آیا موجودات خیالی که در شب می‌بینید واقعیت دارند؟

آن روح پشت سرتان که بعضی مواقع احساسش می‌کنید چیست؟

  • کد خبر : 374173
  • 09 بهمن 1399 - 12:32
آن روح پشت سرتان که بعضی مواقع احساسش می‌کنید چیست؟

یک سوالی که ممکن است برای خیلی ها پیش بیاید، این است که بعضی مواقع من ممکن است یک روح، شبح و یا موجودات خیالی، مخصوصا آخر شب ببینم. آیا این‌ ترس ها واقعیت دارند یا ساخته ذهن من است؟ در این مقاله می‌خواهیم به این سوال چالش برانگیز پاسخ دهیم.

🔽 خاستگاه موجودات عجیب در ذهن

جوابی که برای این سوال وجود دارد به ویژگی عجیب خیالات ضمیر ناخودآگاه بر می‌گردد. تمام احساسات و خاطرات در ضمیر ناخودآگاه قرار دارد. بعضی از احساسات منفی ما از دوران کودکی در ضمیر ناخودآگاه سرکوب شده است. این احساسات منفی باعث ایجاد ابهاماتی در ضمیر ناخودآگاه میشود و ضمیر ناخودآگاه به دنبال این است که یک روزی این احساسات منفی را دفع کند.

این کار را ضمیر ناخودآگاه از راه‌های متفاوتی انجام می‌دهد. به عنوان مثال ممکن است شب به شما کابوس نشان دهد و آن کابوسی که شما در خواب می بینید در واقع ترس شماست که به صورت یک موجود عجیب و غریب و یک خواب وحشتناک بروز پیدا کرده است. علت اینکه در شب اتفاق می‌افتد این است که اواخر شب ضمیرخودآگاه قوی تر می‌شود و برعکس ضمیر خودآگاه قدرتش ضعیف می‌گردد.


>>>حتما بخوانید: عکس واقعی از جن آیا وجود دارد؟ عکس های ترسناک و واقعیت هایی عجیب


خیالات ضمیر ناخودآگاه

🔽 نقش مکانیسم‌های دفاعی در خیالات ضمیر ناخودآگاه

یکی از راه‌های دیگری که این احساسات منفی دفع می شود از طریق گریه کردن و یا مثلا از راه مکانیسم های دفاعی می‌باشد. این بخاطر این است که استفاده از مکانیسم های دفاعی می‌تواند باعث کاهش اضطراب ما در آن لحظه شود‌.

هنگامی که ما دچار ترس و اضطراب می شویم، این ترس اگر ابهام دار باشد و ملموس نباشد، ضمیر ناخودآگاه می تواند در جهان بیرون این ترس را بروز دهد. در این مواقع ما گمان می‌کنیم که موجودی در بیرون وجود دارد، در صورتی که باید دقت داشته باشیم که هیچ موجودی در بیرون وجود ندارد بلکه این ترس ماست که نمود بیرونی پیدا می‌کند.

بنابراین ضمیر ناخودآگاه برای اینکه آن ترس برایش ملموس تر باشد و فشار کمتری را ناشی از ابهام ترس تجربه کند، آن را به صورت یک موجود عجیب و غریب مجسم می‌کند که اضطراب کمتری را تجربه کنیم. به عنوان مثال آن را به صورت یک موجود خیالی یا یک شکل تخیلی برای ما نشان می‌دهد.

در اینگونه مواقع، ما فکر می کنیم واقعا این چیزی که احساسش می‌کنیم واقعا وجود دارد چون ضمیرناخودآگاه تفاوت واقعیت و خیال را متوجه نمی‌شود. این در حالی است که اصلا هیچ چیزی وجود ندارد، بلکه این ترس ماست که به صورت آن موجود ترسناک عینی می‌شود. یا مثلا نصف شب در حال حرکت یک چیزی را می بینیم، در صورتی که هیچ چیزی نیست.


>>>بیشتر بخوانید: چهارمین شب در خانه ارواح / روح مرا از مرگ نجات داد


خیالات ضمیر ناخودآگاه

🔽 نمادگرایی در شب

آخر شب معمولا فعالیت ضمیرناخودآگاه افزایش پیدا می‌کند. به محض اینکه ضمیر ناخودآگاه قوی تر می‌شود، ممکن است مقداری از محتویات خودش را که مدت ها سرکوب شده است، به دنیای بیرون منتقل کند. این باعث شود چنین حس هایی را تجربه کنید و حتی چیزهایی را ببینید که وجود خارجی ندارد.

این موجودات تخیلی فقط و فقط در ضمیر ناخودآگاه تان در قالب احساسات منفی وجود دارند. همه روح ها و شبح هایی که خیال می‌کنید وجود دارند، از دنیای آشفته درون می آیند نه از دنیای بیرون.

شاید برایتان سوال پیش بیاید چرا در تصوراتمان مثلا موجودات زیبا و دوست داشتنی کارتونی و جذاب را نمی‌بینیم؟ چرا شبح ها و روح ها را می بینیم؟ جواب این است که ضمیرناخودآگاه شما ترسیده است، یعنی ترس هایی از کودکی داشته یا ترس هایی در اکنون و اینجا وجود دارد که مبهم است.

نکته مهمی که وجود دارد و باید به آن دقت کنیم این است که ضمیرناخودآگاه شما از روح نترسیده بلکه از وضع زندگی شما ترس هایی دارد. ممکن است ترس نسبت به شرایط تلخ زندگی‌تان یا مثلا امتحانی که ممکن است هفته بعد داشته باشید، ایجاد شده باشد.

🔽 تخلیه ترس‌های سرکوب شده

در واقع چون این ترس ها قابل تحمل نیستند و به ضمیرناخودآگاه فشار می‌آورند، باید به شیوه ای آزاد شوند. اینجا ذهن شما تلاش می‌کند که  ترس ها را با تبدیل کردن به یک جسم روح مانند یا موجود خیالی، آن را ملموس تر سازد و در نتیجه این ترس برای شما قابل تأمل تر و مشخص تر باشد که بتوانید آن را درک کنید و ترس دفع شود.

ز آن روحی که در کنار خود حس می کنید، ممکن است ترسی باشد که بخاطر مواجه شدن با رویدادهای بد ایجاد شده و سرکوب شده و شما به آن توجه نکردید.

هر چه ضمیرناخودآگاه قوی تر شود، آن روح ها و خیالات واقعی تر می‌شوند. برای همین است که ممکن است بعد از خوابیدن، کابوس ارواح را ببینید زیرا در خواب، ضمیر ناخودآگاه به حداکثر قدرت خودش رسیده و به همین علت همه ترس های درون را به صورت کابوس شبانه در می‌آورد.

این کار بخاطر این است که شما را  ترغیب کند به اینکه تغییری در وضعیت زندگی تان ایجاد کنید. بنابراین باید دقت کرد که وقتی ضمیر ناخودآگاه در انتهای شب قوی تر می‌شود، همه ترس ها نمادین شده و‌ در اطراف شما گسترش پیدا می‌کند و باعث می‌شود چیزهای عجیبی را حس کنید که در واقع همه این ها همان مصیبت‌های زندگی شما هستند.


>>>بیشتر بدانید: شیوه‌های نوین درمان ترس از ارتفاع


خیالات ضمیر ناخودآگاه

🔽 پیامی از خیالات ضمیر ناخودآگاه برای ما

ترس هایی مانند ترس از آینده، ترس از تنها شدن، ترس از شرایط اقتصادی می‌تواند به صورت موجوداتی خیالی توسط ناخودآگاه به ما نشان داده شود، حال آنکه اصلا وجود ندارند.

متاسفانه برخی اوقات این ترس ها چندین سال زندگی ما را ممکن است غیر قابل تحمل کنند و به همین علت است که ذهن ما سعی می‌کند به شیوه ای آن ها را قابل تحمل تر کند. به این صورت که ذهن با تبدیل این ترس ها از شکلی به شکل دیگر حس می‌کند بخشی از آن‌ها را از ضمیرناخودآگاه دفع کرده است. این ارواح و هیولاها چیزی جز تصویر ترس های شما از گذشته و یا آینده نیست.

🔽 مواجه شدن با خیالات ضمیر ناخودآگاه

ترس هایی که از مواجه شدن با آن ها به صورت واقعی در زندگیتان، ممکن است هراس داشته باشید. در نتیجه آن ترس‌ها توسط مکانیسم دفاعی سرکوب، سرکوب شده است. بنابراین این ضمیرناخودآگاهی که نمادگرا است، این ترس هایی که بیش از حد روی هم تلنباز شده است را با ایجاد باور به ارواح و حتی نمایش دادن آن ها، تخلیه می کند.

ذهن ترجیح می دهد با نمایش این ارواح به عنوان نمادی از مشکلات موجود در زندگیتان، این انباشته شدگی را بیرون دهد. حتی این خبر خوبی هم می‌تواند باشد که فشار دارد کاهش پیدا می‌کند، و اینکه برخیزیم و گامی در جهت اصلاح این درون آشفته برداریم.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=374173
  • نویسنده : وحید یزدی_سعیده فرج اله زاده

ثبت نظر

-