سایت ثبت نام وام یک میلیونی یارانه بگیران مشخص شد

  • کد خبر : 36051
  • 21 فروردین 1399 - 15:42
سایت ثبت نام وام یک میلیونی یارانه بگیران مشخص شد

کد خبر: ۱۴۹۰۳۷

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ – ۱۳:۳۳

سرپرستان خانوار یارانه بگیر برای ثبت نام وام یک میلیونی باید به چه سایتی مراجعه کنند؟

متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت هدفمندی یارانه (refahi.ir) درخواست خود را ثبت کنند.

 

محمد باقر نوبخت صبح امروز گفته بود: متقاضیان وام یک میلیونی میتواند بدون آنکه مراجعه‌ای به بانک داشته باشند از طریق وب سایت درخواست خود را ارائه کنند. ضمن آنکه یارانه افراد به عنوان ضمانت تسهیلات از سوی بانک‌ها پذیرفته میشود.

 

آنطور که آقای روحانی امروز اعلام کرد وام یک میلیونی همزمان با یارانه اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

گفتنی است، پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه بگیر خبری بود که طی روز‌های اخیر از سوی رئیس جمهور اعلام شد و رئیس کل بانک مرکزی نیز بعد از آن در تشریح جزئیات این وام اعلام کرد: وام یک میلیون تومانی اعتبار خرید به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه با تنفس ۴ ماهه به‌تصویب ستاد اقتصادی دولت رسید که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

 

البته بعد از آنکه رئیس کل بانک مرکزی از سود ۱۲ درصدی برای این اعتبار خبر داد واکنش‌های متعددی را به همراه داشت؛ یکی از نمایندگان مجلس در همین خصوص گفت: اگر وام یک میلیونی را به بچه رئیس کل بانک مرکزی بدهند، قهر می‌کند!

 

گذشته از حاشیه‌های این طرح، برخی از مردم این سوال را داشتند که اقساط این وام چطور کسر می‌شود؟ همانطور که رئیس جمهور تأکید کرده اقساط این وام بناست از مبلغ یارانه‌های نقدی که ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، کسر شود.

 

۴ ماه بعد از واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار، کسر اقساط از حساب یارانه‌ها آغاز خواهد شد و احتمالاً مبلغ هر قسط نیز حدود ۴۶ هزار تومان باشد.

 

هم اکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در نظر گرفته شده است؛ البته دیروز آقای روحانی اعتبار این طرح را ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که با این حساب احتمال می‌رود تعداد خانوار‌های هدف افزایش یابند.

 

سازمان برنامه و بودجه: نشانی سایت ثبت نام وام یارانه نقدی بعدا اعلام خواهد شد

 

درحالی دو خبرگزاری دولتی از اعلام سایت هدفمندی برای ثبت نام وام ۱ میلیونی خبر دادند که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت نام متقاضیان وام یارانه نقدی، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

پس از آنکه دو خبرگزاری دولتی سایت هدفمندی یارانه ها را به عنوان سایت ثبت نام برای دریافت وام ۱ میلیون تومانی اعلام کردند و دیگر رسانه ها هم این خبر را منتشر کردند، سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه ای با انتقاد از رفتار غیرحرفه ای برخی خبرگزاری‌ها و رسانه ها در اعلام نشانی یک سایت اینترنتی برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی اعلام کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مصاحبه امروز خود اعلام کردند که نشانی سایت بعدا اعلام خواهد شد و هنوز نحوه، زمان بندی و نشانی هیچ سایتی جهت انجام اقدامات لازم برای متقاضیان این تسهیلات نهایی و اعلام نشده است.

 

در این اطلاعیه تاکید شده است: بلافاصله بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت نام متقاضیان، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

گفتنی است، خبر مربوط به اعلام سایت refahi.ir به عنوان سایت ثبت نام یارانه نقدی از سوی دو خبرگزاری دولتی اعلام شده بود. ضمن اینکه آقای نوبخت هم امروز هیچ صحبتی درباره اینکه نشانی سایت مربوطه بعداً اعلام می شود نکرده بود.

 

تسنیم

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=36051

ثبت نظر

-