بازیگران عاشقی که سال‌هاست کنار هم زندگی می‌کنند

  • کد خبر : 358933
  • 30 دی 1399 - 1:41
بازیگران عاشقی که سال‌هاست کنار هم زندگی می‌کنند

روزنامه جام‌جم – امید رحمانی: ممکن است به زردی پهلو بزند و حتی عنوان شود که مساله شخصی است و ربطی به دیگران ندارد، اما جدایی چهره‌های سرشناس سینما و عالم بازیگری، چه بخواهیم و چه نخواهیم به دلیل ذات شهرت‌طلبانه این حرفه، بازتابی غیرمعمول و فراتر از زندگی اشخاص دیگر پیدا می‌کند و برای برخی مردم مهم و کنجکاوی برانگیز می‌شود.

همانطور که خبر ازدواج هنرمندان سینما و تلویزیون و چهره‌های سرشناس جلب توجه می‌کند و جزو اخبار پربازدید قرار می‌گیرد، جدایی‌شان هم برای مدتی هم که شده، نقل محافل و فضای مجازی می‌شود. طبیعی است که هیچ جدایی و متارکه‌ای ابدا خوشایند نیست و به پایان رسیدن یک زندگی مشترک که با کلی شور و عشق و امید شروع شده بود، غمگینانه خواهد بود.

جدایی‌های سینمایی، اما فارغ از آن بمب خبری زرد و کاذب اولیه، به دلیل محبوبیت این زوج‌های هنرمند و علاقه و گاه شیفتگی برخی مردم به آن‌ها با حسرت و سرخوردگی بیشتری هم همراه است.

به عبارت دیگر مردمی که دلبسته هر دو هنرمند یا دست‌کم یکی از آن‌ها هستند، از این جدایی متاثر خواهند شد و درست یا غلط آن را به زندگی مشترک هنرمندان و چهره‌های سرشناس دیگر هم تعمیم خواهند داد.

در هفته‌ای که گذشت، خبر جدایی مهناز افشار که به‌طور تلویحی توسط او و در فضای مجازی منتشر شد، به اضافه شایعه نزدیک به واقعیت، اما غیرقابل باور جدایی زوجی محبوب و دوست‌داشتنی در سینما، بار دیگر اذهان مستعد بدبینی را به سمت این جمله کلیشه‌ای برد که: «زندگی هنرمندان و زوج‌های هنری دوام ندارد.»

در حالی که متاسفانه این جدایی‌ها تنها مربوط و منحصر به زندگی مشترک افراد مشهور و هنرمندان نیست و وصلت‌های دیگری در حرفه‌ها و شغل‌های دیگر هم به متارکه می‌انجامد، بدون این‌که آب از آب تکان بخورد و جلب توجه کند و مردم درباره آن حرف و حدیث بگویند و گاه به خطاگویی رو بیاورند، اما به دلیل خاصیت و ذات فضای سینما و تلویزیون- که همه چیز آگراندیسمان و بزرگنمایی می‌شود-جدایی سینماگران سرشناس می‌رود در بوق و کرنا.

جالب است این دو مورد اخیر به اضافه مورد متقدم‌تر و صدالبته شوکه‌کننده‌تر جدایی دو بازیگر و انسان محبوب و دوست‌داشتنی، مهدی هاشمی و گلاب آدینه، موید این نکته شاید خرافاتی است که هراندازه آدم‌ها و زوج‌های هنری بیشتر در کانون توجه باشند، بیشتر احتمال چشم خوردن آن‌ها وجود دارد!

جدا از این مزاح کلامی، زندگی این زوج‌ها و امثال آن‌ها که بیش از باقی هنرمندان، موردتوجه و علاقه بوده، به جدایی رسیده و حاشیه‌ساز بوده و جلب توجه کرده است.

اما خوشبختانه در میان این جدایی‌های غمبار و شوکه‌کننده، زوج‌های هنری هستند که باعث می‌شود کورسوی امیدی به وصلت‌های سینمایی و تلویزیونی وجود داشته باشد.

درواقع آن زوج‌هایی که در همه سال‌های فعالیت‌شان، کمتر جلب توجه کرده و بدون حاشیه به زندگی و کارشان پرداخته‌اند، دوام بیشتری داشته‌اند و موفق شده‌اند زندگی مشترکشان را مدیریت کنند و به‌خوبی و آرامش پیش ببرند.

عجالتا به جای این‌که اوقاتمان را از جدایی اخیر این افراد‌ها و چهره‌های هنری تلخ کنیم، بیایید به نیمه پر و گوارای لیوان در این زمینه هم نگاه کنیم.

تاکید می‌کنیم این زوج‌ها صرفا به عنوان نمونه است و حتما زوج‌های محبوب دیگری از جمله امیر جعفری و ریما رامین‌فر، اصغر فرهادی و پریسابخت‌آور، پژمان بازغی و مستانه مهاجر و… هستند که به‌دلیل محدودیت صفحه از قلم افتاده‌اند.


یک عشق واقعی

برندگان سیمرغ عاشقی

به نظر میان هیاهوی زندگی مشترک و جدایی افراد پرحاشیه، نباید عشق میان دو بازیگر خوب و دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون ایران یعنی مهوش وقاری و محسن قاضی‌مرادی را از یاد برد و دست‌کم گرفت. به‌ویژه وقاری که باوجود بیماری همسرش در سال‌های اخیر، پای زندگی مشترکشان ایستاده و عاشقی را به تمامی معنا کرده است. درود بر این بانوی عاشق و هنرمند.


این عاشقی ادامه دارد

برندگان سیمرغ عاشقی

مدتی قبل و در یکی از شب‌های اجرای نمایش مرغ دریایی من به کارگردانی کیومرث مرادی، علی اوسیوند و حمیرا ریاضی را میان تماشاگران دیدم. زوجی هنرمند و دوست‌داشتنی که سال‌هاست بدون حاشیه فعالیت هنری می‌کنند و عاشقی‌شان در زندگی مشترک هم ادامه دارد.


خوشا شیراز و عشق بی مثالش

برندگان سیمرغ عاشقی

محمود پاک‌نیت و مهوش صبرکن، از بازیگران خوب تلویزیون و سینمای ایران هستند که زندگی مشترک آرام و عاشقانه‌ای دارند. پاک‌نیت و صبر کن که به ترتیب متولد کازرون و شیراز هستند، را باید مصداق اشعار عاشقانه همولایتی‌شان حافظ دانست، فی‌المثل: خیال روی تو در هر طریق همره ماست یا هواخواه توام جانا و می‌دانم که می‌دانی.


حکایت عاشقی

برندگان سیمرغ عاشقی

راستش از آقای حکایتی، بهرام شاه محمدلو هم جز این انتظار نمی‌رفت که عمرش را به هنر و عاشقی بگذراند و ادامه دهد. یک سوی دیگر این زندگی عاشقانه، آرام و بی‌حاشیه هم همسری هنرمند به نام راضیه برومند است.


برندگان سیمرغ عاشقی

اشاره به عشق و دوام زندگی مشترک هنرمندان بدون اشاره به زوج زنده یاد داوود رشیدی و بانو احترام برومند، قطعا چیزی کم خواهد داشت. عشق برومند حتی در سال‌های واپسین زندگی استاد رشیدی که ایشان گرفتار بیماری فراموشی بود هم قابل رویت و تمجید است.


ولایت عشق

برندگان سیمرغ عاشقی

قطعا فرخ نعمتی، بازیگر سریال ولایت عشق را می‌شناسید، با آن صدای پرطنین و تاثیرگذارش. او و سهیلا رضوی، بازیگر خوب تئاتر، تلویزیون و سینما هم سال‌هاست که عاشقانه، آرام و بدون حاشیه زندگی می‌کنند و به فعالیت هنری می‌پردازند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358933

ثبت نظر

-