیظ شوند. روغن و ماست چکیده را افزوده و بهم بزنید تا مخلوط شوند. آب نارنگی را اضافه کرده و مخلوط کنید.

۴. در کاسه‌ای دیگر، آرد، نمک، جوش شیرین و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کنید.

۵. مواد خشک را به مواد‌تر اضافه کنید و بهم بزنید تا با هم ترکیب شوند. رنده پوست نارنگی را افزوده و با سایر مواد ترکیب کنید.

۶. مخلوط را بین دو قالب تقسیم کنید.

۷. قالب‌ها را در فر گذاشته و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بگذارید بمانند تا کیک‌ها بپزند. برای تست یک خلال دندان را داخل وسط کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد یعنی پخته است.

۸. پس از خارج کردن قالب‌ها از فر به مدت ۵ دقیقه بگذارید بمانند تا خنک شوند.

۹. پس از این زمان، کیک‌ها را از قالب خارج کرده و روی توری خنک کننده بگذارید تا بطور کامل خنک شوند.

۱۰. اگر بخواهید می‌توانید این کیک‌ها را داخل سلفون پیچانده و در یخچال به مدت ۳ روز نگهداری کنید یا همان موقع استفاده کنید.

طرز تهیه کیک نارنگی/ کرم نارنگی

۱. زرده تخم‌مرغ، آب نارنگی، شکر و رنده پوست نارنگی را با همزن سیمی مخلوط کنید. یک کاسه (ترجیحا فلزی) را روی قابلمه آب جوش بگذارید.

۲. مخلوط را داخل کاسه روی قابلمه آب جوش، بریزید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزید، مرتب بهم بزنید تا موقعی که غلیظ شود و وقتی قاشق چوبی را در آن فرو می‌کنید، پشت قاشق بماند و ریزش نکند.

کیک چند لایه

۳. مواد را از روی حرارت بردارید. کره را که به صورت تکه‌های کوچک درآورده‌اید، داخل آن بریزید و بهم بزنید تا کره آب شود و با مواد کاملا ترکیب شود.

۴. بگذارید به طور کامل خنک شود.

آیسینگ پنیر خامه‌ای

۱. داخل کاسه، پنیر خامه‌ای و کره را با استفاده از همزن برقی با هم به مدت ۲ دقیقه میکس کنید. مواد جمع شده در لبه‌های کاسه را به سمت ته کاسه برانید.

۲. پودر شکر را افزوده و بهم بزنید تا پف کند. آب نارنگی و رنده پوست نارنگی (رنده پوست نارنگی اختیاری است) را افزوده و با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

سر هم کردن کیک

طرزتهیه کیک نارنگی ؛ ۱. با استفاده از چاقوی دندانه‌دار، قسمت برآمده کیک‌ها را ببرید و جدا کنید. سپس هر کدام از کیک‌ها را به صورت افقی برش زده و تبدیل به دو قسمت مساوی کنید.

۲. لایه اول را روی بشقاب کیک بگذارید. ۱/۳ کرم نارنگی را روی آن بریزید و پهن کنید. ۱ سانت از لبه‌ها را بدون کرم بگذارید. ۱/۵ آیسینگ پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و با دقت روی لایه کرم نارنگی پخش کنید و مواظب باشید که در هم فرو نروند.

۳. لایه دوم را گذاشته و این کار را تکرار کنید. لایه سوم را هم گذاشته و به همین ترتیب عمل کنید. در انتها لایه چهارم را بگذارید و روی آن آیسینگ خامه‌ای بریزید و پخش کنید، اما نباید کرم نارنگی بگذارید. البته اگر طبق ترتیبی که به شما گفته شد، عمل کنید، چیزی از کرم نارنگی باقی نمی‌ماند. آیسینگ پنیر خامه‌ای را روی لبه کناری لایه‌ها هم پخش کنید البته به طوری که کاملا روی آن را نپوشاند و کمی خالی به نظر برسد. به این ترتیب لایه‌ها بدون برش زدن هم از بیرون مشخص می‌شوند. در تصویر این موضوع مشخص است. روی کیک را به شیوه دلخواه‌تان تزئین کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=375774

ثبت نظر

-