استفاده از گوشی برای کودکان ضرر مطلق است

ارتباط کودک باگوشی تا چه اندازه ضرر دارد؟

  • کد خبر : 362748
  • 01 بهمن 1399 - 9:30
ارتباط کودک باگوشی تا چه اندازه ضرر دارد؟

محققین تا دو سالگی دیدن هیچ صفحه نمایشی را برای کودکان توصیه نمی کنند و می گویند باید اکیدا مراقب سطح دید کودک خود باشید. اما در زمان کنون که تلویزیون، لب تاپ یا گوشی جزء جدایی ناپذیر زندگی هر فردی می باشد، دوری کردن از تمامی این وسایل کار بسیار سختی می باشد.
چنانچه شما هم جزء آن دسته از والدینی هستید که اجازه می دهید کودک نوپای شما با این وسایل بازی کند، بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
زمان دید این چنین صفحه هایی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می باشد. نگاه کردن به این صفحه ها در مدت زمان طولانی می تواند صدمات جبران ناپذیری برای فرزند شما در پی داشته باشد.
همیشه بررسی کنید کودک شما چه نوع بازی یا فیلمی تماشا یا بازی می کند. انتخاب نوع بازی های مناسب با سن کودکتان ضروری می باشد.

کودکان

ارتباط کودک باگوشی و سلامتی کودک

هنگام استفاده کودکتان از گوشی نزدیک او بمانید و مواظب باشید گوشی متصل به شارژ نباشد.
بچه ها آنقدر کوچک هستند که متوجه قیمت بالای وسیله شما نمی باشند پس بعتر است مراقب باشید در حین بازی گوشی شما را مانند توپی به بیرون پرتاب نکنند.
اطمینان حاصل کنید فرزند شما گوشی را بسیار نزدیک به چشم خود نگه نمی دارد.
حال چه اتفاقی می افتد اگر فرزند شما به این صفحه ها در طول روز نگاه کند؟
نگاه کردن به این صفحه ها نیم ساعت یا بیشتر در روز برای کودک شما مضر است. تحقیقات فراوان و کارشناسان زیادی این ضرر برای سلامتی کودک را تایید کرده اند.


>>>بیشتر بدانید: موریانه‌های فرهنگی سراغ سوء‌ استفاده جنسی از کودکان می‌روند


ارتباط کودک باگوشی

ارتباط کودک باگوشی به جای بازی با خانواده

جنی رادسکی، استاد تخصص اطفال در دانشگاه میشیگان می گوید” بازی کردن پدربزرگ با مادربزرگ با کودک حتی به اندازه چند دقیقه قابل مقایسه با ساعت ها بازی با گوشی یا کامپیوتر نیست”
کارشناسان طی تحقیقات فراوان و طولانی دریافته اند کودکانی که با گوشی بازی می کنند یا ۳۰ دقیقه یا بیشتر به صفحه ها خیره می شوند، گفتار با تاخیر دارند.
بله، وقتی کودکان با گوشی بازی می کنند کمتر در گفتگوها شرکت می کنند.
حدود ۸۹۰ کودک بین ۴ تا ۲ سال در تحقیقی شرکت کردند. این تحقیق در سال ۲۰۱۱و ۲۰۱۵ انجام شد. هر کدام ۳۰ دقیقه در روز تلویزیون می دیدند. مشخص شد این کودکان ۵۰ درصد خطر تاخیر در گفتار را تجربه کردند.
ردسکی می گوید” در فروشگاه ها، برای کودکان خود گوشی و صفحه های دیگر نخرید چون آن ها اصلا آن را درک نمی کنند و فقط تغییر نور شدید آن را متوجه می شوند.”


>>>بیشتر بدانید: چند بازی جالب برای کودکان ۷_۸ ساله


ارتباط کودک باگوشی

نگاه کردن به صفحه های تلویزیون یا بازی با گوشی باعث افزایش وزن می شود .
تحقیقی در دانشگاه ایالت میشیگان ثابت کرد نشستن پای این بازی ها یا صفحات نمایشی تاثیر بدی روی سلامتی کودک دارد و باید آن ها را بیشتر وادار به بازی های حرکتی کنیم.
بچه های کمتر از ۱۸ ماه بهتر است از نگاه کردن به صفحه ها اجتناب کنند مگر ویدئو های مکالمه ای باشد که برای پیشرفت در گفتار و یا روابط اجتماعی برای کودک گذاشته می شود که باز هم طبق تحقیقات فراوان، مکالمه ی رو در رو با والدین بیشتر برای کودک کارآمد خواهد بود.


>>>بیشتر بدانید: هم‌نشینی کودکان با بازی‌های رایانه‌ای چالش جدی والدین در روزهای کرونایی


ارتباط کودک باگوشی

ارتباط کودک باگوشی در طول روز

کودکان ۲ تا ۵ سال بهتر است فقط یک ساعت در روز این صفحه ها را ببینند. و بچه های ۶ سال به بالا هم نباید به صورت مداوم در روز سرگرم بازی با گوشی یا تماشای تلویزیون باشند.
در تجزیه ای که در سال آخر جاما منتشر شده است، بیان می شود، کودکانی که دسترسی به این بازی های کامپیوتری، گوشی یا تلویزیون دارند و در زمان خواب با یکی از آن ها سرگرم می باشند خواب نا آرامی دارند و کیفیت خواب آن ها بسیار پایین می باشد.بازی های خشن، فیلم های ترسناک و بازی گیم های خشن باعث دیدن کابوس های شبانه در این کودکان می شود.
بازی های اینترنتی و گوشی یا تلویزیون و دیگر رسانه ها صد در صد بد نیست و اگر در خدمت آموزش به بچه با زمان بندی درست صورت پذیرد برای او مفید هم خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=362748
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.babycenter.com

برچسب ها

ثبت نظر

-