سعیدمحمد؛ سردار تکنوکراتی که از انتشار عکسش با مهدی جهانگیری گریزان نیست

  • کد خبر : 372883
  • 08 بهمن 1399 - 7:55
سعیدمحمد؛ سردار تکنوکراتی که از انتشار عکسش با مهدی جهانگیری گریزان نیست

اعتماد نوشت: به نظر می‌رسد که او عزم انتخابات ریاست‌جمهوری کرده و در وجود خود یک احمدی‌نژاد جوان می‌بیند. او طول این مدت تلاش کرده که خود را معادل گزینه جوان حزب‌اللهی قرار دهد و کمپین خود را بر همین اساس بنا کند.

گرچه نام محمد پیش از این هم کم و بیش شنیده می‌شد اما اکنون گویا خودش هم ابایی از بیان نظرات سیاسی ندارد و کنار اقدامات قرارگاه خاتم، به دولت مستقر هم حمله می‌کند و در توییت‌ها و مصاحبه‌هایش درباره نحوه اداره صحیح دولت هم سخن می‌گوید. کنار بدنه جریان انقلابی اما برخلاف بسیاری از اصولگرایان، محمد اهل تعامل و همکاری با سایر نیروهای سیاسی است.

او از آذری‌جهرمی تا مهدی جهانگیری ارتباط دارد و تعامل می‌کند. تصاویر او با آذری‌جهرمی به عنوان دو گزینه جوان انتخابات آینده در شبکه‌های اجتماعی در یک جلسه مشترک منتشر شد. گویا محمد می‌خواهد فراتر از اصولگرایان با سایر نیروهای سیاسی هم ارتباط برقرار کند و وجهه تکنوکرات از خود بسازد. گرچه محور این عکس یادگاری، تاکید به بخش جوانانه کمپین بود اما در عین حال او نشان داد که برای نیل به هدف سیاسی از رابطه با گروه‌ها و جریان‌های مختلف ابایی ندارد. موضوعی که البته هنوز با واکنش بدنه جریان انقلابی مواجه نشده است.

سعید محمد علاوه بر تاکید به جوانگرایی و سخن گفتن از ظرفیت‌های داخلی برای اداره کشور در رفتارهای مدیریتی چهره تکنوکراتی به نظر می‌رسد. او حتی حاضر است با مهدی جهانگیری فردی که هم به مشایی و هم به اسحاق جهانگیری انتساب معنوی و مادی دارد، قرارداد ۶۵۰ میلیون دلاری ببندد و ابایی ندارد که تصویر او در رسانه‌های مختلف با مهدی جهانگیری ثبت شود. گرچه به‌صورت محدود نسبت به این قرارداد میلیون دلاری در سطح شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده شد اما گویا سردار محمد چندان نسبت به ارایه چنین تصویری بی‌میل نباشد.  باید منتظر ماند و دید که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این سردار تکنوکرات لباس نظامی به تن می‌کند و عزم پاستور می‌کند و اگر چنین کند، با حمایت کدام گروه‌های سیاسی وارد میدان خواهد شد. گرچه او بیش از هر جا باید منتظر نظر اعضای شورای نگهبان باشد که چه تصمیمی درباره صلاحیت او خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=372883

ثبت نظر

-