چطور یک ذهن سعادتمند و خوشبخت خلق کنید.

ده قدم برای جذب فراوانی و برکت به زندگیتان

  • کد خبر : 366585
  • 05 بهمن 1399 - 9:25
ده قدم برای جذب فراوانی و برکت به زندگیتان

برکت برای همه موجود است

زندگی مثل یک پیتزا یا کیک نیست به این معنی که اگر ما یک تکه اضافه برداریم از یک نفر دیگر سلب شود. جذب فراوانی و برکت درجهان به صورت نامحدود وجود دارد. این به معنای این است که به راستی حقیقتا هیچ پایانی وجود ندارد برای چیزهای خوبی که می‌تواند در مسیر زندگی ما قرار بگیرد. هر چند خیلی از ما هر روز سرگردان هستیم بدون اینکه به هشیاری خودمان توجه کنیم و از زندگی لذت ببریم.

موانع زندگی بابرکت

ما اغلب موانع ایجاد موفقیت و شادکامی را که از وجود آن ها آگاه نبوده ایم، توسعه داده ایم. اولین مانع، باور داشتن به این است که مقدار زیادی برکت در اطراف ما وجود دارد ولی ما باید حریص باشیم. این تفکر حریصانه بسیار برای انسان‌ها دردسرساز است. مانع دوم این است که به این فکر می‌کنیم که اگر ما بیشتر از دیگران داشته باشیم بد است.

بسیاری از مردم احساس این را نمی‌کنند که لیاقت چیزهای خوبی را دارند تا در زندگیشان اتفاق بیفتد. حتی اگر به آن ها هدیه ای از روی بخشندگی عطا شود، جذب فراوانی و برکت و نعمت های زیادی به سوی زندگی آن‌ها سرازیر شود، آن ها اغلب به صورت ناخودآگاه راهی پیدا می‌کنند که آن را انکار کنند که از آن امتناع کنند. این باعث خلق یک چرخه شیطانی می‌شود که فرد تمرکز همیشگی روی نداشته ها می‌کند که این خودش باعث جذب بیشتر نداشته ها می‌شود.


>>>بیشتر بخوانید: برکت در رزق ؛ حکمت پرداخت خمس


 

مانع سوم که بسیار مهم و قابل توجه است و مانع ایجاد خوشبختی می‌شود، شلوغ بودن و آشفتگی است. بعضی مواقع ما بیش از حد روی چیزهای مختلف تمرکز می‌کنیم و‌ ذهن خودمان را مشغول چیزهای مختلف می‌کنیم و همانند موش صحرایی که سوراخ را می کاود ذهنمان را بسیار مشغول نگه میداریم. اتفاقی که در اینگونه مواقع می‌افتد این است که به هدایا و نعمت های ارزشمندی که به ما پیشنهاد می‌شود توجه نمی‌کنیم و اصلا انگار آن‌ها را نمی‌بینیم.

این هدیه خواه یک رابطه جدید، خواه یک فرصت شغلی و خواه یک رمان پر فروش باشد که قرار است نوشته شود. هنگامی که ما از دیدن و درک این نعمت‌ها غافل هستیم، خداوند یک نفر دیگر را پیدا خواهد کرد که مواهب را به او عطا کند، به او عشق بورزد و آن موقعیت جدید را به او بدهد.

آخرین مانع این است که بعضی از مردم هستند که بیش از حد روی موفقیت دیگران تمرکز می‌کنند و حسود و متنفر می‌شوند. جلوی این کار را برای همیشه بگیرید تا دنیا روی خوشی به شما نشان دهد. شادکامی و موفقیت دیگران به ما ربطی ندارد و یادتان باشد که هیچ کمبودی در برکات جهان وجود ندارد. در واقع موفقیت یک نفر دیگر مانع از موفقیت ما نمی‌شود.

ده شیوه عالی جهت جذب فراوانی به زندگی

قدم بزرگی که ما باید برداریم این است که از عواملی که باعث مسدود شدن موفقیت می‌شود برای همیشه فاصله بگیریم. از طرف دیگر، طرز فکری را ایجاد کنیم که آورنده شادکامی باشد تا جهان روی خوشش را به ما نشان دهد، و در نهایت بتوانیم پذیرنده برکت و فراوانی از سمت جهان باشیم. این کلیدی برای سبک زندگی پررونق است. در ادامه به این خواهیم پرداخت که چطور این کار را انجام بدهیم:

۱. به خودتان یادآوری کنید که فراوانی و برکت در جهان نامحدود است.

یک راه عالی برای انجام دادن این کار این است که تصویر سازی کنید. در یک شب آرام بیرون بروید و به ستاره ها خیره شوید. عمیق نفس بکشید و واقعا عمیق نفس بکشید! به وسعت کهکشان مان و به دیگرانی که به صورت نامحدود در ماورای کهکشان راه شیری وجود دارند فکر کنیم.

۲. این را بپذیرید که شما شایسته ی موفقیت و خوشبختی هستید.

این حق مسلم ماست که شاد باشیم و از تمام راه های ممکن رشد کنیم. خوشبختی در آینده به وجود نمی‌آید بلکه یک حقیقت مسلم است که توسط ذهن و اعمال ما ساخته می‌شود. با یک نگرش عمیق‌تر خودتان را باور کنید و خود را لایق آرامش همیشگی بدانید.

۳. همان طور که ما به واسطه جامعه شرطی شدیم که انسان باشیم انسانی رفتار کردن ممکن است کمی تلاش نیاز داشته باشد.

آگاه باشید از عزم راسختان و مقاومت کنید در برابر این که جهان بخواهد شما را به مسیر غیر از مسیر درست هدایت کند. ذهنتان را طوری برنامه ریزی کنید که با اختیار خودتان و داوطلبانه مسیر زندگیتان را رویایی انتخاب کنید.

۴. یک وضعیت خلا ایجاد کنید.

برای دریافت یک موهبت الهی باید یک مکان برای آن وجود داشته باشد. آیا تابحال به بچه های کوچک که در حال حفر کردن یک چاله در ساحل هستند، فکر کرده‌اید؟ یک بار که آن ها این فضا را ایجاد کردند، اقیانوس آن را پر می‌کند. جهان هم به همین صورت عمل می‌کند. فضای خالی را در روح و قلبتان ایجاد کنید و این فضا از برکت و نعمت پر خواهد شد. قلبی که پر از کینه و ناراحتی و زشتی باشد، دیگر جایی برای نعمت‌های عظیم خداوند ندارد.


>>>حتما بخوانید: و خدا در کمین بود


۵. دست های خود را باز کنید.

این تمرین روزانه را هرروز انجام دهید. دست های خود را رو به بیرون باز کنید و ندا سر دهید که شما پذیرنده آرامش و روی باز هستین و به برکت نامحدودی که خدا به شما ارزانی می‌دارد، روی خوش نشان میدهید و هر روز شکرگزاری می‌کنید.

۶. با چیزهای کوچک شادی کنید.

ما ابتدا باید یاد بگیریم که خوشبختی را قبل از اینکه تبدیل به عادت شود، شناسایی کنیم و سپس به یک سبک زندگی تبدیل کنیم. از صبح که بیدار می‌شوید، تمرین کنید که به همه کائنات و مخصوصا خداوند بگویید متشکرم یا ممنونم ازت. این کار، خوشبختی و شادمانی را جذب خواهد کرد.

۷. تعریف ها و ستایش های منطقی را پذیرفته و شما هم دیگران را تحسین کنید.

حتی اگر این برای شما راحت نیست آن را هرجور شده است انجام دهید. با تمرین این کار آسان تر خواهد شد.

۸. هر روز لبخند بزنید.

این خیلی هیجان انگیز و جذاب است که چه تعداد از افراد روی اینکه ثروتمند بشوند، تمرکز می‌کنند. آنها برای بدست آوردن آن لبخند نمی‌زنند. لبخند زدن مغز را فریب می‌دهد تا این باور را بپذیرد که آرامش می‌تواند شادی آور باشد. جذب فراوانی و برکت هم می‌تواند شادی آور باشد.


>>>بیشتر بدانید: ۱۳ راه رسیدن به خوشبختی


۹. برای دیگران خوبی را آرزو کنید.

به جای اینکه به خودمان اجازه بدهیم که با حسادت زیاد و تنفر همه چیز را برای خودمان بخواهیم، وقتی که می بینیم دیگران به موفقیت رسیده اند این را آرزو کنیم که آن ها هم خوشبخت باقی بمانند و خوب زندگی کنند. این طرز فکر، راه را برای موفقیت‌های آینده و جذب فراوانی و برکت هموارتر می‌کند

۱۰. یک دفترچه یادداشت بردارید، سه تا چیز که هر روز بخاطرش سپاسگزار هستید را  یادداشت کنید.

این کار را هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید انجام دهید. مطمئن باشید تمرین پی‌در‌پی سپاسگزاری و شکرگزاری باعث ایجاد آرامشی عمیق در شما و جذب برکت بیشتر می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=366585
  • نویسنده : وحید یزدی_سعیده فرج اله زاده
  • منبع : www.psychologytoday.com

برچسب ها

ثبت نظر

-