طرز تهیه کیک شیره‌ی انگور؛ مقوی و انرژی زا

  • کد خبر : 374932
  • 09 بهمن 1399 - 4:39
طرز تهیه کیک شیره‌ی انگور؛ مقوی و انرژی زا

آدم وقتی می‌افتد روی اصلاح سبک زندگی، خوراکی‌هایش هم یکی بعد از دیگری تغییر می‌کنند و سالم‌تر می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید یک کیک سالم و مقوی درست کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما کیک شیره انگور را امتحان کنید.

این کیک شکر چندانی ندارد؛ فقط شیره انگور

این کیک دردسرهای پخت بعضی از کیک‌ها که باید زرده و سفیده را جدا هم بزنیم و بعد خیلی با ناز و محتاط باهاشان برخورد کنیم ندارد. می‌شود گفت یک کیک فوری است که مقدماتش زود انجام می‌شود و بی‌دردسر است؛ ولی نتیجه‌اش خیلی خوب است. به خاطر شیره انگور و گردو و روغن کنجدی که دارد خیلی مقوی است.
توی این کیک از شکر چندانی استفاده نمی‌شود و شیرینی‌اش با شیره انگور است. طعم نهایی‌اش خیلی خوب است و در فاصله به دهان گذاشتن تا قورت دادنش عاشق آن می‌شوید.

خواص این کیک برای سلامتی بدن

شیره انگور بسیار مقوی و انرژی‌زاست و یکی از خون‌سازهای سنتی است. شیر مادر را غلیظ می‌کند و به خاطر طبع گرمش مناسب فصل زمستان است. شیره انگور بچه‌ها را تپل می‌کند و عضله‌ساز است.

گردو امگا ۳ دارد و چربی مفید بدن را تأمین می‌کند. کلسترل خون را کاهش می‌دهد، برای افزایش قدرت ذهن و هوش خوب است، ضد سرطان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، برای استخوان‌ها و درد مفاصل مفید است و استرس را کم می‌کند. روغن کنجد سودا را دفع می‌کند، ملین است،‌ انرژی‌زاست و برای درمان سرفه‌های خشک ازش استفاده می‌شود.

با این توضیحات می‌شود گفت این کیک، یک بمب انرژی است!

این کیک علاوه بر این که طرز تهیه خیلی راحت و بدون دردسری داره خیلی خوشمزه هم هست و بافت نرم و سبکی داره. به نظر من برای عصرای پاییزی با یک فنجون چای و در کنار خانواده حرف نداره. امیدورام درستش کنین و از طعمش لذت ببرین.

کیک شیره انگور

>>>بیشتر بخوانید:

آموزش تهیه کیک چای و دارچین هابیتون

مواد لازم:

  • آرد سفید: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • شیره انگور: ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع: ۱/۲ پیمانه
  • شیر: ۱/۴ پیمانه
  • وانیل: نوک قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

۱. برای تهیه این کیک ابتدا تخم‌مرغ‌ها که بهتره به دمای اتاق رسیده باشن رو همراه وانیل با همزن میزنیم تا تقریبا پف کنه و کرم رنگ بشه.

۲. حالا شیر و روغن رو اضافه میکنیم و فقط در حد مخلوط شدن با همزن میزنیم.

۳. بعد نوبت به اضافه کردن شیره‌ی انگوره. باز هم مواد رو با همزن میزنیم تا یکنواخت بشن.

۴. حالا آرد و بیکینگ پودر که با هم الک کردیم رو در دو مرحله به مایه کیک اضافه میکنیم.

 

۵. خیلی آروم و به کمک قاشق یا لیسک آرد رو با مایه مخلوط میکنیم تا یکدست بشه. از هم زدن زیادی باید خوداری کنیم.

۶. حالا مایه کیک رو داخل قالبی که کفش رو چرب کردیم و کاغذ روغنی گذاشتیم میریزیم. بهتره تا ۱/۳ قالب خالی باشه تا در حین پخت و پف کردن، مایه کیک سرریز نشه.

۷. حالا قالب رو برای مدت نیم ساعت الی سه ربع داخل فری که از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کردیم میذاریم تا بپزه.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=374932

برچسب ها

ثبت نظر

-